Vagyonkezelés

Kérdés:

Kérdés: Költségvetési intézmény használati szerződést kötött vagyonkezelésben levő intézményre. Az épület üzemeltetésének arányos költségeit a használatba vevő havonta megtéríti a használatba adónak százalékos arányban a szerződésben foglaltak szerint. Hogyan könyveljük?

Részlet a válaszából: […] ...T0021 – K0535122. Bérbe vett eszköz bruttó értékének nyilvántartásba vétele a pénzügyi számvitel szerint T012 – K0063. Számlázott bérleti díj a költségvetési számvitel szerinta) Nettó érték T053332 – K0021T0022 – K053332b) Általános forgalmi adó T053512...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. október 16.

Szakfeladat meghatározása

Kérdés: Önkormányzatunk alapító okiratban önállóan működő költségvetési intézmény feladatai közé sorolta a lakó- és nem lakóingatlanokkal kapcsolatos feladatok ellátását. A lakóingatlanok bérleti díjait, valamint azok kiadásait alaptevékenységként a 6820011 szakfeladaton számolja el az intézmény. A nem lakóingatlanok között szerepelnek olyan épületek, melyek nem az alaptevékenységet szolgálják (pl.: vendéglátó-ipari helyiség, gyógyszertár, újságospavilon stb.), ezért felmerül a kérdés, hogy megteheti-e az intézmény, hogy az ingatlanok bérletidíj-bevételeit, az ingatlanok kiadásait szabad kapacitás kihasználásként a 6820022 szakfeladaton számolja el, hiszen az Ötv. 8. § (1) bekezdés szerint a lakásgazdálkodás önkormányzati feladat. Vagy kötelező ezeket vállalkozási tevékenységként könyvelni a 6820024 szakfeladaton? Ezen ingatlanok bevételei fedezik a kiadásokat, jelenleg önkormányzati támogatást nem igényel.
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolatosfeladatok ellátását kötelezővé tette, ezért ez alaptevékenység, és helyesenkerült az alapító okiratba is. A lakóingatlanok bérleti díjából származóbevételek és kiadások megtervezése és elszámolása a 682001 Lakóingatlanbérbeadása,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. augusztus 9.

Üzemeltetésre átvett eszköz elszámolása

Kérdés: Intézményünk önállóan gazdálkodó költségvetési intézmény. Feladatellátásra a kistérségi intézménytől üzemeltetésre, használatra kapott egy gépjárművet (bérleti díj fizetése nélkül). Kérem, szíveskedjenek állásfoglalást küldeni arról, hogy az átvett gépjárművet hogyan kell nyilvántartani! Ha a 13-as számlaosztályban tartjuk nyilván, akkor a mi intézményünk és az átadó intézmény mérlegében (16. szla-osztály) is szerepelni fog. Helyes-e ez a nyilvántartási eljárás?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből sajnos nem derül ki egyértelműen, hogy agépkocsi milyen szerződéssel, milyen formában került átvételre. Így a választis csak feltételesen lehet megfogalmazni.Abban az esetben, ha az eszközt vagyonkezelési céllalkellett az intézménynek átvenni, akkor az átvevőnek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. szeptember 4.