5 cikk rendezése:
1. cikk / 5 Negatív maradvány
Kérdés: 2014. évi beszámolóban a polgármesteri hivatal alaptevékenységének maradványa negatív lett. Kérem, legyenek szívesek segíteni, ebben az esetben miként kell a maradványt elszámolni a 2015. évi könyvelésben?
2. cikk / 5 Lakásépítés és -vásárlás munkáltatói támogatása
Kérdés: Hogyan történik a központi költségvetési szerveknél a lakásépítés és -vásárlás munkáltatói számlán lévő pénzösszeg-előirányzat felhasználási keretszámlára történő átvezetése?
3. cikk / 5 Hitelfelvételi korlát
Kérdés: Egy községi önkormányzat 300 M Ft feletti 2010. évi teljesített kiadással, és 2010. december 31-én fennálló folyószámla-hitelállománnyal könyvvizsgálatra kötelezett-e?
4. cikk / 5 Likvid hitel
Kérdés: Önkormányzatunk 2010. évben úgy döntött, hogy a költségvetés forráshiányát folyószámlahitellel kívánja biztosítani. Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni arról, hogy az alábbi példa szerint hogyan kell lekönyvelnünk a hitelfelvétel, hitel-visszafizetés előirányzatát, teljesítését! Példa: 500 E Ft folyószámlahitel-keretre van szerződésünk, 2010. év végén mínusz 300 E Ft volt a bankszámlánk egyenlege. Amennyiben likvid hitelként a 2010. évi pénzmaradványunkat csökkenti, akkor a 2011. évi költségvetésünkben meg kell-e terveznünk a likvid hitel visszafizetését? (2010. évi pénzmaradványunkat 2011. évi eredeti költségvetésben tervezzük az áthúzódó feladatokra.) Továbbá kérem válaszukat arra vonatkozóan is, hogy önkormányzati rendeletünkben hogyan, mely sorokban kell szerepeltetni!
5. cikk / 5 Pénzmaradvány elszámolása
Kérdés: Intézményünk tárgyévi helyesbített pénzmaradványa 400 E Ft, amelyet elvont a felettes önkormányzat. A PM jóváhagyásával egyidejűleg elvont még 1000 E Ft-ot, amely a 2003. évre meg nem illető és ezért visszafizetendő normatíva összegét takarja. Hogyan történik ezek könyvelése, az előirányzat-változás nyilvántartásba vétele? A normatíva miatti visszafizetéssel a támogatásunkat kell-e csökkenteni, vagy mint PM-elvonást könyvelni?