Munkaköri leírások

Kérdés: Egy önkormányzati hivatal gazdasági szervezetén belül milyen konkrét feladatokat lát-(hat) el egy gazdasági (v. gazdálkodási) ügyintéző, egy pénzügyi ügyintéző, illetve egy számviteli ügyintéző? A válaszra munkaköri leírások elkészítéséhez lenne szükségünk, ezért az ellátandó feladatokról munkakörönként teljes körű, tételes listát kérnénk, amennyiben lehetséges.
Részlet a válaszából: […] ...beszámolók, pénzügyi jelentések elkészítésében közreműködés,– normatív állami támogatások igénylése,– ha van alárendelt költségvetési szerv, az azzal kapcsolatos gazdálkodási, pénzügyi, költségvetési feladatok, az alárendelt szerv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 27.

Étkeztetés

Kérdés: Intézményünkben problémát okoz az étkeztetési feladatok személyek közötti megosztása. Kérdésünk lenne, hogy melyek az élelmezéssel foglalkozó munkakörök, a feladatok hol, hogyan kerülnek megírásra, továbbá az élelmezésvezető milyen feladat- és hatáskörrel bír?
Részlet a válaszából: […] ...szakácsok,– konyhalány(ok).A felsorolt munkakörökön kívül még lehetséges más élelmezéssel összefüggő munkakör is, de a költségvetési szervnek erre engedélyezett státusszal kell rendelkeznie, és belső szabályozásban is a feladatukat meg kell határozni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 4.

Érvényesítés

Kérdés: Egy önkormányzatnál a pénztáros érvényesítőként aláírhatja-e az általa kifizetett számla pénztárbizonylatát? Ha szakmailag képesítése megfelel az érvényesítés szabályainak, melyik törvény szabályozza az összeférhetetlenséget? Kérjük válaszukban térjenek ki a pénztárbizonylatok érvényesítésének szabályos menetére (kinek, mikor), az aláírók közül ki, kivel összeférhetetlen, mely jogszabály szabályozza? Hány fő kell egy számla szabályos kifizetéséhez, és mennyi idő szükséges ehhez?
Részlet a válaszából: […] ...van. Ugyancsak összeférhetetlen dolgozónak kell tekinteni azokat a személyeket, akiknek a bankszámla felett rendelkezési joguk van.A költségvetési szerv a belső szabályzatában ezen túlmenően további szigorítást is előírhat. Sok esetben összeférhetetlennek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 10.

Kötelezettségvállalás, utalványozás

Kérdés: Község polgármesteri hivatalának pénzügyi ügyintézőjeként látom el a könyvelési feladatokat az önkormányzatnál, a hivatalnál és az önállóan működő költségvetési intézménynél, valamint a nemzetiségi önkormányzatnál. Mérlegképes könyvelői képesítéssel rendelkezem, regisztrációm államháztartási szakon van bejegyezve. A hivatal vezetője a jegyző, az önkormányzaté a polgármester, a költségvetési intézményé az intézményvezető, a nemzetiségi önkormányzaté pedig az elnök. A jegyző és az intézmény vezetője tekintetében a munkáltatói jogkör gyakorlója a polgármester. Úgy tudom, hogy szakmai teljesítésigazolási, az utalványozási és a kötelezettségvállalói jogkör az önkormányzat esetében a polgármesternél, a hivatalnál a jegyzőnél, az intézménynél az intézményvezetőjénél, a nemzetiségi önkormányzatnál az elnöknél van, illetve az általuk írásban meghatalmazott személyeknél.
1. Ha a jegyző, a polgármester vagy az intézményvezető részére történik kifizetés, akkor ebben az esetben az általuk írásban meghatalmazott személyek jogosultak utalványozni, kötelezettséget vállalni, vagy a munkáltatói jogkör gyakorlója?
2. A polgármester meghatalmazhatja-e az alpolgármestert vagy a jegyzőt, hogy távollétében, illetve érintettsége esetén utalványozóként, kötelezettségvállalóként írjanak alá?
3. A kötelezettségvállalás bizonylatait a pénzügyi ellenjegyzőnek is alá kell írnia?
4. Mivel nem rendelkezik a hivatal gazdasági szervezettel, így a jegyző látja el a gazdasági vezetői teendőket?
5. Ki készíti el a pénzügyi szabályzatokat és az intézményekkel történő munkamegosztási megállapodásokat?
Részlet a válaszából: […] ...A helyi önkormányzat kiadási előirányzatai terhére a polgármester vagy az általa írásban felhatalmazott személy, költségvetési szervnél a költségvetési szerv vezetője vagy az általa írásban felhatalmazott, a szerv alkalmazásában álló személy, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 11.

Önállóan működő költségvetési szerv

Kérdés: Kérdésünk az önállóan működő és gazdálkodó iskola önállóan működő intézménnyé történő átalakításával kapcsolatos számviteli feladatokra, beszámoló aláírására vonatkozik. Átszervezés esetén az iskolában dolgozó két fő pénzügyes dolgozót köteles-e a polgármesteri hivatal az állományába átvenni, és az átszervezés jelenti-e az alapító okirat módosítását? A gazdasági önállóság megszüntetése esetén van-e beszámolókészítési kötelezettsége az önállóan működő és gazdálkodó iskolának, illetve a hozzá tartozó önállóan működő óvodának?
Részlet a válaszából: […] ...ki az iskola számára, amelyik a gazdasági feladatokat ellátja abban az esetben, ha az iskola továbbra is önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv marad, csak gazdasági szervezettel nem rendelkezik. Az irányító szerv viszont dönthet úgy is, hogy az iskola...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 26.

