Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...tekintetében el kell készíteni azönköltségszámítás rendjére vonatkozó belső szabályzatot.A hivatal esetében a hivatal vezetője a jegyző, ezért ahivatal szabályzatait a jegyzőnek kell jóváhagyni, ugyanez vonatkozik abérbeadás árának meghatározására is, azzal,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Gépjárműadó-fizetési kötelezettség

Kérdés: Mikortól mentes a gépjárműadó megfizetése alól az a magánszemély, akinek a súlyos mozgáskorlátozottságról az orvos 2009. évben kiállította a szükséges igazolást, és amelyben az állapot fennállásának kezdetét 2005. év 06. hónapban állapította meg. Ki minősül súlyos mozgáskorlátozottnak? A helyi adóhatóságnak hogyan kell eljárni ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...gépjárműadó alóli mentességiránti kérelmet a lakóhely vagy tartózkodási hely szerint illetékes településiönkormányzat jegyzőjéhez kell benyújtani, aki ebben az ügyben hatáskörrelrendelkezik. Az eljárást megindítónak a kérelmet írásban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. június 30.

Önkormányzati lakásfenntartási támogatásból letiltható-e az önkormányzat által kiszámlázott szemétszállítás díja, ha az ügyfél nem fizette be?

Kérdés: Községi önkormányzatunk nevében kérem, nyújtsanak segítséget abban, hogy az önkormányzat által megállapított lakásfenntartási támogatásból (normatív, illetve méltányossági) letiltható-e, és ha igen, milyen mértékben az önkormányzat által kiszámlázott (az ügyfél által be nem fizetett) szemétszállítás díja?
Részlet a válaszából: […] ...– afelszólítás megtörténtének igazolása mellett – a díjhátralék adók módjáratörténő behajtását a települési önkormányzat jegyzőjénél kezdeményezi. A jegyző- a kezdeményezés kézhezvételétől számított nyolc napon belül – intézkedik abehajtás érdekében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 2.