Tárgyi eszközök üzembe helyezése

Kérdés: A könyvvizsgáló a beszámoló ellenőrzésekor észrevételezte, hogy a tárgyi eszközeink üzembe helyezése nem helyesen történt, mivel a tárgyi eszköz beszerzésekor a számla kifizetésének időpontjával megegyező időponttal aktiváltuk azokat. Az lenne a kérdésünk, hogy valóban helytelenül jártunk-e el, és ha igen, akkor milyen szabályok szerint kell a beszerzéseket üzembe helyeznünk?
Részlet a válaszából: […] ...igen fontos, mivel az üzembe helyezésig az eszköz megszerzése, létesítése, üzembe helyezése érdekében felmerült, az adott eszközhöz egyedileg hozzákapcsolódó tételek növelik a bekerülési értéket, az üzembe helyezést követően felmerült költségek nem. Ez alól...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 21.
Kapcsolódó címkék:  

Előző évben állományba vett tárgyi eszköz ellenértékének idei kifizetése

Kérdés: Intézményünk 2005-ben tárgyi eszközöket rendelt meg és vételezett be, majd térítésmentes átadással azokat másik költségvetési szervnek átadta. A számlák pénzügyi teljesítésére azonban csak 2006-ban került sor. Mivel a tárgyi eszközök kivezetése még 2005-ben megtörtént, kérdésünk az, hogy a pénzügyi rendezés (a beruházási kiadás) könyvelése hogyan történik 2006-ban?
Részlet a válaszából: […] ...értékét a rendelkezésre álló dokumentumok(szerződés, piaci információ, jogszabályi előírás) alapján kell meghatározni,és a negyedév végén állományba venni. Az így meghatározott érték és akésőbbiekben ténylegesen fizetett összeg közötti különbséggel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 27.