Belső ellenőrök regisztrációs kötelezettsége

Kérdés: A 18/2009. (X. 6.) PM rendelet alapján költségvetési szervnél belső ellenőrzési tevékenységet csak nyilvántartásba vett, regisztrált belső ellenőr végezhet. A rendelet hatálybalépése előtt szülési szabadságra, illetve GYED-re mentem. Kérdésem, hogy visszakerülhetek-e belső ellenőri munkakörbe, ha jelenleg nincs meg a regisztrációm, ha igen, mennyi időn belül kell kérelmezni a nyilvántartásba vételt (meddig láthatom el a feladatot regisztráció nélkül)? Erre vonatkozóan nem találok a kapcsolódó jogszabályokban iránymutatást.
Részlet a válaszából: […] ...Magyar Közlöny 91. számában, 2011. augusztus 3-ánkihirdették a nemzetgazdasági miniszter 28/2011. (VIII. 3.) NGM rendeletét aköltségvetési szervnél belső ellenőrzési tevékenységet végzők nyilvántartásárólés kötelező szakmai továbbképzéséről, valamint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. szeptember 20.

Gazdasági vezetők szakmai gyakorlata

Kérdés: Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési intézménynél vagyok gazdasági vezető. 2003. áprilistól (7,5 éve) dolgozom ebben a munkakörben. Gazdasági üzemmérnöki diplomám, vállalkozási szakos mérlegképes könyvelői képesítésem és adótanácsadói végzettségem van. Szervezeti átalakítások miatt 2003 óta a negyedik név alatt működünk. 2004. 03. hó-2007. 03. hó között közhasznú társasági formában működtünk, előtte és utána költségvetési intézményként. Kérdésem: 2011. 01. 01-jétől betölthetem-e jelenlegi állásomat, ha elkezdtem tanulmányaimat az államháztartási szakos mérlegképes könyvelői tanfolyamon? Költségvetési szervnél kell, hogy legyen 5 év gazdaságvezetői gyakorlat? [Ámr. 18. § (3) bek. b) pont.]
Részlet a válaszából: […] ...A gazdasági vezetőkre vonatkozó képesítési követelményekalól felmentés adható – többek között – abban az esetben, ha az adottköltségvetési szervnél foglalkoztatott gazdasági vezető 2011. január 1-jénlegalább ötéves gazdasági vezetői gyakorlattal rendelkezik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 11.

Iskola gazdasági vezetője illetményének megállapítása 2009-től, változó képesítési követelmények

Kérdés: Egy önállóan gazdálkodó, állami általános iskola kinevezett gazdasági vezetője vagyok, felsőfokú mérlegképes könyvelői képesítéssel "E" fizetési osztályban. Magasabb vezetői munkakörnek számít-e esetemben a munkaköröm, vagy csak vezetői munkakörnek? A 2009-es Kjt.-módosítás szerint kinevezett vezetőként kevesebb lenne a bérem, mint 2008. 12. 31-én. Ebben az esetben marad a régi bérem. Mikor számíthatok fizetésnövekedésre, ha a fokozatokhoz tartozó soros lépések már nem vonatkoznak rám?
Részlet a válaszából: […] ...miszerint felsőfokú iskolai végzettség hiányában a kinevezés(megbízás) alól mentesítés abban az esetben adható, ha az adott személyköltségvetési szervnél legalább ötéves gazdasági vezetői gyakorlattalrendelkezik, és a munkakör betöltéséhez szükséges,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. április 7.

Bölcsődében foglalkoztatott közalkalmazottak besorolása

Kérdés: Intézményünk a 257/2000. (XII. 26) Korm. rendelet hatálya alá tartozó, gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatot ellátó helyi önkormányzati szerv, egészen pontosan bölcsőde. 1. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki – klasszikus értelemben vett – szakmunkás-bizonyítványt (8 osztály + szakmunkásképző intézet) szerzett, pl. villanyszerelő, szakácsnő, asztalos, víz-, gázszerelő, géplakatos stb.? 2. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki alapfokú iskolai végzettséggel (8 általános) és 2 éves szakiskola elvégzésével szerzett szakmát? 3. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki alapfokú iskolai végzettséggel (8 általános), valamint különböző központok által szervezett OKJ-s képzés keretében szerzett szakmát? 4. Milyen fizetési osztályba sorolható be az a közalkalmazott, aki alapműveltségi vizsga (9-10. osztály elvégzése) és 2-3 éves szakiskola elvégzésével szerzett szakmát? 5. Melyek azok a szempontok, melyek eldönthetik, hogy ki sorolható be a "B", illetve a "C" fizetési osztályba? 6. Az "F" és "G" fizetési osztályba sorolt gazdasági vezető, illetve belső ellenőr esetében a mérlegképes végzettség beszámítható-e további szakképesítésként, adható-e számukra 5%-os illetménynövekedés?
Részlet a válaszából: […] ...is hasonlómegállapításra juthatunk, ugyanis a belső ellenőrök képesítési követelményeirőla 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belsőellenőrzéséről rendelkezik. A 11. § (1) bekezdése alapján "belső ellenőrzésitevékenységet legalább...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. október 21.