Intézményi gyermekétkeztetés

Kérdés: Önkormányzatunk a 2017. évi Költségvetési tv. 2. mellékletének III.5. pontja értelmében a 2017. évi feltételnek eleget téve, miszerint "a támogatás igénylésének feltétele, hogy az önkormányzat saját fenntartásában lévő költségvetési szerv útján, társult feladatellátás esetén a társulás által fenntartott költségvetési szerv útján, vagy gazdasági társaságtól vásárolt szolgáltatással biztosítsa az étkeztetést", az intézményi gyermekétkeztetési feladatokat 2017. január 1-jétől a község önkormányzatának költségvetési szerve, a közös önkormányzati hivatal vette át. A hivatal a tevékenységet saját konyha fenntartásával, illetve a speciális étrendet igénylő gyermekek vonatkozásában szolgáltatási szerződés útján látja el. A közös hivatal, hogy eleget tegyen a speciális étrendet igénylő gyermeket étkeztetéssel kapcsolatos törvényi előírásnak is (a saját konyhában nem megoldható a speciális igények kielégítése [tárgyi, személyi, anyagi feltételek hiánya miatt]), vásárolt szolgáltatási szerződést kötött a Közoktatási és Közművelődési Intézmények Gazdasági Ellátó Szervezetével. A szervezet a hivatalunk 20 km-es körzetében elérhető egyetlen speciális étrendet igénylő gyermekétkeztetéssel is foglalkozó szolgáltató. Az étel kiszállítási költsége önkormányzatunkat terheli.
A 2017. évi megalapozó felmérésben az adatokat a leírtak figyelembevételével szerepeltettük, melyet a MÁK a vásárolt élelem vonatkozásában kifogásol. Jelen vélemény szerint a közös önkormányzati hivatal a speciális igényű gyermekek étkeztetésére kötött szolgáltatási szerződése nem gazdasági társasággal, illetve egyéni vállalkozással történt. Álláspontunk szerint a törvényi előírásoknak megfelelően az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szerv útján látjuk el ezen feladatot, mivel a szerződő fél nem az önkormányzat, hanem a közös önkormányzati hivatal.
Részlet a válaszából: […] ...2017. évi Költségvetési tv. 2. mellékletének III. 5. Intézményi gyermekétkeztetés támogatása jogcímen igényelt normatíva igénylés az alábbi feltételekhez kötött.A települési önkormányzatokat kötött felhasználású támogatás illeti meg az általuk a bölcsődében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 28.

Vezetői megbízás közoktatási intézménynél

Kérdés: Tagintézmény-vezetőként dolgozom egy szakközépiskolában, határozott idejű magasabb vezetői megbízással rendelkezem 2017. június 30-ig (Kjt. 23. §). 2013 szeptemberétől fenntartóváltás lesz intézményünkben, egyházi fenntartásba kerülünk. Érvényben marad-e a vezetői megbízásom, hiszen "elvileg" az átvétel során semmilyen érdeksérelem nem érheti a nevelőtestület egyetlen tagját sem? (Az intézményben 2010. 08. 26. óta vagyok magasabb vezető.)
Részlet a válaszából: […] ...számára biztosítani kell az átvételt [25/A. § (3) bek.]. Ez természetesen nem zárja ki az átvett dolgozók tekintetében a más jogcímen történő jogviszony-megszüntetést, tehát adott esetben az új fenntartó dönthet például létszám­leépítésről, de ezt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 9.

Normatívaigénylés jogosultsága

Kérdés: Kistérségi társulás közoktatási szakszolgálati feladatellátást végez gesztor intézménnyel kötött szerződés alapján egy közoktatási intézményben. Az intézmény szeptember 1-jétől önkormányzati fenntartásból egyházi fenntartásba került. Az eddig a költségvetési törvény 8. számú mellékletének 2.2.2. pontja alapján biztosított finanszírozásnormatíva igénybe vehető-e továbbra is az egyházi intézményben tanuló gyerekek után, ha az egyéb jogszabályi feltételek teljesültek? Amennyiben igen, ennek milyen egyéb feltételei vannak?
Részlet a válaszából: […] ...az 5. számú és a8. számú mellékletből az egyházi, azaz a nem állami intézmény fenntartójának ajogosan megigényelhető normatíva jogcímeit. A felsorolt jogcímek között a 8.számú melléklet III. A többcélú kistérségi társulások támogatása 2.2.2...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 22.

Intézményi társulás

Kérdés: Önkormányzatunk intézményfenntartó társulás keretében mint székhely működteti a nevelési és oktatási intézményeit. Korábbi kérdésemre kapott válaszban az étkeztetési normatívát a székhely intézmény átadott pénzként kezeli, és nem kell számlát kibocsátani a tagintézménybe járó és ott étkező gyerekek után. Ismerve az önkormányzatok mai gazdasági nehézségeit, nincs lehetőség a székhely önkormányzatnak átadni a normatív támogatást, és visszafelé sem tud támogatást utalni a működési költségekhez a tagintézmény. Az önkormányzatok többségének az lenne a kérdése, hogy mivel az önkormányzatok pénzforgalmi szemléletű könyvelést végeznek, van-e lehetőség mindkét önkormányzat esetében úgynevezett kompenzálólevélre az elszámolás érdekében, ezen összegek vegyes naplón való könyvelésére?
Részlet a válaszából: […] ...és működését. A költségvetési törvény a társulásokfeladatellátásának finanszírozására, több állami normatíva jogcímet határozmeg, többek között az étkeztetésre is.A társulásoknak viszont úgy kell működniük, hogy ne sértsékmeg a bennük...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek, tanulók létszámának számítása

