Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az ügyletpontosan milyen fenntartási költségekre irányul, de az sem, hogy az adóalanynakmilyen jogállása van, vagy hogy milyen egészségügyi szolgáltatás keretébenvégzi tevékenységét a humánszolgáltató.Mindazonáltal az alábbiakat célszerű áttekinteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Szociális étkeztetés fizetendő áfája és könyvelése

Kérdés: A Költségvetési Levelekben 2007. május 2-án megjelent 1683-as kérdésre adott válasz foglalkozik a szociális alapon nyújtott étkeztetés áfájával. Kérem, hogy az ott leírtakat egészítsék ki azzal, hogyan kell a könyvelésben szerepeltetni a gazdasági eseményt!
Részlet a válaszából: […] ...(1) bekezdés a) pontja szerint aköztisztviselő részére visszatérítendő, illetve vissza nem térítendő szociális,jóléti, kulturális, egészségügyi juttatás biztosítható. Ilyen juttatás lehetkülönösen a munkába járáshoz szükséges helyi közlekedési bérlet....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 22.