Szakképzés rendszerének átalakítása

Kérdés: Hogyan változik 2020-tól a szakképzési rendszer?
Részlet a válaszából: […] ...az új Szkt. hatálybalépését megelőző napon fennálló jogviszonyában végez feladatot. Az alkalmazott az új Szkt. megfelelő jogállásváltozását, munkabérének új Szkt. szerinti megállapítását 2020. június 30-áig 2020. július 1-jei határnappal kell végrehajtani úgy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. február 4.

Garantált bérminimumra történő kiegészítés

Kérdés: A kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 430/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet értelmezésében kérem a segítséget. Közalkalmazott esetében jár-e olyan esetben, akinek a besorolás szerinti alapilletménye nem éri el a 2017. évre vonatkozó 161 000 Ft garantált bérminimumot – 150 495 Ft az alapilletménye –, viszont munkáltatói döntésen alapuló bért is kap – 350 000 Ft-ot –, így az összes illetménye 500 495 Ft? Jár-e számára a 10 505 Ft garantált bérminimumra történő kiegészítés?
Részlet a válaszából: […] ...intézkedés nélkül, utólag a munkáltatói döntésen alapuló illetményrészt minden további nélkül úgy tekintse, hogy az a jogszabályváltozás miatt emelésre szoruló garantált illetmény fedezetéül szolgált.Közalkalmazottak esetében illetmény alatt mind a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 26.

Munkába járás költségtérítésével kapcsolatos változások 2017. január 13-tól

Kérdés: Közalkalmazott dolgozónk gyermeke 9 éves, általános iskolás. A dolgozó azt kérte, hogy a jogszabályi változások alapján a továbbiakban nem a bérlethez történő hozzájárulást kívánja igénybe venni a munkába járáshoz (közigazgatási határon kívülről jár be), hanem a gépkocsival történő bejárásához járuljunk hozzá. Kötelesek vagyunk-e ezen kérésének eleget tenni, és milyen összeget kell, illetve lehet részére fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...biztosítja;d) a munkavállalónak bölcsődei ellátást igénybe vevő vagy tíz év alatti, köznevelési intézményben tanuló gyermeke van.A változás január 13-ától tehát az, hogy már nemcsak a bölcsődei, óvodai ellátást igénybe vevő gyermekkel rendelkező...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. február 21.

Költségvetési szervnél, önkormányzatnál és hivatalánál két munkavégzésre irányuló jogviszony egyidejű fennállásának feltételei

Kérdés: Önkormányzatunknál 1 fő szociális segítő munkakörben, 6 órás közalkalmazotti jogviszonyban, a szociális étkeztetéssel kapcsolatos feladatokat látja el. A szociális étkeztetést az önkormányzat nem költségvetési szerv útján, hanem önkormányzati feladatellátásban (szakfeladat) látja el. Az óvoda önállóan működő költségvetési szerv, a konyha működtetése is az óvodai feladatellátásban történik. Az óvodai élelmezésvezető nyugdíjba vonulása miatt a szociális segítő munkakörben alkalmazott önkormányzati feladatellátásban szereplő szociális segítő látná el közalkalmazotti jogviszonyban az óvodai élelmezésvezetői feladatokat is. A munkáltatói jogokat a szociális segítő esetében a képviselő-testület, az élelmezésvezető esetében pedig az óvodavezető gyakorolja. A fenti esetben hogyan járhat el a jogszabályoknak megfelelően az önkormányzat? Hogyan lehet egy embernek két munkahelye? Ki lesz a munkáltató? A költségvetési létszámkeretben hol kell szerepeltetni, az önkormányzatnál, az intézménynél vagy mindkettőnél? A Kjt. mely végrehajtási rendeletei vonatkoznak rá? Probléma még az is, hogy az illető élelmezésvezetői végzettséggel nem rendelkezik.
Részlet a válaszából: […] ...létesíthető.Felhívjuk a figyelmet az élelmezésvezetőkre vonatkozó képesítési követelmények 2015. szeptember 1-jétől történő változására, mellyel kapcsolatban a Költségvetési Levelek 215. számában a 4009. sorszámú válaszban olvashatnak részletesen.Amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. október 13.

Közoktatási intézmény gazdasági vezetője – kinevezett vezető vagy magasabb kinevezett vezető?

Kérdés: Önkormányzati fenntartású általános iskola gazdasági vezetőjének megbízása 2009. január 1-től a Kjt. és a többször módosított 138/1992. Korm. rendelet 5. § (1) bek. alapján a törvény erejénél fogva magasabb vezetői vagy vezetői munkakörré alakult át. A 217/1998. Korm. rend. 18/A. § (2) bekezdését, mely szerint a gazdasági vezető az intézményvezető helyettese gazdasági és pénzügyi ügyek tekintetében akkor is, ha azt a munkakörének elnevezése nem tükrözi, és a 2008. évi CV. tv. 8. § (2) bekezdés c) pontját is figyelembe véve, amely a gazdasági vezető kinevezését, felmentését, díjazásának megállapítását az irányító szerv hatáskörébe utalja, kinek, hogyan és mi alapján kell eldöntenie, hogy kinevezett vezető vagy magasabb kinevezett vezető munkakörbe került-e a gazdasági vezető? Tulajdonképpen ki a munkáltatója? Ki készíti el az új munkaköri leírását, amely már az önálló vezetői munkakörre szól? (Munkáját pedig továbbra is az intézmény vezetőjének irányítása és ellenőrzése mellett végzi.)
Részlet a válaszából: […] ...beintézményvezető-helyettesi funkciót, kinevezett vezetőről. Az Oktatási ésKulturális Minisztérium által kiadott "Segédanyag a munkajogi változásokértelmezéséhez, alkalmazásához" című tájékoztató az előbbi rendelkezéshezkapcsolódóan kiemelten felhívja a figyelmet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 9.

