3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Teljesítés időpontja
Kérdés: A következő esetre kérjük állásfoglalásukat. Költségvetési szerv vagyunk. Szoftverek, számítógépek működésének folyamatos karbantartását, ellenőrzését rendeltük meg egy számítástechnikai cégtől. A cég a szolgáltatást 2005. december 1-jétől vállalta 2006. november 30-ig. Fizetésre egyszer került sor, amikor a teljes ár kiegyenlítésre került, ez az időpont 2005. december, de a fizetési határidő 2006. január 10. Az adómérték-változás miatt nem mindegy, hogy mikor van a teljesítés időpontja. Jól gondoljuk-e, hogy a teljesítési időpontot az Áfa-tv. 16. § (11) bekezdése alapján kell megállapítani?
2. cikk / 3 Meghiúsult előleg elszámolása
Kérdés: Hogyan kell eljárni meghiúsult ügylethez kapott előleg esetén? Az előleget egy olyan ügyletre kaptuk, amely végül meghiúsult, így az előleget vissza kellett fizetni. Az előlegszámlát helyesbíteni vagy sztornírozni kell?
3. cikk / 3 2006 augusztusában kibocsátott számla helyesbítése 2006 szeptemberében
Kérdés: Az eladó 2006. augusztusában 100+15 = 115 forintról bocsátott ki számlát. 2006 szeptemberében 15 (bruttó) árengedményt adott. Mi a követendő eljárás? Hogyan kell helyesbíteni és sztornírozni a 2006 augusztusában kibocsátott számlát?