Ingatlanok, gépek stb. bérbeadásából származó bevétel tervezése és elszámolása


Helyi önkormányzat polgármesteri hivatala vagyunk. Évről évre visszatérő probléma a költségvetési bevételek tervezésénél és elszámolásánál, hogy az ingatlanok, gépek stb. tárgyi eszközök bérleti díját hová tervezzük, illetve számoljuk el. Ehhez a PM-tájékoztató sem nyújt megfelelő és kellően részletes segítséget. Két lehetőség is adott: 1. A működési bevételek közötti bérleti és lízingdíjbevételként vagy 2. az önkormányzatok sajátos felhalmozási tőkebevételei közötti Egyéb önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevételként. A kettő leírása a tájékoztatóban szinte ugyanaz. Kérem, részletesen, példákkal ismertessék, hogy mikor kell az előbbi vagy utóbbi közé elszámolni a bérleti díjakat!


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2008. február 26-án (92. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1959

[…] A használatért szerződés alapján kell a bérleti díjat megfizetni. A használathoz rendszerint egyéb szolgáltatás is kapcsolódik, például fűtés, világítás. A bérbeadás jellemző esete, ha az önkormányzat – illetve az önkormányzat költségvetési szerve – termét vagy egyéb helyiségét adja át ideiglenesen használatra. Az egyéb önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevétel a vagyongazdálkodás körében megvalósuló gazdasági esemény. A kérdésből és a költségvetési útmutatóból is kitűnik, hogy az ebbe a körbe tartozó eszközök bérbeadásából származó bevétel nem a működéshez kapcsolódik, hanem a vagyongazdálkodáshoz. A vagyongazdálkodás keretében az önkormányzatok felelősségteljesen őrzik a vagyon értékét, óvják, gyarapítják, azt hozam elérése érdekében hasznosítják stb. Tehát az önkormányzat egyrészt köteles gondoskodni a vagyon […]
 
Kapcsolódó címkék:  
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.