4 cikk rendezése:
1. cikk / 4 Uniós pályázat számvitele
Kérdés: Önkormányzatunk uniós pályázaton nyert projekt keretében külső kivitelezővel beruházást valósít meg. Az elszámolható költségeknek, illetve annak alapján igénybe vehető támogatásnak részét képezi a projekt megvalósításában közreműködő önkormányzati dolgozók bérének és járulékának ráfordítással arányos része. Helyesen járunk-e el akkor, ha a projektmenedzsment elszámolható bérköltségét kiadásként az 5 számlaosztályban jelenítjük meg, és belső bizonylat alapján az 1 számlaosztály állományi számláin beruházásként mutatjuk ki? Az elszámolt menedzsmentköltségre jutó támogatás összegével pedig – a közgyűlés döntése alapján – megemeljük a bérelőirányzatot.
2. cikk / 4 Fordított adózásnál a fizetendő és a levonható általános forgalmi adó könyvelése
Kérdés: Az új Áfa-tv. 142. §-a szerinti fordított adózás esetén a szállítói számlához kapcsolódó fizetendő áfa és levonható vagy le nem vonható áfa könyvelésére kérünk leírást. Tételesen mely főkönyvi számlákat érinti a költségvetési szerveknél?
3. cikk / 4 Teljesen 0-ra íródott tárgyieszköz-értékesítés elszámolási szabályai
Kérdés: Egy költségvetési szerv egy 0-ig leírt tárgyi eszközt értékesít 80 E Ft-ért. Hogyan kell ezt a gazdasági eseményt helyesen elszámolni?
4. cikk / 4 Tárgyi eszköz értékesítésének elszámolása
Kérdés: Hogyan kell a feleslegessé vált tárgyi eszköz értékesítését számvitelileg kezelni? A számviteli törvény 23. § (5) bekezdés szerint (a 249-es szerint kötelezően alkalmazandó paragrafusát) kell sorolni a készletek közé, vagy a 249/2000. Korm. rend. IX. mellékletének 2/a pontjának megfelelően csak akkor kötelező átsorolni, ha az értékesítés hosszú időt vesz igénybe? A 2-es számlaosztályban is kell rögzíteni az átsorolást? A bevételt a 931-en kell könyvelni akkor is, ha a 2-esbe át kell sorolni?