Önkormányzati kisbusz értékesítése

Kérdés:

Önkormányzatunk alanyi adómentes, a következők szerepelnek a törzsadatunkban:
– fő tevékenységünk: 8411 Általános közigazgatás
– Áfa-tv. 7. §-a szerint kizárólag közhatalmi tevékenységet folytatunk
– nettó finanszírozási körbe tartozó költségvetési szerv.
Eladásra kerül egy 8+1 fős kisbusz, amely 89 hónapja van a tulajdonunkban, a forgalmi engedély szerint a jármű kategóriája M1 kategória: Személyszállító gépkocsik, a gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel, önsúlya 1848 kg, össztömege 3020 kg. A kisbusz tanyagondnoki feladatok ellátását szolgálja, nem kapcsolódott a vásárlásához vagy a járművel végzett feladatokhoz egy alkalommal sem áfa-visszaigénylés. Tárgyi eszközként van nyilvántartva, akként szeretnénk értékesíteni, amely az Áfa-tv. 188. §-ának (3) bekezdése alapján nem számítandó bele az alanyi adómentesség választására jogosító felső értékhatárba, viszont a 193. § (1) bekezdése alapján nem járhatunk el alanyi adómentes minőségben az eladáskor, tehát nettó ár + 27%-os áfával kell a vevőnek kiállítanunk a számlát, amely után áfabevallást kell készítenünk, és a tárgyhót követő hó 20-ig befizetnünk a keletkező áfát? A törzsadatunkban az áfával kapcsolatos információk közül változtat ezen paragrafusok érvényesítésében bármelyik, például esetünkben a 85–86. §-ok felsorolására?
Mi vonatkozik ránk a többi tárgyi eszközünk eladását illetően, ha például eladunk utánfutót, traktort, bútort vagy bármit?

Részlet a válaszából: […] ...használatbavétele még nem történt meg; vagy– első rendeltetésszerű használatbavétele megtörtént, de a használatbavételi engedély véglegessé válása, vagy a használatbavétel tudomásulvétele, vagy az épített környezet alakításáról és védelméről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. május 16.

Lakás önkormányzatnak történő bérbeadása

Kérdés: Az Szja-tv. 74/A. §-ának (1) bekezdése határozza meg, hogy mi minősül lakás önkormányzatnak történő bérbeadásából származó bevételnek. A jogszabályi rendelkezés a) pontjában szereplő "önkormányzat gazdálkodását végrehajtó szerv (önkormányzati hivatal)" megfogalmazás értelmezhető-e kiterjesztően azon szervezetre is, amely az adott önkormányzat 100%-os tulajdonában áll, és az önkormányzat gazdálkodását egy önkormányzati feladat közszolgáltatási szerződésben vállalt elvégzésével segíti?
Részlet a válaszából: […] ...bérbeadásából származó bevételnek minősül az olyan lakás bérbeadásából származó bevétel, amely lakásra érvényes lakhatási engedély van, ésa) a bérbevevő a lakás fekvése szerinti települési önkormányzat gazdálkodását végrehajtó szerv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Szálláshely-szolgáltatók turizmusfejlesztésihozzájárulás-fizetési kötelezettsége 2020-tól

Kérdés: Érinti-e a költségvetési szerveket a szálláshely-szolgáltatás utáni turizmusfejlesztésihozzájárulás-fizetési kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...számlában az áfaalapba nem kell beszámítani.Gyakori hiba, hogy a költségvetési szervek által működtetett szálláshelyeket különböző engedélyezési okok miatt nem szálláshely-szolgáltatásként kezelik áfa-adójogilag, tehát pl. adómentes bérbeadásként, vagy ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. február 4.

Ingatlanhasznosítás áfája

Kérdés: Költségvetési szerv vagyunk. Több ingatlant is értékesíteni szeretnénk. Az általános forgalmi adóról szóló törvény 2. számú melléklete szerint tárgyi adómentes a földterület (kivéve beépítésre szánt terület, építési telek), lakóingatlan értékesítése (lakóingatlannál kivéve az építés befejezését, valamint az építés befejezését követő első értékesítést). Mi minősül áfaszempontból lakóingatlannak, illetve földterületnek?
Részlet a válaszából: […] ...vizsgálni, az áfabeli megítélés aszakmai besoroláson, az ingatlan-nyilvántartásban szereplő adaton, illetve akiadott használatbavételi engedélyen alapszik.Az Áfa-tv. 2. számú mellékletének 1. pontja értelmébenmentes az adó alól a földterület (ide nem értve az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 14.

Közüzemi költségek továbbszámlázása épület bérbeadása esetén

Kérdés: Intézményünk egyik épületének egy részét bérbe adjuk. Nevünkre jönnek a közüzemi számlák, a másik intézménynek továbbszámlázzuk megállapodás alapján a rezsit. Almérő nincs felszerelve, így alapterületen alapul a továbbszámlázott költség. Milyen adómértékkel kell továbbszámlázni a közüzemi költséget? Ha adókötelesen számlázzuk tovább, levonhatjuk-e teljes összegben a bejövő számla áfatartalmát, vagy csak az arányosítás szerint?
Részlet a válaszából: […] ...az Áfa-tv. 13. § (1) bekezdés 21. pontja szerinti lakóingatlan bérbeadásáról van szó (vagyis mind a használatbavételi engedély, mind az ingatlan-nyilvántartás szerint lakás a kérdéses ingatlan), akkor bármilyen célra történik is a bérbeadás, az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. november 26.