Önkormányzati útfelújítás támogatásból

Kérdés: Településünk külterületén ipari park létesült. Az ipari parkban működő vállalkozások egyre nagyobb kapacitással működnek. Az ipari park megközelítése az önkormányzat tulajdonában lévő közúton lehetséges. Az út a rossz állapota és keskenysége miatt nem kielégítő a vállalkozások számára. Az idei évben az önkormányzatnak nincs szabad pénzmaradványa, mely lehetővé tenné az út felújítását, miközben annak állapota jelentősen megnehezíti a vállalkozások mindennapjait. Megoldásként felmerült, hogy a vállalkozók/vállalkozások megelőlegeznék ezt a költséget. Önkormányzatunk pénzügyi helyzete stabil, a következő évben várhatóan vissza is tudja fizetni a támogatást.
Felmerülő kérdéseink:
- Kaphat-e visszatérítendő fejlesztési célú támogatást egy vállalkozástól az önkormányzat?
- Az így kapott támogatás adósságot keletkeztető ügylet?
- Kormányzati hozzájárulás szükséges?
- Amennyiben előrehozott iparűzési adó megfizetésével biztosítaná a vállalkozás az útépítés fedezetét, és az utat az önkormányzat építi meg, azt hogyan kellene elszámolni, milyen kihatással lenne az adott év adóerő-képességére, vagy melyik év adóerő-képességét befolyásolja?
Részlet a válaszából: […] ...a ténylegesen megfizetett adó saját bevételnek minősül.A vállalkozások önként fizethetnek a kivetettnél több adóelőleget, ami az adófolyószámlán túlfizetésként megjelenik, de erre nem kötelezhetők, és erre nem lehet szerződést kötni a vállalkozásokkal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. május 29.

Hitelfelvételi korlát

Kérdés: Egy községi önkormányzat 300 M Ft feletti 2010. évi teljesített kiadással, és 2010. december 31-én fennálló folyószámla-hitelállománnyal könyvvizsgálatra kötelezett-e?
Részlet a válaszából: […] ...által azelemi költségvetési beszámoló összeállításához kiadott tájékoztatóban foglaltakszerint. Az önkormányzat a negatív folyószámla-egyenleg esetén aszámlakivonat és a hitelintézettel kötött szerződés alapján számolja el alikvid hitelfelvételt, illetve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 26.

Likvid hitel

Kérdés: Önkormányzatunk 2010. évben úgy döntött, hogy a költségvetés forráshiányát folyószámlahitellel kívánja biztosítani. Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni arról, hogy az alábbi példa szerint hogyan kell lekönyvelnünk a hitelfelvétel, hitel-visszafizetés előirányzatát, teljesítését! Példa: 500 E Ft folyószámlahitel-keretre van szerződésünk, 2010. év végén mínusz 300 E Ft volt a bankszámlánk egyenlege. Amennyiben likvid hitelként a 2010. évi pénzmaradványunkat csökkenti, akkor a 2011. évi költségvetésünkben meg kell-e terveznünk a likvid hitel visszafizetését? (2010. évi pénzmaradványunkat 2011. évi eredeti költségvetésben tervezzük az áthúzódó feladatokra.) Továbbá kérem válaszukat arra vonatkozóan is, hogy önkormányzati rendeletünkben hogyan, mely sorokban kell szerepeltetni!
Részlet a válaszából: […] ...önkormányzatuk úgy döntött, hogy a fizetőképességebiztosítása érdekében likvid hitelt (folyószámlahitelt, munkabér-megelőlegezésihitelt) vett fel a számlavezető hitelintézettel kötött szerződésben biztosítotthitelkeret terhére, az adott napon a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.