Ellenjegyzési jogosultság


Önkormányzat hivatalaként a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet vonatkozik működésünkre. A hivatkozott jogszabály 19. § (1) bekezdésnek megfelelően az ellenjegyzési feladatokat olyan személy láthatja el, aki felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel rendelkezik. Ugyanezen jogszabály 74. § (2) bekezdés f) pontja alapján helyi önkormányzati szervnél ellenjegyző a jegyző, vagy az általa írásban kijelölt, az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselő. Amennyiben a jegyző akadályoztatva van, és ellenjegyzési feladatainak nem tud eleget tenni, úgy az ő feladataiban helyettesítheti az aljegyző akkor is, ha nem rendelkezik megfelelő pénzügyi-számviteli végzettséggel?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2010. április 6-án (128. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2613

[…] ellátó személynek a jogszabályi előírások szerint felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie, amely előírást általános érvényűnek kell tekinteni és alkalmazni. Ebből következően ugyanezen jogszabály 74. § (2) bekezdés f) pontjában leírtakat is ennek megfelelően kell értelmezni. A helyi önkormányzat nevében vállalt kötelezettség esetén a jegyző látja el az ellenjegyzői feladatokat, de rá is alkalmazni kell a fent említett minimum középfokú iskolai végzettség és emellett pénzügyi-számviteli képesítés meglétét. A jegyző, aki e feltételekkel rendelkezik, megfelel az ellenjegyzési jogkörnek. Abban az esetben, ha nincs ellenjegyzési jogosultsága, akkor maga helyett írásban kell kijelölnie egy, az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselőt. Ebben az esetben […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.