3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Meghiúsult előleg elszámolása
Kérdés: Hogyan kell eljárni meghiúsult ügylethez kapott előleg esetén? Az előleget egy olyan ügyletre kaptuk, amely végül meghiúsult, így az előleget vissza kellett fizetni. Az előlegszámlát helyesbíteni vagy sztornírozni kell?
2. cikk / 3 Ingatlan bérbeadása és számlázás
Kérdés: Intézményünk többek között bérbeadási tevékenységgel is foglalkozik. Az egyéb ingatlan bérbeadására nem választottunk adókötelezettséget, így ezen szolgáltatásokat tárgyi adómentesen kellett volna számlázni. Adminisztratív hiba miatt egyik ingatlanunk bérbeadását adókötelesen számláztuk. A pénzügyi osztályunk ezen bérbeadáshoz kapcsolódó előzetesen felszámított adót is levonásba helyezte. Hogyan kell korrigálni a hibát? Kell-e önellenőrizni?
3. cikk / 3 Számla javítása
Kérdés: Kézi számlázást végzek. Pontatlanul tüntettem fel a számlán a vevő címét. Hogyan tudom ezt javítani? Számlát kell helyesbítenem?