Építmény bontása

Kérdés: Az önkormányzat saját tulajdonú építési telkén álló, magánszemélyek tulajdonában lévő felépítményeket kívánja megvásárolni azzal a célzattal, hogy azokat elbontsa, és az így kialakított telken új építési beruházást hajtson végre. Kérem, hogy a felépítményekkel kapcsolatos valamennyi gazdasági eseményt, illetve azok számviteli nyilvántartásba vételét teljeskörűen bemutatni szíveskedjenek. Gyakorol-e hatást a további gazdasági eseményekre az, ha az önkormányzat a felépítményeket az elbontást megelőzően rendeltetésszerű használatba veszi, illetve ha azokat az elbontást megelőzően nem veszi rendeltetésszerűen használatba?
Részlet a válaszából: […] ...értékét nem növelő, nem szükségszerű, nem közvetlen kiadások viszont nem. Egy idegen kivitelező által végzett munka esetében a bontási költség aktiválható tétel, a beruházás bekerülési érték részét képezi. A bontás szükségszerű része a beruházásnak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. január 10.

Tojótyúkok és tojások nyilvántartása

Kérdés: Önkormányzatunk a mezőgazdasági START munka keretén belül tojótyúkokat vásárolt. Hogyan tartsuk nyilván a tyúkokat, a termelt tojásokat? Hogyan könyveljük a hozzákapcsolódó költségeket (tápot, gyógyszert... stb.), ha nincs raktár? Kell-e hozzá raktár? A tojásokat hogyan adjuk át/átadhatjuk-e az iskola-óvoda konyhára vagy magánszemélynek? Kell-e, és ha igen, milyen engedély? Ha tojóládát készítenek a közmunkások, akkor azt hogyan vegyük be a nyilvántartásunkba? Van-e valamilyen formanyomtatvány, milyen kötelező elemei vannak, hogyan könyveljük?
Részlet a válaszából: […] ...az a célja, hogy az állatgondozókat el tudják számoltatni a mindenkori állatállományról. Célszerű egyrészt állatfajonkénti bontásban, másrészt gondozási helyenként (istálló, sertésól, juhhodály, baromfiól stb.) vezetni.A tenyészállatok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 3.

Reprezentáció nyilvántartása

Kérdés: Reprezentáció esetén a nettó értéket a személyi jellegű kiadások, a hozzá kapcsolódó áfa értékét a dologi kiadások között kell nyilvántartanunk. Szja-oldalról viszont a bruttó összeg után kell adót fizetnünk, a Kincstár felé a KIR-ben a bruttó összeg kerül jelentésre. Ezáltal az intézményi bérfeladás eltér a könyveléstől az áfa összegében. A fenti jogszabályok nincsenek összhangban, ezért sérül az átláthatóság. A tételeket nehéz egyeztetni. Szükséges esetleg valamilyen analitika vezetése a különbözethez kapcsolódóan?
Részlet a válaszából: […] ...vagy a KIRA bevezetésével megoldásra került volna. Azt javasoljuk, hogy a reprezentációs számlák áfáját a le nem vonható áfaszámla alábontásával, vagy analitikus gyűjtőkód alkalmazásával mutassák ki a számviteli rendszerükben, annak érdekében, hogy szükség esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 13.