Telefonszolgáltatás továbbszámlázása

Kérdés: A telefontársaságtól kaptunk egy számlát, amelyet továbbszámlázunk, ezért az áfatartalmát levonásba helyezzük. Az a probléma a számlával, hogy a számlázott időszak 2018. 11. 01.-2018. 11. 30., a számla kelte 2018. 12. 01. Ebben az esetben szerintem a fizetési határidő lenne a teljesítési határidő, azonban a számlán a fizetési határidő: 2019. 02. 01., a teljesítés időpontja: 2019. 01. 29. A teljesítési időpont alapján a januári áfabevallás keretében kellene a továbbszámlázott rész áfáját levonásba helyezni? Vissza kell küldeni a számlát? Biztonsági okból úgy gondoljuk, hogy csak a február hónapra vonatkozó áfabevallás keretében vonnánk le a továbbszámlázott rész áfáját, amíg a számlázás helyessége meg nem oldódik. Helyesen járunk így el?
Részlet a válaszából: […] Az Áfa-tv. 58. §-a szerint ha a fizetési határidő követi az elszámolt időszakot, akkor a fizetési határidővel egyezik meg a teljesítési időpont, de van egy kiegészítő szabály is, ami szerint ha a fizetési határidő az elszámolt időszak végéhez képest több mint 60 nap,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. február 26.

Telefonfeltöltő kártya használatának adóvonzata

Kérdés: Vásároltunk a cég nevére szóló számlán bizonyos fajta feltöltőkártyát, ami az üzlettől kapott tájékoztatás szerint egy interneten keresztüli telefonhasználat (a számlán 8471-es Vtsz.). Ennek az internetnek a használatát előzőleg megfizették, és a most külön vásárolt feltöltőkártya csak telefonhasználatra jó. Kérdésünk, hogy ebben az esetben áfa, szja, illetve eho vonatkozásában hogyan járunk el helyesen? Az áfát visszaigényelhetjük? Hiszen nem 64.10.11-es, 64.10.12-es, illetve 64.10,13-as telefonhasználatról beszélünk, és nem is adóztatjuk meg. Esetleg telefonhasználatként kezeljük, és – magánhasználatot feltételezve – az áfával növelt összeg 20%-a után befizetjük az szja-t és az ehót?
Részlet a válaszából: […] ...lebonyolítására alkalmas. Az Áfa-tv.-ben a levonási jogkorlátozása, illetve az Szja-tv.-ben az adóztatás azon az elven alapul, hogy atelefonszolgáltatás jellegéből adódóan magáncélú használat feltételezhető. Amagáncél pedig nem alapozza meg az általános...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. április 10.

Telefonhasználat továbbszámlázása

Kérdés: Önkormányzati költségvetési szervként a dolgozók magán-telefonbeszélgetéseinek egy részét közvetített szolgáltatásként továbbszámlázzuk részükre, de nem minden magánbeszélgetés kerül kiszámlázásra. (A magánbeszélgetések kóddal kerülnek elválasztásra a hivatali célú beszélgetésektől.) Önállóan gazdálkodó szervezetként működünk, amelyik mind adóköteles, mind adómentes tevékenységet egyaránt folytat. Van ezenkívül egyéb közvetített szolgáltatásként továbbszámlázásra kerülő telefondíj is, pl. a bérbe adott helyiséget bérlő telefonköltsége. Hogyan kell a telefondíj áfáját helyesen elszámolni? Pl. 1200 forint bruttó telefonszámla, 200 forint magánbeszélgetési díj, melyből 100 forint továbbszámlázásra kerül, 100 forint pedig nem, továbbá van még 100 forint egyéb közvetített szolgáltatás (a bérbe adott helyiségben lévő telefon díja).
Részlet a válaszából: […] ...csak le, hogy -mivel a Pénzügyminisztérium álláspontja szerint a törvény tényként kezeli, hogyvan nem gazdasági célú használat a telefonszolgáltatások igénybevétele során -a szolgáltatás ellenértékének legalább 30 százalékát továbbértékesítési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 14.

Telefon áfájának visszaigénylése

Kérdés: Önállóan gazdálkodó önkormányzati költségvetési szerv vagyunk, adóköteles és adómentes tevékenységet egyaránt folytatunk. A dolgozók a magán-telefonbeszélgetéseiket kóddal elválasztják a hivatalos telefonbeszélgetéseiktől, és a magán-telefonbeszélgetéseket továbbszámlázzuk a dolgozók felé (közvetített szolgáltatás), de nem minden magánbeszélgetést. Van a dolgozók magánbeszélgetésén kívül egyéb közvetített szolgáltatásként továbbszámlázott telefondíj, pl. a büféhelyiséget bérlő telefonszámlája. Hogyan kell a telefondíj áfáját helyesen megbontani? Pl. 100 Ft bruttó telefonszámla, 20 Ft magánbeszélgetési díj, melyből 10 Ft továbbszámlázásra kerül, 10 Ft pedig nem, és 10 Ft egyéb közvetített szolgáltatás, pl. büfé. Melyik helyes: 1. 100 Ft bruttó telefondíj: 100-20 Ft (ez egyrészt a 10 Ft továbbszámlázott dolgozói magánbeszélgetés, 10 Ft pedig az egyéb közvetített telefonszolgáltatás, pl. büfé), ez a 20 Ft-ra eső áfa levonható áfa. 80 Ft-24 Ft a 80 Ft 30 százalékának áfája, az Áfa-tv. 33. § (4) bek. alapján nem vonható le, áfamentes. Az 56 Ft-ra eső áfa arányosításba vonható áfa. 2. 100 Ft bruttó telefondíj-20 Ft (összes közvetített szolgáltatásra jutó áfa, levonható áfa), 80 Ft-10 Ft (a tovább nem számlázott dolgozói magánbeszélgetések díjára jutó áfa, le nem vonható áfa), 70 Ft-21 Ft [ez le nem vonható áfa, a 33. § (4) bek. alapján] 49 Ft-ra jutó áfa arányosításba vonható áfa.
Részlet a válaszából: […] ...foglaltlevonási tiltás tekintetében mindenekelőtt azt szükséges látni, hogy az azadóalany által igénybe vett minden olyan telefonszolgáltatás esetében fennáll,melyet gazdasági tevékenységhez használt, hasznosított, feltéve hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 3.

