TOP Plusz pályázat

Kérdés: Az önkormányzat 100%-os nonprofit kft.-je (kedvezményezett) a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz keretén belül a TOP_PLUSZ-1.1.1-21-SB1 Helyi gazdaságfejlesztés tárgyú felhívásra támogatási kérelmet nyújtott be, amelyet a Támogató támogatási döntés szerint támogatásban részesített. A Támogató döntése alapján a Kedvezményezett vissza nem térítendő támogatásban részesül.
1. Támogató: Miniszterelnökség Területfejlesztési Operatív Programok Irányító Hatóság.
2. Kedvezményezett: Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
3. Támogatás tárgya: TOP_PLUSZ-1.1.1-21-SB1 azonosító számú, támogatási kérelemben és annak mellékleteiben rögzített projekt elszámolható költségeinek az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a hazai központi költségvetési előirányzatból vissza nem térítendő támogatás formájában történő finanszírozása.
4. A támogatás összege és intenzitása: A projektre megítélt támogatás összege 245.436.570 Ft. A projekt támogatásának intenzitása a projekt elszámolható összköltségének 100%-a.
5. A támogatási előleg összege és mértéke: Az igényelhető támogatási előleg mértéke az utófinanszírozású tevékenységekre jutó támogatási összeg legfeljebb 100%-a. Az igényelhető támogatási előleg legmagasabb összege 241.436.570 Ft.
6. A projekt megvalósításának időbeli ütemezése:
A projekt kezdete: 2023. 05. 01.
A projekt fizikai és pénzügyi befejezése: 2025. 04. 30.
Az előleg lehívásakor az Irányító Hatóságtól azt a tájékoztatást kaptuk, hogy mivel a nonprofit kft.-t 2022. 03. 04-én jegyezték be, és nincs 1 év lezárt üzleti éve, emiatt az előleglehívás nem lehetséges. Az önkormányzat vállalhat-e kezességet a támogatási előleg lehívásához? A Gst-tv. értelmében kell-e a kormány előzetes hozzájárulása ehhez az ügylethez, ha igen, milyen összeghatár esetén? Amennyiben az önkormányzat vállalhatja az ügyletet, milyen szabályok mentén teheti? Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanfedezet felajánlásával le lehet hívni az előleget?
Részlet a válaszából: […] A Gst-tv. 10. §-a szabályozza a helyi önkormányzatok kezességvállalását. E szerint az önkormányzat érvényesen kizárólag a kormány előzetes hozzájárulásával vállalhat a Ptk. szerinti kezességet és garanciát, valamint köthet adósságot keletkeztető ügyletet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. október 17.

Magánszemély által felajánlott pénzadomány

Kérdés: Magánszemély pénzadományt ajánlott fel az önkormányzat részére hangszer vásárlásához. Milyen adóvonzata van a felajánlásnak adományozó és adományozott tekintetében?
Részlet a válaszából: […] ...nélkül adja a pénzt, nem keletkezik semmilyen adózási vagy illetékfizetési kötelezettsége az adomány után, ugyanakkor adókedvezményt sem vehet igénybe.Az önkormányzatnak illetékmentessége okán nem kell illetéket fizetnie. A bevételt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. szeptember 15.

Önkormányzati monitoring- rendszerben történő adat- szolgáltatásra vonatkozó szabályok

Kérdés: Az Áht. 111. §-ának (30) bekezdése a támogatási adatok kincstári monitoringrendszerben való közzétételének kötelezettségét 2016. március 1-jétől az államháztartás önkormányzati alrendszerére is kiterjesztette. Kérem teljes körű tájékoztatásukat arra vonatkozóan, hogy mely jogcímek (rovatok), mely támogatotti kör (jogi személy, szervezet, magánszemély) és milyen összeghatár az, amelyre vonatkozóan az önkormányzatoknak adatot kell szolgáltatnia?
Részlet a válaszából: […] ...alapvetően két fő feladatot jelent, első lépésként a támogatási konstrukciók bejelentését, második körben a konstrukciók kedvezményezettjei vonatkozó döntési adatainak adatszolgáltatását magában foglalva. A Magyar Államkincstár honlapján megtalálhatók...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 13.

Magánszemély jövedelmének felajánlása rászorulók részére oltás beadatásához

Kérdés: A nekem szánt jutalmat szeretném felajánlani azon emberek részére, akik jövedelmi viszonyaik miatt, bár szeretnék, de nem tudják beoltatni magukat a H1N1 vírus elleni védőoltással. Hogyan, mikor, milyen módon tudom felajánlani a várható jutalmam összegét, a bruttó vagy a nettó összeget a rászorulóknak?
Részlet a válaszából: […] ...oldalárólaz Szja-tv. nem tartalmaz közcélú felajánlásra, közérdekűkötelezettségvállalásra vonatkozóan adó- vagy adóalap-kedvezményt, illetveolyan rendelkezést, amely alapján az ilyen célra fordított összeg mentes lenneaz adó alól, vagy nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Személyi jövedelemadó 1%-ának felajánlása

Kérdés: Közhasznú civil szervezetünk 2004. július 1-jétől rendelkezik cégbejegyzéssel. Azóta is folyamatosan működünk. Kérdésem, hogy a személyi jövedelemadó 1%-át felajánlhatják-e részünkre a 2006. évi jövedelemadó-bevalláskor (2007. február 24-éig, illetve május 20-áig)?
Részlet a válaszából: […] ...1996. évi CXXVI. törvény alapján a személyi jövedelemadóegy százalékának felajánlásakor kedvezményezettként azon alapítvány jelölhetőmeg, amelyet a bíróság a magánszemély rendelkező nyilatkozata évének első napjaelőtt legalább két évvel (kiemelkedően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 20.

Szakmai konferencia étkezési, szállásköltségeinek elszámolása

Kérdés: Egy országos szakmai szervezet, egyesület vagyunk. Minden évben tartunk egy 3 napos szakmai konferenciát, ahol az étkezési és szállásköltséget az egyesület fizeti bevételeiből, illetve pályázatokból. Az így juttatott ingyenes szolgáltatások reprezentációs költségként elszámolhatók-e, vagy ez természetbeni juttatás? Érvényesíthető-e az Szja-tv. 7. § (1) bekezdés d) pontja?
Részlet a válaszából: […] ...tagdíja (hozzájárulása, felajánlása)ellenében kap az említett szervezettől, ha ez a szervezet adóalapcsökkentésére, illetve adókedvezményre jogosító igazolás kiadására nemjogosult.Amennyiben a kérdéses szervezet az előzőek szerintifeltételeknek megfelel, úgy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. július 19.