Telefonköltség megtérítése

Kérdés: Az intézmény egyik dolgozója levélben kérte az intézményt, hogy magántelefon-költségei közül azokat a tételeket, amelyek a munkájával kapcsolatban merültek fel, térítse meg az intézmény. Indokként megfogalmazta, hogy a kettőjüknek kiadott hivatali telefont nehezen tudták megosztani. A kérelemhez mellékelte a részletes híváslistáját, melyen az egyes tételek mellé feltüntette azokat a neveket, akiket a munkájával kapcsolatban hívott. A kérdés az, hogy megtéríthető-e ez a költség, illetve elegendő-e ez a levél és a részletes híváslista?
Részlet a válaszából: […] ...meg a hivatalinak elismert beszélgetésekre jutó – szolgáltató által számlázott – díjat. A szolgáltató díjának, egységárának (percdíj) megállapítása érdekében a dolgozónak be kell mutatnia a saját nevére szóló számlát is.A munkáltató kötelezheti arra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. július 14.

Telefonhasználat továbbszámlázása

Kérdés: Önkormányzati költségvetési szervként a dolgozók magán-telefonbeszélgetéseinek egy részét közvetített szolgáltatásként továbbszámlázzuk részükre, de nem minden magánbeszélgetés kerül kiszámlázásra. (A magánbeszélgetések kóddal kerülnek elválasztásra a hivatali célú beszélgetésektől.) Önállóan gazdálkodó szervezetként működünk, amelyik mind adóköteles, mind adómentes tevékenységet egyaránt folytat. Van ezenkívül egyéb közvetített szolgáltatásként továbbszámlázásra kerülő telefondíj is, pl. a bérbe adott helyiséget bérlő telefonköltsége. Hogyan kell a telefondíj áfáját helyesen elszámolni? Pl. 1200 forint bruttó telefonszámla, 200 forint magánbeszélgetési díj, melyből 100 forint továbbszámlázásra kerül, 100 forint pedig nem, továbbá van még 100 forint egyéb közvetített szolgáltatás (a bérbe adott helyiségben lévő telefon díja).
Részlet a válaszából: […] ...bevételek aránya 80 százalék az összesbevételen belül. Megoldása: Bruttó telefonszámla 1200 100 perc nettó telefonszámla 1000 előzetesen felszámított áfa 200 Nem az adóalany általi használat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 14.

Cégtelefon magánhasználati költségének továbbszámlázása

Kérdés: Miként változik a helyzet, ha az előző kérdésben szereplő példabeli magánhasználatnak csupán 29%-át számlázza tovább a dolgozókra (azaz nem éri el a 30%-os továbbszámlázási korlátot)?
Részlet a válaszából: […] ...szerint az adóalany 100 forint végösszegű telefonszámlátkap (bruttó érték) 100 percnyi telefonszolgáltatásról. A telefonszolgáltatást adolgozók üzleti célra és magáncélra egyaránt használják 50-50%-os arányban. Haaz adóalany 29 percnyi szolgáltatást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Cégtelefon magánhasználatának figyelemmel kísérése

Kérdés: Bonyolultnak tartottuk a céges telefon magánhasználatának figyelemmel kísérését, ezért azt – az Szja-tv. által biztosított – lehetőséget választottuk, miszerint vélelmezni lehet, hogy a beérkező számla 20%-a magánhasználat. Ennek ellenére a magánhasználat aránya valószínűleg meghaladja a 20%-ot, bár a pontos arányt nem tudjuk meghatározni. A beérkező számla 20%-át a dolgozóknak meg kellett téríteniük (áfával együtt). Kérdésünk, hogy ez esetben levonhatjuk-e a beérkező számla teljes áfatartalmát?
Részlet a válaszából: […] ...de az adóhatóság bizonyítja, hogy a magánhasználat egy részétnem számlázták tovább. Ha például a beérkező számla 100 percnyitelefonszolgáltatásról szól, az adóalany 20 percnyi telefonszolgáltatástkiszámláz 20 forintért, de az adóhatóság bizonyítja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Telefonköltség áfája 2006. szeptember 1-jétől

Kérdés: 2006 szeptemberétől a telefonköltség áfájának 70 százaléka levonható. Mikortól lehet alkalmazni az új szabályt?
Részlet a válaszából: […] ...példa,amikor az adóalany szeptemberben megkapja a telefonszámlát, amelyen aszeptemberi előfizetési díjat és az augusztusban lebeszélt percdíjakattartalmazza). Ebben az esetben nem kifogásolható, ha az adóalany tételenkéntmegbontja a számlát, és az előbbi tételre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 17.