Önkormányzati utak létesítésének áfája

Kérdés: Saját előállítású tárgyi eszköz után az önkormányzatnak mikor kell áfát bevallani, megfizetni? Mikor lehet ennek kapcsán áfát visszaigényelni? Illetve belterületi (önkormányzati) utak saját kivitelezésű beruházása esetén keletkezik-e bevallási, áfafizetési kötelezettsége, illetve levonási joga, ha korábban nem volt ezzel összefüggésben áfalevonási joga?
Részlet a válaszából: […] ...hivatásos állományú fegyveres testületi dolgozó, kormánytisztviselő), az alkalmi foglalkoztatott, megbízási jogviszonyos, adószámos magánszemély, közfoglalkoztatott, alkalmi munkavállaló, egyszerűsített foglalkoztatás keretében foglalkoztatott is.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. november 26.

Bérbeadás

Kérdés: Az önkormányzatnak van egy nagyméretű rendezvénysátra. Milyen módon adhatja azt bérbe egy másik önkormányzatnak? Az önkormányzat nem tartozik áfakörbe, 1-es adószáma van. A NAV-hoz van bejelentési kötelezettség? Milyen kormányzati funkcióra és szakfeladatra történhet a könyvelés?
Részlet a válaszából: […] Nincs jogszabályi tiltás arra, hogy önkormányzatuk a nagyméretű rendezvénysátrát egy másik önkormányzatnak bérbe adja. Ehhez viszont önköltségszámítást kell végezniük a bérleti díj megállapítása érdekében. Ennek oka, hogy amennyiben a bérbeadásból hasznuk származik,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. május 20.

Start közmunkaprogram keretében végzett mezőgazdasági munka

Kérdés: A Start munkában előállított konyhakerti növényeket a saját intézményünk – amely önállóan működik – használja fel. Az önkormányzat 1-es adószámú, kiszámlázhatja-e az intézménynek az árut? Nem minősül-e vállalkozási tevékenységnek az önkormányzatnál?
Részlet a válaszából: […] ...számlázhat, amelyet a NAV-nak az Art. előírásai szerint adatmódosító lapon bejelentett.Fontos megvizsgálni azt a kérdést, hogy az 1-es adószám pontosan mit jelent. 1-es adószáma van a kizárólag közhatalmi tevékenységet végzőknek, a kizárólag tárgyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. január 28.

Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...nem helyezhető levonásba. Az önkormányzatnak akkor kell szabályzatokkal rendelkezni,ha az önkormányzat saját nevében, saját adószáma alatt végez operatívgazdálkodási feladatokat. Ha az önkormányzat a saját nevében végez gazdaságifeladatokat, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.