3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Lebontott ingatlan kivezetése
Kérdés: 122 millió forintért vásárolt önkormányzatunk egy épületet, melyet az idei évben elbontottunk. A bontás miatt a tárgyi eszközökből ki kell vezetni az épületet. Terven felüli ÉCS elszámolása után az eszköz állományi számláját állítjuk szembe az ÉCS-számlával annak érdekében, hogy a könyvből eltűnjön?
2. cikk / 3 Parkoló besorolása
Kérdés: Az önkormányzat intézményének közvetlen szomszédságában egy ingatlan található, beépítetlen terület megnevezéssel és külön helyrajzi számon. Az ezen a területen kialakított parkolót a képviselő-testület döntése alapján az intézmény hasznosítja. A terület szilárd burkolattal ellátott, az ingatlankataszterben egyéb építményként, és az intézmény nyilvántartásában szerepel. Ezzel szemben maga a földterület a polgármesteri hivatal nyilvántartásában van. Kérdésünk az volna, hogy helyesen tartjuk-e nyilván a parkolót mint egyéb építményt és külön a földterületet? Hogyan kell helyesen eljárni, illetve milyen értékcsökkenési kulcsokat kell alkalmaznunk?
3. cikk / 3 Önkormányzattól térítés nélkül átvett épület nyilvántartási szabályai
Kérdés: Az önkormányzat mint tulajdonos térítés nélküli használatra átadta az épületeket intézményünk részére. Kinek kell nyilvántartania az ingatlanokat, kinek a mérlegében szerepel, és ki számol el értékcsökkenést ezen épületek után? Intézményünknek mit és hogyan kell nyilvántartania?