30 cikk rendezése:
21. cikk / 30 Cégautóadó-fizetési kötelezettség
Kérdés: Önkormányzatunk ellenőrei saját gépkocsijuk igénybevételével látják el feladatukat. Eddig útnyilvántartás alapján fizettük ki (APEH fogyasztási norma, üzemanyagár, az Szja-tv. szerint adható "karbantartási költség") a költségtérítésüket. Az új cégautó-szabályozás ezt a gyakorlatot hogyan befolyásolja? Egyes vélemények szerint, ha a jövőben kiküldetési rendelvényt vezetnek útnyilvántartás helyett, és ez alapján kapják a költségtérítésüket, akkor mentesülnek a cégautóadó megfizetése alól. Lehet-e a belterületi műszaki ellenőrzést kiküldetésnek értelmezni?
22. cikk / 30 Tehergépkocsi és cégautóadó
Kérdés: Ha egy munkavállaló havi 3000 km után kap gépjármű-költségtérítést a munkáltatójától azért, mert munkája során a saját autóját, tehergépkocsiját használja, akkor kell-e neki cégautóadót fizetnie? Ha igen, akkor mennyit és milyen formában? A munkavállaló jelenleg tehergépkocsi-menetlevelet és útnyilvántartást vezet, amely lefedi a havi 3000 km-t. Ezeken kívül még milyen nyilvántartást kell vezetnie?
23. cikk / 30 Cégautóadó tárgya
Kérdés: Véleményük szerint van-e cégautóadó-fizetési kötelezettségünk az – alábbi járművek esetében: – Mitsubishi L300 4 WD mikrobusz, 2505 kg és 8 személyes, – Toyota Hiace szgk. 2900 kg és 8 személyes, – Ford Ranger (tgk. a forg. eng. szerint) 2845 kg és 5 személyes.
24. cikk / 30 Megbízási jogviszonyban foglalkoztatott személygépkocsi költségtérítése
Kérdés: Megbízási jogviszonyban foglalkoztatunk egy értékesítőt, akinek az a dolga, hogy termékeinket értékesítse. A feladatot saját gépkocsijával látja el. Kérdésem az, hogy ha kiküldetési rendelvényt tölt ki, vagy útnyilvántartást vezet, és az APEH-üzemanyagárak, illetve fogyasztási normák szerint elszámolja a költségét, akkor számára adómentes gépkocsi-költségtérítésként számfejthetjük-e az összeget? Vagy pedig ez az összeg is bevételként kell, hogy szerepeljen nála, és a nyilatkozata alapján 50%-kal csökkentjük az így kijött adó- és járulékalap-előleget, vagy a másik 50% után mindent meg kell fizetni?
25. cikk / 30 Munkába járás költségtérítése és az új cégautóadóval kapcsolatos szabályok
Kérdés: Amennyiben dolgozónk munkába járás költségtérítése címén kapja a 9 Ft/km térítést, keletkezik-e az új szabályok alapján 2009-től nála vagy intézményünknél cégautóadó-fizetési kötelezettség? Amennyiben ilyen formában megtérítjük a munkába járás költségeit, kell-e ehhez kiküldetési rendelvény?
26. cikk / 30 Cégautóadó és kiküldetés
Kérdés: Magánszemély hivatali útra használja autóját. A munkáltató 9 forint helyett 25 forintot fizet kilométerenként a kiküldetési rendelvény szerinti kilométer-távolság után. A dolgozónak továbbra is az Szja-tv. szerinti adóköteles jövedelme keletkezik 16 Ft/km (25-9 Ft/km) után, a kiküldetési rendelvény szerinti kilométer-távolság után. 2009. február 1-jétől, az új szabályok hatálybalépésétől keletkezik-e a magánszemélynek emiatt cégautóadó-fizetési kötelezettsége?
27. cikk / 30 Hivatali, üzleti utazás kiküldetési rendelvény alapján
Kérdés: Jól gondoljuk-e, hogy 2009-től megbízási szerződés esetén is lehet a hivatali utazáshoz kiküldetési rendelvényt kiállítani, ebben az esetben van-e cégautóadó-fizetési kötelezettség?
28. cikk / 30 Cégautó adómentessége
Kérdés: Mely esetekben adómentes a cégautó magáncélú használata?
29. cikk / 30 Cégautó magáncélú használatából adódó kötelezettségek
Kérdés: Költségvetési intézmény (kórház) igazgatója az intézet személygépkocsiját több héten keresztül használta mind hivatalos, mind magáncélra, állandóan nála volt és ő is vezette. Ezért ez cégautó? Mi a teendője az intézetnek? És mi a teendője az igazgatónak? Kell-e menetlevelet vezetni? Mi történik abban az esetben, ha az üzemanyagot saját maga fedezte? (Megtett kilométer van, üzemanyagköltség nincs a gépkocsin.)
30. cikk / 30 Személygépkocsi magáncélú használatának adókötelezettsége
Kérdés: Intézményünk kiegészítő tevékenységként, szabad kapacitását kihasználva mozgássérültek szállításával is foglalkozik. Hogyan szabályozzuk a gépkocsik parkolását? A sofőrök parkolhatnak-e a lakóhelyükön, ha a másnap reggeli szállítási cím közelebb van az otthonukhoz, mint az intézmény zárt udvara (ahol különben parkolniuk kell)? Elszámolhatunk-e üzemanyag-megtakarítást?