Adóbírság kiszabása

Kérdés: Az adóhatósági ellenőrzés adóhiányt és adóbírságot állapított meg a vállalkozásunk ellenőrzésekor. A határozatban megállapított adóbírság mértéke a törvényben meghatározott 50% alatt maradt. Ha lemondanánk a fellebbezési jogról, akkor a bírság felét elengedné az adóhatóság. Ekkor azonban később semmiféle jogorvoslati kérelmet nem tudunk benyújtani. Nincs más lehetőség az adóbírság csökkentésére?
Részlet a válaszából: […] ...a kiszabott bírságot! A fellebbezésről történő lemondás azonban valamennyi további jogorvoslati lehetőségtől is (bírói út, felügyeleti intézkedés iránti kérelem) megfoszt bennünket.3. A bírság kiszabásával kapcsolatban fontos figyelnünk az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. augusztus 31.

Adatkezelési nyilvántartás (GDPR)

Kérdés: Hogyan kell elkészíteni az adatkezelési nyilvántartást, hogy az megfeleljen a GDPR követelményeinek?
Részlet a válaszából: […] ...abból kinyerhetők legyenek az adatkezelésre vonatkozó információk, teljesíthetők legyenek az érintetti jogok, továbbá, hogy az a felügyeleti hatóság rendelkezésére bocsátható legyen annak megkeresése esetén.A nyilvántartást tehát célszerű az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. június 26.

Tombolán történő nyeremény-sorsolással kapcsolatos adminisztratív teendők és adózási kérdések

Kérdés: Ingyen látogatható községi rendezvényen önkormányzatunk tombola lebonyolítását tervezi. Minden, a rendezvényen megjelenő lakos részére térítésmentesen átad 1 db tombolajegyet, amellyel tárgynyereményt lehet nyerni. A tervezett nyereménysorsolásnak milyen szabályai vannak? Milyen adminisztratív és nyilvántartási kötelezettség keletkezik az önkormányzatnál a nyeremények vonatkozásában? Milyen adózási vonzata lesz a nyereményeknek?
Részlet a válaszából: […] ...sorsolásos játékok közül a "tomboláról" az Szjtv. 16. §-ának (1) bekezdése rendelkezik. E szerint nem kell a szerencsejáték-felügyeleti hatóság engedélye a nem folyamatosan szervezett sorsolásos játékhoz, ha– a sorsjegyet kizárólag a sorsolás helyszínén jelen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. április 17.

Támogatói jegyek sorsoláson való részvétele

Kérdés: Községi rendezvényen támogatói jegyek árusítását tervezzük, melynek elsődleges célja a programok költségeihez való lakossági hozzájárulás. A programok egyébként ingyen lesznek látogathatók. A támogatói jegyek sorsoláson is részt vennének, ahol kisebb-nagyobb tárgyakat, felajánlásokat lehetne vele nyerni. A tervezett nyereménysorsolásnak milyen szabályai vannak? (Pl. be kell jelenteni a NAV-hoz, vagy valamilyen más szervhez?) Milyen adminisztratív és nyilvántartási kötelezettség keletkezik az önkormányzatnál a nyeremények vonatkozásában? Milyen adózási vonzata lesz a nyereményeknek?
Részlet a válaszából: […] ...azonban a játék szervezőjének a játékot annak lebonyolítása előtt legalább 10 nappal be kell jelentenie a szerencsejáték-felügyeleti hatóságnak (SZEF). Amennyiben a fenti, együttes feltételek nem teljesülnek, a sorsolás engedély nélkül szervezett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. szeptember 26.

Gyermekétkeztetéssel kapcsolatos térítésidíj-hátralék

Kérdés: A Gyvt. 21. §-a és a 146-151. §-ai szabályozzák az önkormányzat gyermekétkeztetéssel kapcsolatos feladatait. Amennyiben térítésidíj-hátralék keletkezik, van-e lehetősége az önkormányzatnak (vagy a szolgáltatást nyújtó intézménynek) a gyermek étkezésből való kizárására? A díjtartozás behajtására milyen jogi eszközök vehetők igénybe?
Részlet a válaszából: […] ...– ha a települési önkormányzat vagy a megállapodás másként nem rendelkezik -a) bölcsőde, családi napközi, családi gyermekfelügyelet és intézményi gyermekétkeztetés esetén a tárgyhónap 10. napjáig,b) házi gyermekfelügyelet, átmeneti gondozás és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. június 21.

