Illetménye megállapítása polgármester újraválasztása esetén

Kérdés: Jelenleg a polgármesteri illetmény a hatályos Mötv. 71. §-a (4) bekezdésének c) pontja alapján van megállapítva. Településünkön az elmúlt 5 év során 1500 fő alá csökkent a lakosságszám (2019. januári statisztika alapján: 1467 fő). A polgármester jogviszonya sajátos közszolgálati jogviszony, mely során a Kttv. 225/D. §-ának (1) bekezdése alapján 3 havi (esetlegesen 6 havi) végkielégítés illeti meg, amennyiben nem választják újra. A fent idézett törvény értelmében a polgármestert újraválasztása esetén nem illeti meg végkielégítés. E rendelkezéssel úgy tűnik, mintha a polgármester jogviszonyát újraválasztása esetén folytonosnak tekintené a jogalkotó (hiszen ha nem így lenne, és határozott idejű jogviszonynak tekintené a polgármesteri jogviszonyt, akkor nem állapítana meg részére végkielégítést, illetve a végkielégítés újraválasztása esetén is megilletné). Kérdésünk, hogy a fenti következtetések alapján jól gondoljuk-e, hogy a polgármester újraválasztása esetén a csökkenő lakosságszám ellenére illetménye nem csökkenthető, számára továbbra is (2014-2019. évi ciklusban meghatározott illetménye) a Mötv. 71. §-a (4) bekezdésének c) pontja alapján kell megállapítani az illetményét?
Részlet a válaszából: […] ...esetében.A polgármester illetményét vagy tiszteletdíját újraválasztás esetén is a Mötv. szabályai szerint kell megállapítani, a helyi önkormányzati képviselők és a polgármesterek általános választása évének január 1-jei lakosságszáma figyelembevételével. Tehát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. november 26.

Kinevezett és megbízott vezetők az általános iskoláknál

Kérdés: A 2008. évi LXI. tv. módosította a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényt, amely szerint a vezetők és magasabb vezetők esetében a garantált illetmény a vezetői illetményalap és a vezetői munkakör képzettségi osztályához tartozó szorzószám szorzatából áll. Ezeket a szorzószámokat a 3. sz. melléklet tartalmazza. Ugyanezen törvény kimondja, hogy a vezető illetménykiegészítésben és jutalomban nem részesíthető. A kérdésünk az lenne, hogy önkormányzati fenntartású általános iskola igazgatójára, annak helyetteseire, valamint a gazdasági vezetőre alkalmazható-e ez a módosítás?
Részlet a válaszából: […] ...intézményben – az intézménygazdálkodási jogosítványaitól függetlenüla) magasabb vezető megbízásnak minősül:aa) a helyi önkormányzat képviselő-testülete, közgyűlése,illetve a fenntartó vezetője vagy megbízottja által adott intézményvezetőimegbízás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Osztályvezetői besorolás

Kérdés: A Ktv. 45. § (9) bek. c) pontja alapján osztályvezetői szintnek megfelelő vezetői megbízás adható, önkormányzatunk ezzel a lehetőséggel élt. Ez alapján két dolgozónkat osztályvezetővé soroltuk be 2001 októberétől, ami azt jelenti, hogy vezető kulcsszámot kaptak, s illetményüket is az érvényes vezetői szorzóval állapítottuk meg. Időközben jegyzőváltás volt, aki szerint nem jogosultak az osztályvezetői 7-es szorzóra, hanem főiskolai végzettségük (I-es besorolási o.) szerinti bérre, valamint a Ktv. 46. § (5) bek. alapján a testületi rendelettel megállapított 10% vezetői pótlékra. Az IMI rendszer az I. besorolási kulcsszámmal nem engedi feladni a 10% vezetői pótlékot. De ha a vezetői kulcsszámot adjuk meg, akkor a 7-es szorzót engedi a rendszer, s mellette a 10%-os vezetői pótlékot. Hová kell besorolni a két dolgozót?
Részlet a válaszából: […] Álláspontunk szerint a kérdés megvizsgálásakor abból kellkiindulni, hogy különválasztható-e az osztályvezetői kinevezés azosztályvezetői besorolástól.A Ktv. taxatíve meghatározza, hogy a köztisztviselőosztályvezetői, főosztályvezető-helyettesi, főosztályvezetői...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 30.

Vezetői pótlék

Kérdés: A megyei és városi művelődési központ fenntartója a város. A szűkös költségvetésre hivatkozva az igazgatóhelyettes pótlékát meg akarják szüntetni. A feladatkör marad, csak a pótlékot kívánják elvonni. Törvényes ez az eljárás? Mi a teendő?
Részlet a válaszából: […] ...fenntartása mellett vezetőimegbízása megszűnik, akkor ez jogszerű munkáltatói intézkedésnek tekintendő.Tekintettel azonban arra, hogy önkormányzati fenntartásúintézményről van szó, elképzelhető, hogy a kérdés a Ktv. és Kjt. alkalmazásánakösszemosódása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 9.

Közalkalmazotti jogviszony átalakulása

Kérdés: Költségvetési intézményünket a képviselő-testület 2003. december 31-i dátummal – a Polgármesteri Hivatal jogutódlásával – megszüntette. 2003. december 12-i dátummal és december 16-i kézbesítéssel kaptunk egy levelet, hogy 2004. január 1. napjától határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatnak bennünket. Jogszerű-e ez a foglalkoztatás, ha mi a Polgármesteri Hivatalba kerülünk, de nem leszünk köztisztviselők? Lehetséges-e, hogy az önkormányzat pénzügyi irodájában lesznek közalkalmazottak és köztisztviselők?
Részlet a válaszából: […] A kérdésben felvázolt helyzetből azt vélelmezzük, hogy költségvetési intézményben foglalkoztatott közalkalmazottakról van szó, akiknek a munkáltatója változott.A közalkalmazotti jogviszony megszűnésének újabb esetét iktatta be a 2003. évi XX. tv. 39. §-a, 2003. július...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 27.