Bértámogatás felhasználása

Kérdés: Az óvodai nevelésre több jogcímen kapunk bértámogatást és működési támogatást. Eddig az volt a tendencia, hogy az intézmény éves bér- és járulékösszege meghaladta a bértámogatás összegét. Így a működésre kapott összeg egy része a bérre lett elhasználva. 2024-ben, úgy tűnik, megfordul a tendencia. A beszámoló eddig nem tért ki ennek elkülönítésére. Jelen esetben kb. 3 millió forintról beszélünk, egy 75 milliós intézményi költségvetésnél. A bérre kapott állami támogatásnak egy részét felhasználhatjuk-e működési dologi kiadásokra?
Részlet a válaszából: […] ...önkormányzat az esélyteremtési illetményrész támogatás felhasználásáról 2024. december 31-i fordulónappal az éves költségvetési beszámolójában számol el. A támogatás szempontjából kizárólag az "Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai" kormányzati...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. május 14.

Nemzetiségi önkormányzat működési és feladatalapú támogatása

Kérdés: Mire költhető el a nemzetiségi önkormányzat működési és feladatalapú támogatása? Van olyan jogszabály, amely ezt tételesen taglalja?
Részlet a válaszából: […] ...anyanyelvű hitéleti tevékenység támogatását szolgáló, az ilyen irányú megállapodást jóváhagyó, és azok megvalósulásáról szóló beszámolót tartalmazó képviselő-testületi döntések,– a társadalmi felzárkózással, közfoglalkoztatással kapcsolatosan más...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 24.

Beszámolókészítési kötelezettség feladat megszűnésekor

Kérdés: Településünkön a részben önálló jogkörrel gazdálkodó általános iskola 2005 szeptemberétől intézményfenntartó társulásban, tagiskolaként működött. Ez azt jelentette, hogy a személyi juttatások normatíván felüli részét, valamint a tagiskola dologi kiadásait a fenntartó önkormányzatnak kellett fizetni. Mivel a fenntartó nem változott (csak a munkáltatói jogkör gyakorlója a pedagógusoknál), ezért nem készítettünk erről az időszakról beszámolót. 2007. augusztus 31-ével a tagiskola jogutód nélkül megszünik, a tanulók a székely iskolába fognak járni. A megszűntető okirat mellett a 249/2000. (XII. 24.) Korm. rend. 13/A. §-a alapján a beszámoló készítése hogyan valósul meg a gyakorlatban? Eddig részben önálló intézményként az önkormányzati beszámoló részeként, szakfeladatokon történt a féléves, éves beszámolás. Milyen egyéb teendője van még a megszüntető önkormányzatnak?
Részlet a válaszából: […] ...idézett kormányrendelet (Szt-vhr.) 13/A. §-a a véglegesenmegszűnő államháztartási szervezet részére írja elő a beszámolókészítésikötelezettséget. Az adott esetben államháztartási szervezet nem szűnt meg,ezért beszámolókészítési kötelezettség sincsen....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. november 6.