Behajtási költségátalány a költségvetési szerveknél

Kérdés: A Költségvetési Levelek 203. számában (2014. november 4.) a 3813. kérdésszám alatt, a behajtási költségátalány elszámolására vonatkozó tájékoztatásukkal kapcsolatban fordulok Önökhöz. A kérdésre adott válaszuk harmadik bekezdésének az első sora tartalmazza, hogy "a költségvetési szerv nemcsak fizethet, hanem kaphat is behajtási költség­átalányt". A Ptk. és a 2011/7/EU irányelv rendelkezései nem tartalmazzák azt az esetet, amikor egy vállalkozás tartozik egy hatóságnak. Az Áhsz. 15. sz. mellékletének K355. és B411. sorai közül a K355. leírása módosult, bekerült a behajtási költségátalány, viszont a B411. sor nem került módosításra. A hivatkozott jogszabályi rendelkezésekből hogyan vonták le azt a következtetést, hogy a hatóság is számíthat fel behajtási költségátalányt? Milyen más jogszabály írhatja elő a hatóságok részére a behajtási költségátalány felszámítását?
Részlet a válaszából: […] ...rendelkezik behajtási költségátalány fizetéséről, ahol a hatóság szerepel az adósi pozícióban. Nem rendelkezik viszont azon ügyeletekről, ahol a hatóság a pénzfizetésnek nem kötelezettje, hanem jogosultja. A Ptk. is ezen szabályozást követi, ezért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. július 14.

Falunapon szervezett tombola­- játékra vonatkozó előírások

Kérdés: Falunapon a helyi önkormányzat tombolát szervez. A tombolatárgy milyen költség? Kell utána adót, járulékot fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...szükség a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Hivatala Szerencsejáték Felügyeleti Főosztá­lyának (SZEF) az engedélyére a nem folyamatosan szervezett sorsolásos játék lebonyolításához akkor, ha– a sorsjegyet kizárólag a sorsolás helyszínén jelen lévők...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 25.

Közalkalmazotti jogviszony létesítésének feltételei 2014. július 1-jétől

Kérdés: Köznevelési intézmény vagyunk, úgy tudjuk, hogy 2014. július 1-jével esetünkben megváltoznak a büntetlen előélet igazolására vonatkozó előírások. Hogyan, milyen tartalommal kell ezt követően megkérni az erkölcsi bizonyítványokat?
Részlet a válaszából: […] ...[Kjt. 20. § (2d)-(2e) bekezdés], hogy ha a munkáltató feladatkörébe tizennyolcadik életévét be nem töltött személy nevelése, felügyelete, gondozása vagy gyógykezelése tartozik, közalkalmazotti jogviszony nem létesíthető– azzal, aki a Kjt. 20. §-a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 17.

Támogatások rendszere

Kérdés: A korábbi években az Áht. 13/A §-ának (2) bekezdése előírta, hogy az államháztartás alrendszereiből támogatott szervezetek, illetve magánszemélyek számára számadási kötelezettséget kell előírni a részükre céljelleggel – nem szociális ellátásként – juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról. A finanszírozó köteles ellenőrizni a felhasználást és a számadást. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, illetve magánszemély az előírt számadási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további finanszírozást, támogatást fel kell függeszteni. A támogatások jogszabálysértő vagy nem rendeltetés­szerű felhasználása esetén a felhasználót visszafizetési kötelezettség terheli. 2012. évtől milyen jogszabályi előírás vonatkozik a civil szervezetek (pl. sportegyesület, egyház) részére céljelleggel biztosított támogatásokra?
Részlet a válaszából: […] ...bekezdése szerint az önkormányzatnál a belső ellenőrzést ellátó személy vagy szervezet ellen­őrzést végezhet a helyi önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél, a helyi önkormányzat többségi irányítást biztosító befolyása alatt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. szeptember 18.

Önálló gazdasági intézmény gazdasági személyzete

Kérdés: Egy önálló gazdasági intézmény (egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény), mely 85 alkalmazottal rendelkezik, hány fő gazdasági személyzettel rendelkezhet? Tanulólétszámunk 163 fő. A Pedagógiai Szakszolgálat a kerületben kb. 460 gyermek ellátásáról gondoskodik.
Részlet a válaszából: […] ...Szellemi, fizikai (technikai) támogató funkciókatellátók száma külön szervezeti egység létrehozását nem igényli. Az irányító,felügyeleti szerv ebben az esetben kijelöli azt az önállóan működő ésgazdálkodó költségvetési szervet, amely az előbb említett,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. augusztus 18.
1
2