Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...elkülönített mérőóra segítségével, vagy pedig vetítési alappalkerült meghatározásra. A bérbeadás során felmerült közüzemi szolgáltatások ugyanisnem önmagukban, önállóan minősülnek, hanem a bérbeadáshoz szorosankapcsolódnak, a bérbeadás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Vámtarifaszám használata

Kérdés: Kötelező-e a számlákon a vámtarifaszám feltüntetése? Van olyan számlakibocsátó, aki nem írja rá azzal, hogy a 25 százalékos áfás termékek értékesítése esetén nem kötelező.
Részlet a válaszából: […] ...Termékjegyzék (a METJ) és a Számítástechnikai Termékjegyzék (a SZATJ) helyett kell ezt az új számrendszert figyelembe venni. A szolgáltatások és az építmények tekintetében továbbra is a Központi Statisztikai Hivatal által rendszeresített Szolgáltatások...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 3.