Étkeztetés

Kérdés: Intézményünkben problémát okoz az étkeztetési feladatok személyek közötti megosztása. Kérdésünk lenne, hogy melyek az élelmezéssel foglalkozó munkakörök, a feladatok hol, hogyan kerülnek megírásra, továbbá az élelmezésvezető milyen feladat- és hatáskörrel bír?
Részlet a válaszából: […] ...szükséges részletezni a HACCP-vel kapcsolatos előírásokat, meghatározni tevékenységenként a feladatokat, a felelősöket és a belső ellenőrzés területeit.Az Élelmezési szabályzatban rendelkezni szükséges az étkeztetés lebonyolításáról, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. november 4.

Költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatának elkészítése

Kérdés: Kinek a feladata egy helyi önkormányzat által fenntartott kórház-rendelőintézet (önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv) SZMSZ-ének az elkészítése? Ennek hiánya miatt kit és milyen felelősség terhel?
Részlet a válaszából: […] ...tulajdonosi jogokrendeltetésszerű gyakorlásáért, a költségvetési szerv belsőkontrollrendszerének és az annak részét képező belső ellenőrzésmegszervezéséért és hatékony működtetéséért, és a szakmai és pénzügyimonitoringrendszer folyamatos működtetéséért,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 17.

Szakfeladat

Kérdés: A szakfeladatrend alkalmazásában, a segélyek (58-as főkönyvi számlaszám) esetében 7. számjegyként az "5", a "támogatás típusú szakfeladat" kódot vagy az "1", az "alaptevékenységek" kódot kell-e alkalmazni? Az alapító okiratban is már így kellene hozni, hogy mi az 1, 2, 3, 4, 5, 9 kód.
Részlet a válaszából: […] ...ügyészség, alkotmánybíráskodás,rendvédelem, védelem, nemzetbiztonság, külügyi igazgatás, közigazgatásijogalkalmazó, törvényességi ellenőrzés, államháztartási vagy európai uniós vagymás nemzetközi támogatások elosztásáról szóló döntés tevékenysége...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.

Költségvetési szerv elszámolási feladatai társasházi elhelyezésben

Kérdés: Központi költségvetési szerv területi szerve egyéb tulajdonosokkal közös társasházban van elhelyezve. A társasház a közös költségeken felül tartalék- (felújítási) alapot is gyűjt, ami adott költségvetési évben nem kerül felhasználásra. Milyen számviteli tételek, elszámolások, nyilvántartások, bizonylatok tartoznak a társasházban lévő állami tulajdonú ingatlan szabályos könyvviteléhez?
Részlet a válaszából: […] ...szerv ebben az esetben a későbbi elszámolás érdekében különnyilvántarthatja a befizetéseket, és a felújítások elszámolásánál ellenőrzésicélokra figyelembe veheti;– a társasház elszámolása alapján a költségvetési szervkezelésében lévő ingatlanrészre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. október 21.