Munkaköri leírások

Kérdés: Egy önkormányzati hivatal gazdasági szervezetén belül milyen konkrét feladatokat lát-(hat) el egy gazdasági (v. gazdálkodási) ügyintéző, egy pénzügyi ügyintéző, illetve egy számviteli ügyintéző? A válaszra munkaköri leírások elkészítéséhez lenne szükségünk, ezért az ellátandó feladatokról munkakörönként teljes körű, tételes listát kérnénk, amennyiben lehetséges.
Részlet a válaszából: […] ...pénzügyi tervezési feladatok,– bérszámfejtéssel történő kapcsolattartás, esetlegesen oda kapcsolódó bevallások készítése,– beszerzésekkel kapcsolatos számviteli feladatok,– beérkezett számlák ellenőrzése, számlázás ellenőrzése,– pénzügyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 27.

Vásárolt anyagok elszámolása

Kérdés: A K311 Szakmai anyagok és K312 Üzemeltetési anyagok tekintetében költségvetési szervünk a beszerzéssel egyidejűleg az anyagfelhasználást elszámolja anyagköltségként. A felhasználás bizonylatolásához külön nyomtatványt használunk, melyen szerepel a bevételezés és egyidejűleg az azonnali kiadás ténye is, megjelölve a költséghelyet. Helyesen járunk el? Mindenképpen kell külön nyomtatványt vezetni? Lehetne-e a számlára ráírva dokumentálni, hogy a felhasználás hova történt?
Részlet a válaszából: […] ...a vásárolt anyagokat a beszerzéssel egyidejűleg felhasználják, abban az esetben a beszerzett anyagot azonnal költségként kell elszámolni. Azt, hogy az azonnali felhasználást hogyan támasztják alá bizonylattal, a költségvetési szervnek a bizonylati rendjében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. március 29.

Szabályzatok

Kérdés: Önkormányzatunk intézményei önállóan működők, a pénzügyi gazdálkodási feladataikat alapfeladatként az önkormányzati hivatal látja el. A gazdálkodás egységes elvek és szabályok alapján történik. A szabályzatainkat (Számviteli politika, Pénzkezelési szabályzat, Leltározási szabályzat, Eszköz és források értékelési szabályzata, Önköltségszámítási szabályzat, Selejtezési szabályzat, számlarend, Bizonylati rend, Pénzgazdálkodási jogkörök szabályzata) kiterjesztettük az intézményekre is, és az intézményvezetők mint a költségvetési szervek vezetői aláírták azokat. Ezzel a gyakorlattal megfelelünk az intézményekre vonatkozó szabályozási előírásoknak, vagy intézményenként külön kell elkészíteni a fenti szabályzatokat?
Részlet a válaszából: […] ...-, az ellenőrzési, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok teljesítésével kapcsolatos belső előírásokat, feltételeket,b) a beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendet,c) a belföldi és külföldi kiküldetések elrendelésével és lebonyolításával...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 28.