Rulírozó hitel

Kérdés: Az önkormányzat képviselő-testülete rendeletben döntött arról, hogy a költségvetési kiadások és bevételek különbségeként adódó költségvetési hiányt áthidaló (rulírozó) hitel felvételével kívánja finanszírozni. A hitelkereten belül a hitelek felvétele lehívólevél alapján történik. A hitelek lejárata 364 nap. A hitelfelvételt a "pénzügyi vállalkozásoktól rövid lejáratú hitel felvétele?előirányzaton szerepeltetjük, mivel a rövid lejáratú likviditási hitelnek nincs előirányzata. Kérem, szíveskedjenek tájékoztatást adni arról, hogy a hitelfelvételt és annak év közben történő visszafizetését melyik főkönyvi szám alkalmazásával, és milyen módon kell könyvelni! Az év végén fennálló tartozásra, melyet 2012-ben kell visszafizetnem, kell-e 2012-ben kiadási előirányzatot képeznem?
Részlet a válaszából: […] ...negatív előjelű értékben. A negyedéves mérlegjelentés, a költségvetési jelentés, aféléves és az éves elemi költségvetési beszámoló fordulónapján (március 31.,június 30., szeptember 30., illetve december 31.) a költségvetési elszámolásiszámla,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 22.

Likvid hitel

Kérdés: Önkormányzatunk 2010. évben úgy döntött, hogy a költségvetés forráshiányát folyószámlahitellel kívánja biztosítani. Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni arról, hogy az alábbi példa szerint hogyan kell lekönyvelnünk a hitelfelvétel, hitel-visszafizetés előirányzatát, teljesítését! Példa: 500 E Ft folyószámlahitel-keretre van szerződésünk, 2010. év végén mínusz 300 E Ft volt a bankszámlánk egyenlege. Amennyiben likvid hitelként a 2010. évi pénzmaradványunkat csökkenti, akkor a 2011. évi költségvetésünkben meg kell-e terveznünk a likvid hitel visszafizetését? (2010. évi pénzmaradványunkat 2011. évi eredeti költségvetésben tervezzük az áthúzódó feladatokra.) Továbbá kérem válaszukat arra vonatkozóan is, hogy önkormányzati rendeletünkben hogyan, mely sorokban kell szerepeltetni!
Részlet a válaszából: […] ...nulla értéken szerepelhetnek,tehát a negyedéves mérlegjelentés, a költségvetési jelentés, a féléves és azéves elemi költségvetési beszámoló fordulónapján, azaz március 31-én, június30-án, szeptember 30-án és december 31-én a számlaegyenleg "0" vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Reprezentációs költségek adókötelezettségének megállapítása

Kérdés: Polgármesteri hivatal és a részben önállóan gazdálkodó intézményeink esetén van-e jogszabályi előírás arra vonatkozóan, hogy a reprezentációs költségek adókötelezettségeinek megállapításánál mely bevételeket kell figyelembe venni, illetve milyen mértékű adókötelezettség terheli intézményeinket, valamint van-e külön előírás költségvetési szervek esetén, hogy mi számolható el reprezentációs költségként?
Részlet a válaszából: […] ...és elszámolt költségek összegéből 2005. évben az az összegmentesül az adókötelezettség alól, amely nem több az adóévre vonatkozóbeszámolóban (az adóévi könyvviteli zárlat alapján) megállapított összesbevétel 0,5 százalékánál, legfeljebb 10 millió forintnál...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 10.

Nem önálló költségvetési intézmények áfarendszerbeli megítélése II.

Kérdés: Problémát jelent az érintett önkormányzati intézményeknél a támogatással és az igénybe vevő befizetésével megfizetett étkeztetéshez kapcsolódó áfa elszámolása, amennyiben a részben önálló intézmény kizárólag étkeztetéssel foglalkozik. Többségében az ilyen, részben önálló intézmény pénzforgalma az önálló intézmény beszámoló jelentésében egy külön szakfeladatként mutatható ki. Ebben az esetben az önálló intézmény élhet-e a részben önálló intézmény tevékenységére az elkülönített arányosításszámítási lehetőségével, függetlenül attól, hogy közös adószámon készül a bevallás és a befizetés?
Részlet a válaszából: […] A más nevében folytatott gazdasági tevékenység lényegébenazt jelenti, hogy maga az anyaintézmény (az önálló intézmény) gazdálkodik,szerződéseket köt, kifizetéseket teljesít, jogokat és kötelezettségeket vállal,míg a részben önálló intézmény önállóan nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 17.