Szakkönyvtári könyvek

Kérdés: Hogyan kell könyvelni a szakkönyvtárba beszerzésre kerülő szakkönyveket és folyóiratokat?
Részlet a válaszából: […] ...– K 21, 22231, 232térítésmentes átvétel, piaci áron, ha jogszabály másként nem rendelkezikT 21, 22, 23 – K 98532T 98532 – K 41331értékesítésT 4132 – K 21, 22, 23térítésmentes átadásT 59832 – K 21, 22, 23T 41331 – K 59832selejtezésT 59822 – K 21, 22, 23T...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...Ha a gépjárművet bérbeadás útján is hasznosítják, akkor azÁhszr. 8. § (4) bekezdés c) pontja alapján a rendszeresen végzetttermékértékesítés és szolgáltatásnyújtás tekintetében el kell készíteni azönköltségszámítás rendjére vonatkozó belső szabályzatot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Előző évben állományba vett tárgyi eszköz ellenértékének idei kifizetése

Kérdés: Intézményünk 2005-ben tárgyi eszközöket rendelt meg és vételezett be, majd térítésmentes átadással azokat másik költségvetési szervnek átadta. A számlák pénzügyi teljesítésére azonban csak 2006-ban került sor. Mivel a tárgyi eszközök kivezetése még 2005-ben megtörtént, kérdésünk az, hogy a pénzügyi rendezés (a beruházási kiadás) könyvelése hogyan történik 2006-ban?
Részlet a válaszából: […] Az Szt-vhr. 28. § (5) bekezdése szerint abban az esetben, haaz üzembe helyezés, a raktárban történő beszállítás megtörtént, de számla, amegfelelő bizonylat nem érkezett meg, a fizetendő összeget az illetékesadóhatóság nem állapította meg, és ezért a pénzügyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 27.