Önkormányzati fenntartású intézmény pénzkezelése

Kérdés:

Az intézmény múzeumi, kilátói belépőjegyet értékesít, Tourinform-irodát vezet, ahol kiskereskedelmi tevékenységet (ajándéktárgyak értékesítése), valamint szállásszolgáltatást is végez. Mindezt több telephelyen. Az intézmény gyakorlata az, hogy a pénzkezelő helyeken kasszát tart, a Tourinform-irodán és a szálláshelyen pénztárgépet üzemeltet. Felmerült bennünk a kérdés, hogy pontosan milyen nyilvántartásokat kell vezetnie? Mi úgy gondoljuk, hogy az összes pénzkezelő helyen kötelező a napi pénztárjelentés vezetése, valamint ha előleget vesz fel a pénztárból egy dolgozó, akkor az elszámolásához a pénzkezelési szabályzatunknak megfelelően az elszámolólap használata.
Az intézmény azon az állásponton van, hogy elegendő csak egy helyen a napi pénztárjelentés használata (azon a helyen, ahová befizetik a bevételt). Jól gondoljuk, hogy az intézmény javaslata helytelen? Továbbá van-e még valamilyen nyomtatvány, amit kötelezően vezetnie kell?

Részlet a válaszából: […] ...kiállított bizonylat alapján lehet.A múzeumi, kilátói belépőjegyek szigorú számadású nyomtatványok, amelyek, ha megfelelnek a nyugta követelményeinek, akkor a vevő részére elegendő a jegyet kiállítani, ha nem felel meg a nyugtának, akkor nyugtát, vagy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. szeptember 5.

Számla, egyszerűsített számla, nyugta nyomtatványokra vonatkozó szabályok változásai

Kérdés: A korábban beszerzett nyomtatványaink (számlatömbök, nyugtatömbök) 2007. július 1-je után egyáltalán nem használhatók? Mit kell tennünk a még be nem telt tömbökkel? Minden egyes nyomtatványra (pl. vizitdíjnyomtatvány, belépőjegy) vonatkozik ez a tilalom?
Részlet a válaszából: […] ...számla, egyszerűsített számla és nyugta adóigazgatásiazonosításáról, valamint a nyugta adását biztosító pénztárgép és taxaméteralkalmazásáról szóló 24/1995. (XI. 22) PM rendelet 2007. január 1-jétőlhatályos módosítása gyökeresen megváltoztatta a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 4.

Számlahelyesbítés

Kérdés: Egy rendszeresen vásárló vevőnknek utólag árengedményt adtunk. Tekintettel arra, hogy a vevőnk nem adóalany, az eredeti teljesítési időpontban nem kért számlát, így csupán nyugtát kapott. Lehet-e a nyugtát helyesbíteni, vagy a helyesbítés csak a számlára vonatkozik?
Részlet a válaszából: […] ...Számla sztornírozása esetén viszontmindkét fél köteles önellenőrizni, amennyiben a számla korrekciója adóeltérésteredményez.A nyugta helyesbítéséről viszont nem beszélhetünk, mert azÁfa-tv.-nek a számlahelyesbítésre vonatkozó 45. §-a csupán a számlákra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 7.