Személygépkocsi áfája

Kérdés: Költségvetési intézmény gazdasági társasága évekkel korábban beszerzett egy személygépkocsit, az adót azonban nem vonta le. Most a személygépkocsit – maradványértéken – kívánja értékesíteni. Kell-e áfát fizetni? Helyesen járunk-e el, ha értékesítéskor az áfát nem fizetjük meg, hisz akkor kétszeresen adóznánk a személygépkocsi után?
Részlet a válaszából: […] ...és a szolgáltatásnyújtás munkaviszonyban álló fél részére történik.Amennyiben tehát pl. az adóalany a saját munkavállalójának telefonszolgáltatástnyújt, és a dolgozó által fizetett ellenérték a forgalmi értékhez képestaránytalanul alacsony, akkor az adó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. április 10.

Telefonszolgáltatás áfája

Kérdés: A Pénzügyminisztérium honlapján 2006 szeptemberében közzétett tájékoztató a cégtelefonok magáncélú használatával összefüggő adókötelezettségről bizonyos áfával kapcsolatos kérdésekben ellentmondani látszik a 2003/50 Adózási kérdéssel. Eltérés esetén melyik az irányadó? Mik a változások 2006. szeptember 1-jétől a korábbi, 2004. évben érvényes állapothoz képest?
Részlet a válaszából: […] ...jövedelemadóval, járulékkal,társasági adóval, valamint számviteli elszámolással is foglalkozik. 2006.szeptember 1-jétől az Áfa-tv. telefonszolgáltatásokra vonatkozó rendelkezéseioly módon változtak, hogy lényegében megegyeznek a 2003. január 1-jétől 2004...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Cégtelefon magánhasználata

Kérdés: Mi tekinthető a cégtelefonok magáncélú használatának az Áfa-tv. szerint? Ha a magánhasználatot a cég továbbszámlázza a dolgozóknak, akkor az még mindig magánhasználatnak minősül, és ugyanígy nem vonható le az adó?
Részlet a válaszából: […] ...fejében lehetővé teszi,akkor ezzel az Áfa-tv. szerinti szolgáltatásnyújtást teljesít. Így, amennyibenaz adóalany az igénybe vett telefonszolgáltatást (beérkező számla) egy másikáltala nyújtott szolgáltatáshoz használja fel, akkor az igénybe vettszolgáltatást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Cégtelefon magánhasználati költségének továbbszámlázása

Kérdés: Miként változik a helyzet, ha az előző kérdésben szereplő példabeli magánhasználatnak csupán 29%-át számlázza tovább a dolgozókra (azaz nem éri el a 30%-os továbbszámlázási korlátot)?
Részlet a válaszából: […] ...szerint az adóalany 100 forint végösszegű telefonszámlátkap (bruttó érték) 100 percnyi telefonszolgáltatásról. A telefonszolgáltatást adolgozók üzleti célra és magáncélra egyaránt használják 50-50%-os arányban. Haaz adóalany 29 percnyi szolgáltatást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Cégtelefon magánhasználatának figyelemmel kísérése

Kérdés: Bonyolultnak tartottuk a céges telefon magánhasználatának figyelemmel kísérését, ezért azt – az Szja-tv. által biztosított – lehetőséget választottuk, miszerint vélelmezni lehet, hogy a beérkező számla 20%-a magánhasználat. Ennek ellenére a magánhasználat aránya valószínűleg meghaladja a 20%-ot, bár a pontos arányt nem tudjuk meghatározni. A beérkező számla 20%-át a dolgozóknak meg kellett téríteniük (áfával együtt). Kérdésünk, hogy ez esetben levonhatjuk-e a beérkező számla teljes áfatartalmát?
Részlet a válaszából: […] ...de az adóhatóság bizonyítja, hogy a magánhasználat egy részétnem számlázták tovább. Ha például a beérkező számla 100 percnyitelefonszolgáltatásról szól, az adóalany 20 percnyi telefonszolgáltatástkiszámláz 20 forintért, de az adóhatóság bizonyítja, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Telefonköltség továbbszámlázása

Kérdés: Kinek kell továbbszámlázni a 30 százalékot? Feltétlenül a dolgozónak kell továbbszámlázni? Mi történik, ha az adóalany megalapozott nyilvántartással bizonyítani tudja, hogy a telefonszolgáltatást teljes egészében gazdasági tevékenységhez használta fel, azaz magáncélú beszélgetés nem fordult elő? Mi történik, ha az adóalany csak 20 százalékot tudott továbbszámlázni?
Részlet a válaszából: […] ...megbízójával,megrendelőjével kötött szerződésből egyértelműen kitűnik, hogy ahhoz harmadik személytől(a telefonszolgáltatótól) telefonszolgáltatást kell igénybe venni, és azlényegi eleme a szerződés teljesítésének, úgy az adóalany a jelzett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 17.
1
2