Szakfeladatrend


Szakfeladatrend-tervezéssel kapcsolatban a következő a kérdésem. Körjegyzőség esetében eddig egy szakfeladatra terveztük az összes dolgozót, jegyzőt, szociális-pénzügyi ügyintézőt, takarítót. 2010-től az új szakfeladat száma 841126. Továbbra is tervezhetjük ezen a szakfeladaton az összes dolgozót (kistelepülés – nincsenek osztályok, csoportok), vagy szét kell bontani 692000, 811000, 841901 szakfeladatokra? Könyvtár esetén, ahol eddig egy szakfeladat volt, most kb. 4 szakfeladatot kell alkalmaznunk 1 fő közalkalmazottal. A rezsiköltségtől kezdve mindent négyfelé kell arányosítani?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2010. április 6-án (128. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2617

[…] egy szakfeladaton történő szerepeltetése már nem minden esetben elegendő a tervezés és a kiadások esetében. A jelenlegi szakfeladatrend kialakításakor a polgármester és jegyző 50-50%-os megosztásban a 841112 Önkormányzati jogalkotás szakfeladaton és a 841126 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége szakfeladaton kerülhet megtervezésre. De alkalmazható egy szakfeladat is, a 841126 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége szakfeladat, attól függően, hogy a szakfeladatrend tartalmi meghatározása alapján a tervezés és elszámolás ezt lehetővé teszi. Azoknak a dolgozóknak a szakfeladat-meghatározása, akik anyakönyvvezetői tevékenységet, okmányirodai tevékenységet, és minden más közigazgatási hivatali tevékenységet végeznek, lehet a 841126 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége szakfeladaton történő tervezése és kiadásainak teljesítése. Ezen tevékenységek közül az adóigazgatás kivételt képez, az e tevékenységhez kapcsolódó köztisztviselők szakfeladatrendje a 841133 Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés szakfeladaton történik. Az önkormányzati költségvetési szervek pénzügyi igazgatási tevékenységének kiadásai és bevételei az alaptevékenységtől elkülönítve kerülnek meghatározásra, önálló pénzügyi igazgatási szakfeladaton kerül elszámolásra az Ámr. § (6) bekezdése alapján. Ezeket a szakfeladatokat az Ámr. 12. § (4) bekezdése szerint nem kell az alapító okiratban szerepeltetni, elszámolása az "1" kódon történik. Pénzügyi igazgatási szakfeladatok lehetnek pl. a 841129 Önkormányzat és többcélú kistérségi társulás pénzügyi igazgatása, 841408 Város-, községgazdálkodási szolgáltatások pénzügyi igazgatása önkormányzati költségvetési szervnél, 841409 Máshova nem sorolt pénzügyi igazgatási tevékenység önkormányzati költségvetési szervnél, 850001 Közoktatási és kapcsolódó tevékenységek pénzügyi igazgatása önkormányzati költségvetési szervnél, 860001 Humán-egészségügyi tevékenységek pénzügyi igazgatása önkormányzati költségvetési szervnél, 870001 Szociális, gyermekjóléti ellátások pénzügyi igazgatása önkormányzati költségvetési szervnél, 900001 Alkotó, művészeti, szórakoztató tevékenység pénzügyi igazgatása önkormányzati költségvetési szervnél. A 841129 szakfeladaton kell elszámolni valamennyi közhatalmi tevékenységgel és az önkormányzati szociális támogatások kifizetésével kapcsolatos pénzügyi igazgatási feladatot. A munkaügyi előadó és a titkárnő feladatainak tervezése és elszámolása lehet szintén a pénzügyi, igazgatási szakfeladaton. A szakfeladat kialakítása nem merev szabályok szerint működik, hanem azt kell vizsgálni, hogy melyek az általuk leginkább jellemző tevékenységek. Ezért a munkaügyi előadó és titkárnő szakfeladatának általunk javasolt meghatározása sem kötelező érvényű. A belső ellenőr foglalkoztatása is lehet pénzügyi, igazgatási szakfeladaton, de jó megoldásnak tekinthető az a módszer is, hogy tevékenységhez kapcsolódóan arányos megosztásban kerül szétbontásra. A könyvtári tevékenységet végző dolgozók a 91012 […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.