Vásárolt anyagok elszámolása

Kérdés: A K311 Szakmai anyagok és K312 Üzemeltetési anyagok tekintetében költségvetési szervünk a beszerzéssel egyidejűleg az anyagfelhasználást elszámolja anyagköltségként. A felhasználás bizonylatolásához külön nyomtatványt használunk, melyen szerepel a bevételezés és egyidejűleg az azonnali kiadás ténye is, megjelölve a költséghelyet. Helyesen járunk el? Mindenképpen kell külön nyomtatványt vezetni? Lehetne-e a számlára ráírva dokumentálni, hogy a felhasználás hova történt?
Részlet a válaszából: […] ...esetben a beszerzett anyagot azonnal költségként kell elszámolni. Azt, hogy az azonnali felhasználást hogyan támasztják alá bizonylattal, a költségvetési szervnek a bizonylati rendjében kell szabályozni. Tekintettel arra, hogy raktárra történő bevétel és kiadás valójában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. március 29.

Építménybontás költségeinek elszámolása

Kérdés: Önkormányzatunk 8-8 millió Ft értékben (telek és épület együtt) vásárolt ingatlanokat abból a célból, hogy azokat elbontja, a helyükre pedig közösségi teret létesít. A bontás költségeit felhalmozási vagy működési kiadásként könyveljük-e le? Az épület elbontásából adódó ingatlan értékét mekkora mértékben és hogyan vezessük ki a nyilvántartásunkból?
Részlet a válaszából: […] ...fi-- ze---té-si kötelezettségként nyilvántartott vételára, ki--sajátítás útján szerzett ingatlan esetén a kártalanítás összege.A költségvetési szervekre vonatkozó jogszabályokból a bontásra vonatkozó számviteli szabályok egyértelműen nem olvashatók ki...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. január 10.

Szállítási költség

Kérdés: Költségvetési intézményünk többször rendel interneten keresztül karbantartási anyagokat, amit rendelés után postán kapunk meg. A számlán az adott termék mellett külön fel van tüntetve a szállítási költség is. Ezt a költséget külön rovatra kell könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...eszközhöz egyedileg hozzákapcsolható tételek. A számviteli politikában és az értékelési szabályzatban is rendelkezni kell arról, hogy a költségvetési szerv mit tekint az anyagok bekerülési, beszerzési értékének. Így tudják egyértelműen rögzíteni azt a tényt, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. november 8.

Raktár fenntartásának feltételei

Kérdés: Városunkban az intézményi ellátó szervezetnél a készletbeszerzésekhez kapcsolódó raktárat nem működtetünk. Likviditási nehézségek, illetve adminisztrációs munka és költségtöbblet miatt minden esetben csak annyi készletbeszerzés történik, amennyi adott pillanatban szükséges, és azonnal költségként kerül elszámolásra. A Költségvetési Levelek egy korábbi cikke alapján ezt az állapotot elfogadhatónak lehet minősíteni. Kérdésem az lenne, hogy konkrétan mely törvények foglalkoznak ennek szabályozásával, illetve a raktárüzemeltetés szükségessége köthető-e költségvetési összeghez, illetve egyéb intézményi paraméterhez?
Részlet a válaszából: […] ...Szt. és a költségvetési szervek könyvvezetését ésbeszámolókészítési kötelezettségét szabályozó Szt-vhr. nem tartalmaz kötelezőelőírást arra, hogy a költségvetési szervnek milyen volumenű beszerzés eseténkell raktárat fenntartania. A raktár fenntartását nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 12.