Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...végéig köti.Ilyen esetben tehát az általános szabályok szerint áfával terheltenszámlázhatja a szolgáltatást, és a hozzá kapcsolódó beszerzések soránelőzetesen felszámított adót levonásba helyezheti. Abban az esetben azonban, hae választási jogával nem élt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Ingyenes étkeztetés áfakötelezettsége

Kérdés: A jogszabályon alapuló ingyenes étkeztetés után kell-e áfát fizetni, illetve befolyásolja-e a levonási jogot?
Részlet a válaszából: […] ...azt jelenti, hogy az ingyenes igénybevevőkre jutó támogatást kizárólag a nevezőben lehet szerepeltetni, és az étkeztetéshez kapcsolódó beszerzési áfát – lévén ilyen esetben tárgyi mentes és adóköteles tevékenység is az étkeztetés, és a beszerzések...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 16.