Kinevezett és megbízott vezetők az általános iskoláknál

Kérdés: A 2008. évi LXI. tv. módosította a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényt, amely szerint a vezetők és magasabb vezetők esetében a garantált illetmény a vezetői illetményalap és a vezetői munkakör képzettségi osztályához tartozó szorzószám szorzatából áll. Ezeket a szorzószámokat a 3. sz. melléklet tartalmazza. Ugyanezen törvény kimondja, hogy a vezető illetménykiegészítésben és jutalomban nem részesíthető. A kérdésünk az lenne, hogy önkormányzati fenntartású általános iskola igazgatójára, annak helyetteseire, valamint a gazdasági vezetőre alkalmazható-e ez a módosítás?
Részlet a válaszából: […] ...összegébe nem kell beszámítani, és arra azátalakulást követően is önálló jogcímen jogosult.Az itt említett átsorolások, illetményváltozások mindtörvény, illetve jogszabály erejénél fogva következnek(tek) be, ezért nincsszükség hozzá beleegyezésre.Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Munkáltatói jogutódlás hatása a közalkalmazotti keresetkiegészítésre

Kérdés: Az önkormányzat rendeletében keresetkiegészítést határozott meg az intézményeinél meghatározott vezetői beosztást betöltő közalkalmazottak részére, az adott vezetői beosztás tényleges fennállásáig. A juttatás megállapítására munkáltatói döntésen alapuló kiegészítésként került sor. Amennyiben intézményünknél munkáltatói jogutódlás következik be, az érinti-e a keresetkiegészítést, a jogutód munkáltató elvonhatja-e azt?
Részlet a válaszából: […] ...jogutódlás nem érinti a közalkalmazottijogviszonyt, még kinevezésmódosításra sincs szükség, amennyiben csak amunkáltató személye változik meg, az egyéb körülményekben, így különösen amunkavégzés helyében, a munkakörben nem történik változás. Amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. május 20.

Munkáltatói döntésen alapuló illetményrész megvonása

Kérdés: Vissza lehet-e vonni jogszerűen a közalkalmazott részére határozatlan időre megállapított, munkáltatói döntésen alapuló – garantált összegen felüli – illetményrészt?
Részlet a válaszából: […] ...illetménykiegészítésrevonatkozóan határozott időt kikötni, mivel a gazdálkodás feltételeimódosulhatnak, s fennáll a veszély, hogy ezen változások miatt nem lesz fedezetaz illetménykiegészítésre. Ebből a szempontból persze kérdéses, hogy látható-eelőre, mi az az ok,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 15.

Nyugdíjas közalkalmazottak alkalmazása

Kérdés: Helyi önkormányzat felügyelete alá tartozó, önállóan gazdálkodó (teljes jogkörű) közoktatási intézmény vagyunk. Hozhat-e a fenntartó olyan döntést, hogy az előrehozott nyugdíjban részesülők munkaviszonyát szüntessük meg, és helyettük fiatalabb munkaerőket alkalmazzunk? A döntéshez nem kapcsolódik létszámcsökkentés, mert azt már végrehajtottuk. Az előírt létszámot leépítettük, a Kjt. változásaira tekintettel, ebben is voltak nyugdíjasok. Ezenfelül még vannak nyugdíjas közalkalmazottak (58, 59 évesek), munkájukra szükség van. El kell-e őket azért küldeni, mert nyugdíjat is kapnak?
Részlet a válaszából: […] A Kjt. 30. § (1) bek. e) pontja értelmében a munkáltató aközalkalmazotti jogviszonyt felmentéssel megszüntetheti, ha a közalkalmazott afelmentés közlésének, illetőleg a felmentési idő kezdetének napján nyugdíjasnakminősül. A jogviszony megszüntetéséhez még az is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 12.

Munkáltatói döntésen alapuló illetményrész

Kérdés: Változtatható-e a határozatlan időre megállapított munkáltatói döntésen alapuló illetményrész, vagyis munkáltatói döntéssel határozott időre emelhető-e vagy csökkenthető-e a juttatás? Pl. határozatlan időre van megállapítva 20 000 forint, ez emelhető-e június 1-jétől november 30-áig 30 000 forintra úgy, hogy december 1-jétől ismét csak a határozatlan időre megállapított 20 000 forint munkáltatói döntésen alapuló illetményrészt kapja tovább a dolgozó?
Részlet a válaszából: […] A kérdéses esetben a közalkalmazott a Kjt. által biztosítottgarantált illetményen felül további illetménykiegészítésben részesül, nincsazonban pontosan meghatározva, hogy milyen jogcímen.A Kjt. lehetővé teszi, hogy a munkáltató a közalkalmazottata fizetési fokozata alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 18.
1
2