COFOG – bérbeadás

Kérdés: A művelődési ház székeinek, egyéb tárgyi eszközeinek bérbeadását milyen COFOG-ra és hogyan kell könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...szakmai alaptevékenységeit a rendelet 1. mellékletében foglalt kormányzati funkciókba be kell sorolni. Székek és egyéb ingóságok bérbeadását tartalmazó kormányzati funkciót nem tartalmaz a PM rendelet. A 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. november 23.

Önkormányzati lap – Ingatlan-bérbeadás

Kérdés: 1. Önkormányzataink megállapodást kötöttek egy másik önkormányzat költségvetési szervével, hogy az általuk kiadott, havonta megjelenő időszaki laphoz (önkormányzati laphoz) "szerződési támogatást" biztosít a kiadó részére, számla alapján. A megállapodásban szerepel, hogy a ki­adó vállalja, a megjelenő lapból havonta az önkormányzat részére példányokat biztosít, melyet egy társaság terjesztésében eljuttat a község valamennyi háztartásába. A fentiek alapján az önkormányzatoknak kell-e a kifizetett "támogatási összeg" után egészségügyi hozzájárulást, valamint kifizetői (szja) adót fizetni?
2. Az önkormányzatok olyan ingatlanokkal is rendelkeznek, amelyet bérbe adnak (vállalkozásnak, magánszemélynek). Előfordul, hogy az egész épületet, van, amikor csak egy-egy épületrészt, helyiséget hosszú távra, illetve eseti jelleggel. Mikor számít vállalkozási tevékenységnek a bérbeadás? Ha az önkormányzat vállalkozási tevékenységet végez, akkor társasági adót is kell fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...tekintetében amúgy sem azt kell figyelembe venni, hogy egyes ingatlanokat vagy helyiségeket eseti jelleggel adnak ki, hanem azt, hogy maga a bérbeadási tevékenység rendszeres, aminek keretében egyes ingatlanokat vagy ingatlanrészeket hosszú távra, másokat eseti jelleggel adnak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 7.

Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...oldják meg, akkor a kártyahasználatot is szabályozni kell apénz- és értékkezelési szabályzatban. Ha a gépjárművet bérbeadás útján is hasznosítják, akkor azÁhszr. 8. § (4) bekezdés c) pontja alapján a rendszeresen végzetttermékértékesítés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Szakértők megbízási díjának könyvelése

Kérdés: Közhatalmi szerv szakértőkkel végeztet el engedélyezési feladatokat. A törvény engedi a szerv számára, hogy a szakértői költségeit megtéríttesse a kérelmezővel. Vannak olyan szakértők, akik megbízásos jogviszonyban látják el a tevékenységüket. Tehető-e ez a megbízási díj 555-be, továbbszámlázott szolgáltatások közé, lévén, hogy ezt megtéríttetjük a kérelmezővel?
Részlet a válaszából: […] ...formában államháztartáson belülre továbbértékesíti. Ilyenekjellemzően a közüzemi díjak, ahol a költségvetési szerv bérbeadás esetében aközüzemi szolgáltatást a bérlőnek ugyanolyan módon állapítja meg, mint ahogyneki azt a szolgáltató...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 21.