Pedagógus téves besorolása

Kérdés: A pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 39/K. § (1) bekezdése az alábbiakat mondja ki:
"A Pedagógus I. fokozatba besorolt
a) köznevelési intézményben pedagógus-munkakörben, pedagógiai szakértő, pedagógiai előadó munkakörben,
b) nevelési-oktatási intézményben pedagógus szakképzettséggel rendelkező nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben,
c) a Gyvt. hatálya alá tartozó intézményben pedagógus munkakörben
foglalkoztatott személy, akinek 2016. szeptember 1-jén a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatár betöltéséig és az öregségi teljes nyugdíjhoz szükséges szolgálati idő megszerzéséig hét év vagy annál kevesebb ideje van hátra, vagy öregségi nyugdíjra jogosult, 2017. január 1-jén Pedagógus II. fokozatba és a Kjt. alapján közalkalmazotti jogviszonyban töltött időnek minősülő, továbbá a fizetési fokozat megállapításánál beszámítandó idő szerinti kategóriába kerül besorolásra, kivéve, ha korábban sikertelen minősítési eljárásban vett részt. Ezt a rendelkezést kell alkalmazni a 2017. január 1-jét követően létesített foglalkoztatási jogviszonyok esetén is."
Fenti jogszabály alapján tévesen került besorolásra 3 óvodapedagógus a Pedagógus II. fizetési fokozatba, melyről a napokban kaptuk meg az Oktatási Hivatal állásfoglalását. Kérdésem, hogy visszasorolható-e a 3 pedagógus illetménye a Pedagógus I. fokozatba oly módon, hogy a bérük ezáltal csökken, vagy szükséges munkáltatói döntésen alapuló bérkiegészítést adni? A visszasorolásnak mi lehet a jogszabályi alapja, milyen jogszabályra hivatkozhatunk a munkáltatói határozatban?
Részlet a válaszából: […] Létezik olyan bírósági döntés, mely kimondta, hogy ha a közalkalmazott a törvényben szabályozott, különös feltételek alapján járó juttatásra a feltételek hiánya miatt nem jogosult, a juttatás egyoldalúan megvonható, és az illetmény összességében is csökkenhet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 6.

Munkáltatói jogutódlás

Kérdés: Megyei fenntartású szociális intézményben dolgozunk. 1. Fenntartónk a fenntartása alá tartozó szociális intézményeket közös irányítás alá kívánja vonni ez év július 1-jétől. A jelenlegi intézmények jogutódlással megszűnnek, helyettük új intézmény jön létre 2009. július 1-jétől. Közalkalmazottként dolgozunk, a garantált illetményen túl munkáltatói döntésen alapuló kiegészítést is többen kapunk. A jogutódlással történő megszűnés esetén bérünk hogyan alakulhat, elvehetik-e a munkáltatói döntésen alapuló kiegészítést? (Munkakör-változások feltehetőleg előfordulnak majd.) 2. További kérdésünk, hogy az összevonással kapcsolatosan a prémiumévekre jogosult munkatársaink részére ezt a lehetőséget fel lehet/kell-e ajánlani? Két kollégánk szívesen élne ezzel a lehetőséggel (egyéb feltételek fennállnak). Úgy tudjuk, hogy a fenntartó álláspontja szerint ez nem lehetséges a szakszervezetekkel (2008. dec. 18) történt megállapodás miatt: "...felhívják a fenntartókat és munkáltatókat arra, hogy 2009-ben ne csökkentsék a közalkalmazottak létszámát..." A prémiumévek programba történő bekapcsolás során tényleges létszámcsökkenés, elbocsátás nem merül fel, hiszen a dolgozók munkaviszonya továbbra is fennáll. A megállapodás ezt is tartalmazza: "Az átszervezésekkel esetlegesen együtt járó létszámváltozások jogszabályi megakadályozására a kormány nem lát lehetőséget..."
Részlet a válaszából: […] ...meghatározott okból, vagy az Mt. 89. § (3) bekezdése szerint amunkáltató működésével összefüggő okból nincs lehetőség, ésd) a határozatlan idejű kinevezéssel rendelkező programbanrészt vevő hozzájárul határozatlan idejű foglalkoztatásra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 30.

Jogviszony számítása

Kérdés: A szolgálati nyugdíjasként alkalmazott dolgozónk katonai oktatási intézményben (nappalin) tanult. Az 1996. évi XLIII. tv. 328. § (1) bekezdésnek megfelelően ez szolgálati viszonyban töltött időnek minősül a szolgálati nyugdíjának megállapításánál. A hivatkozott tv. 327. §-a szerint az e törvény szerint számított hivatásos szolgálati időt közalkalmazotti jogviszony létesítése esetén jogviszonyban töltött időnek kell elismerni. Helyes eljárás-e a besorolásnál és a jubileumi jutalom számításánál, ha a szolgálati nyugdíjas határozatban megállapított szolgálati időből kivonom a tanulmányok folytatásának idejét?
Részlet a válaszából: […] ...mellett – hány év szolgálati idő szükséges. Így a különbözőöregségi nyugdíjak igénybevétele is a szolgálati idő határozattal történőmegállapításával kezdődik.A szolgálati idő megszerzésének legáltalánosabb feltétele...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 26.

Besorolás alapjául szolgáló jogviszony meghatározása

Kérdés: Szolgálati nyugdíjasként alkalmazott dolgozó foglalkoztatása esetén a közalkalmazotti besoroláshoz és jubileumi jutalom számításához a nyugdíjas határozatban szereplő másfélszeresen számított szolgálati viszonyban töltött időt hogyan kell elfogadnunk? Konkrétan: 1979. 09. 22. a szolgálati idő kezdete, de 1998. 12. 16-ától már elismert 25 év szolgálati idővel nyugellátásában részesül az alkalmazott (ami 19 év ténylegesen).
Részlet a válaszából: […] ...teljesülése mellett – hány év szolgálati idő szükséges. Így akülönböző öregségi nyugdíjak igénybevétele is a szolgálati idő határozattaltörténő megállapításával kezdődik.A szolgálati idő megszerzésének legáltalánosabb feltétele...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 27.

Nyugdíjas közalkalmazott besorolása

Kérdés: Nyugdíjas dolgozó foglalkoztatása esetén a közalkalmazotti besoroláshoz a nyugdíjas határozatában szereplő minden időt be kell-e számítani?
Részlet a válaszából: […] ...teljesülése mellett – hány év szolgálati idő szükséges. Így akülönböző öregségi nyugdíjak igénybevétele is a szolgálati idő határozattaltörténő megállapításával kezdődik.A szolgálati időmegszerzésének legáltalánosabb feltétele a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 14.