Kérdés: A BTM-es gyerekek 2 főként számítanak-e a többcélú kistérségi társulás által megigényelt közoktatási normatívába?
Részlet a válaszából: […] ...szóló 2009.évi CXXX. törvény 8. számú mellékletének III. fejezete tartalmazza a többcélúkistérségi társulások támogatásának jogcímeit és a jogosultság feltételeit. A2.2.1. pontja szerint a közoktatási intézményi feladatok támogatására,normatíva...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...a többcélú kistérségitársulások normatív állami hozzájárulásának és normatív részesedésű átengedettszemélyi jövedelemadójának jogcímeit a 3. számú melléklet tartalmazza. AzOrszággyűlés felhasználási kötöttséggel járó normatív állami támogatást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Iskolai étkeztetés térítési díja

Kérdés: 1. Általános iskola tanulója, ha a nyári szünet ideje alatt is étkezni akar az iskola konyháján, igénybe veheti-e azokat a kedvezményeket, amelyeket év közben megkap? (Pl.: 50%-os térítési díj, mert tartósan beteg, vagy többgyermekes családban él, vagy ingyenesen étkező, mert gyermekvédelmi támogatásban részesül.) 2. 8. osztályból kimaradó, jún. 20-21-ével középiskolába beiratkozó tanulónk a nyári szünetben milyen térítési díjjal veheti igénybe az általános iskola konyháján az étkezést? Ő továbbra is diák, de nem velünk áll jogviszonyban. Attól a naptól, hogy beiratkozik a tankötelezett a következő iskolafokra, a mi intézményünkben vendégétkező-e? 3. Nyáron iskolánk konyháján étkező saját tanulóinktól kérhetünk-e, vagy kell-e felszámolni rezsit a térítési díjban? Köteles-e az iskola nyáron is rezsiköltség nélkül kiszámlázni a tanulók étkezési térítési díját? A gyermekétkeztetés díja a közoktatási intézményben mely esetben rezsiköteles?
Részlet a válaszából: […] ...hozzájárulás szempontjából a szervezett intézményiétkeztetésben részt vevők számának meghatározásakor egy tanuló csak egyszer ésegy jogcímen számítható.Az igényjogosultság alapja, hogy a tanuló naponta legalább adéli, meleg étkezést az iskola által szervezett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. július 28.

Tankönyvtámogatás

Kérdés: Igényelhető-e ingyenes tankönyvtámogatáshoz normatív kedvezmény olyan tanuló után, akit nevelőszülő nevel, és a tanuló tartósan beteg, vagy 3 gyermekes családban él?
Részlet a válaszából: […] ...vagy többgyermekes családban él.A családi pótlékról szóló dokumentum kétséget kizáróanigazolja az esetleges kedvezményre jogosultság jogcímét.A Cst. 7. § (1) bekezdése határozza meg, ki jogosult családipótlékra. Többek között jogosult a vér szerinti, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 30.

Kinevezett és megbízott vezetők az általános iskoláknál

Kérdés: A 2008. évi LXI. tv. módosította a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényt, amely szerint a vezetők és magasabb vezetők esetében a garantált illetmény a vezetői illetményalap és a vezetői munkakör képzettségi osztályához tartozó szorzószám szorzatából áll. Ezeket a szorzószámokat a 3. sz. melléklet tartalmazza. Ugyanezen törvény kimondja, hogy a vezető illetménykiegészítésben és jutalomban nem részesíthető. A kérdésünk az lenne, hogy önkormányzati fenntartású általános iskola igazgatójára, annak helyetteseire, valamint a gazdasági vezetőre alkalmazható-e ez a módosítás?
Részlet a válaszából: […] ...szabályozott pótlékra voltjogosult, azt az illetmény összegébe nem kell beszámítani, és arra azátalakulást követően is önálló jogcímen jogosult.Az itt említett átsorolások, illetményváltozások mindtörvény, illetve jogszabály erejénél fogva következnek(tek) be...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Nyugdíjas közalkalmazottak alkalmazása

Kérdés: Helyi önkormányzat felügyelete alá tartozó, önállóan gazdálkodó (teljes jogkörű) közoktatási intézmény vagyunk. Hozhat-e a fenntartó olyan döntést, hogy az előrehozott nyugdíjban részesülők munkaviszonyát szüntessük meg, és helyettük fiatalabb munkaerőket alkalmazzunk? A döntéshez nem kapcsolódik létszámcsökkentés, mert azt már végrehajtottuk. Az előírt létszámot leépítettük, a Kjt. változásaira tekintettel, ebben is voltak nyugdíjasok. Ezenfelül még vannak nyugdíjas közalkalmazottak (58, 59 évesek), munkájukra szükség van. El kell-e őket azért küldeni, mert nyugdíjat is kapnak?
Részlet a válaszából: […] ...A felmentési tilalmak és korlátok nemvonatkoznak a nyugdíjasnak minősülő közalkalmazottra, így a munkáltatóbármilyen felmentési jogcímmel, mindenféle korlát nélkül egyoldalúanmegszüntetheti a jogviszonyt.A nyugdíjas felmentésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 12.