Az építési-szerelési fordított adózás 2024-től

Kérdés: 1. Milyen engedélyek, illetve bejelentések esetén tartozik az építési-szerelési munka a fordított adózás alá 2024-től?
2. Mi minősül hatóságnak?
3. Hogyan változik 2024-től az építési-szerelési fordított adózás? Mi minősül egyéb megváltoztatásnak? Mit jelent az új alvállalkozói nyilatkozat?
Részlet a válaszából: […] ...felette elhelyezkedő valamennyi alvállalkozó és a fővállalkozó olyan engedélyhez, illetve bejelentéshez kötött teljesítést, illetve ügyletet valósít meg, amely a "fordított adózás" alá tartozik, feltéve, hogy ez utóbbi ügyletek a jellegük és a tartalmuk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. január 16.

Mikor jár a garantált bérminimum a közalkalmazottnak?

Kérdés: Szociális segítő képzettséggel – ha 8 általános iskolai végzettséggel rendelkezik – lehet-e a garantált bérminimumot megadni a dolgozónak, ha a Munka Törvénykönyve alapján foglalkoztatják?
Részlet a válaszából: […] ...és vizsgakövetelménye a szakképzésben való részvétel feltételeként az iskolai végzettség megléte helyett a bemeneti kompetenciák meglétét is elfogadja, a szakképesítéssel rendelkező személyt a besorolás szempontjából minden esetben úgy kell tekinteni, mintha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. március 27.

Családsegítő szolgálat családgondozójára vonatkozó képesítési előírások

Kérdés: Családsegítő szolgálatnál családgondozói munkakörben dolgozó munkavállaló jelenlegi besorolása szociális asszisztensi végzettséggel "E" kategória, 1999 óta ebben a munkakörben foglalkoztatjuk. Jelenleg megszerezte az andragógus (személyügyi szervező) főiskolai alapképzési diplomáját. Az 1/2000 (I. 7.) SzCsM rendeletben ez a végzettség nem szerepel az előírt, befogadható végzettségek között, csak tanácsadói munkakörben. Van-e lehetőség a végzettség elfogadtatására családgondozói munkakörben? Lehet-e a vezetőnek mérlegelési joga?
Részlet a válaszából: […] ...alkalmazni kell egyszerre, egyrészt a Kjt. gyermekjóléti és gyermekvédelmi ágazatban történő végrehajtásáról rendelkező kormányrendeletet, másrészt az Önök által is hivatkozott, a személyes gondoskodást nyújtó alap- és szakosított ellátások...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. szeptember 23.

Kötelezettségvállalás, utalványozás

Kérdés: Község polgármesteri hivatalának pénzügyi ügyintézőjeként látom el a könyvelési feladatokat az önkormányzatnál, a hivatalnál és az önállóan működő költségvetési intézménynél, valamint a nemzetiségi önkormányzatnál. Mérlegképes könyvelői képesítéssel rendelkezem, regisztrációm államháztartási szakon van bejegyezve. A hivatal vezetője a jegyző, az önkormányzaté a polgármester, a költségvetési intézményé az intézményvezető, a nemzetiségi önkormányzaté pedig az elnök. A jegyző és az intézmény vezetője tekintetében a munkáltatói jogkör gyakorlója a polgármester. Úgy tudom, hogy szakmai teljesítésigazolási, az utalványozási és a kötelezettségvállalói jogkör az önkormányzat esetében a polgármesternél, a hivatalnál a jegyzőnél, az intézménynél az intézményvezetőjénél, a nemzetiségi önkormányzatnál az elnöknél van, illetve az általuk írásban meghatalmazott személyeknél.
1. Ha a jegyző, a polgármester vagy az intézményvezető részére történik kifizetés, akkor ebben az esetben az általuk írásban meghatalmazott személyek jogosultak utalványozni, kötelezettséget vállalni, vagy a munkáltatói jogkör gyakorlója?
2. A polgármester meghatalmazhatja-e az alpolgármestert vagy a jegyzőt, hogy távollétében, illetve érintettsége esetén utalványozóként, kötelezettségvállalóként írjanak alá?
3. A kötelezettségvállalás bizonylatait a pénzügyi ellenjegyzőnek is alá kell írnia?
4. Mivel nem rendelkezik a hivatal gazdasági szervezettel, így a jegyző látja el a gazdasági vezetői teendőket?
5. Ki készíti el a pénzügyi szabályzatokat és az intézményekkel történő munkamegosztási megállapodásokat?
Részlet a válaszából: […] ...2013. március 12-től hatályos, amely a 74/2013. (III. 11.) Korm. rendeletben került leszabályozásra, ami a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendeletet (Ávr.) módosította.3. Igen, a kötelezettségvállalás bizonylatait a pénzügyi ellenjegyzőnek is alá kell írnia, mivel a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 11.

Egyesület által végzett oktatási tevékenység adómentessége

Kérdés: Egyesületünk hátrányos helyzetű személyeket segít abban, hogy a munkaerőpiacon versenyképessé váljanak, amelyhez kapcsolódóan figyelemmel kísérjük a Közbeszerzési Értesítőben közzétett ajánlati felhívásokat is. A közbeszerzési eljárásra benyújtandó pályázatunkban megjelölendő ár meghatározása kapcsán kérdésként merült fel, hogy az általunk nyújtani kívánt oktatási szolgáltatás adómentes-e. Egyesületünk az Áfa-tv. 85. §-ának (4) bekezdése alapján közszolgáltatónak minősül, ezért úgy gondoljuk, hogy az adómentesség egyértelműen megillet minket. Jól gondoljuk? Az adóhatóság illetőségigazolásában foglaltak szerint a bejelentett tevékenységünk alapján ránk a tevékenység közérdekű jellegére tekintettel való adó alóli mentesség vonatkozik, és alanyi adómentesek vagyunk.
Részlet a válaszából: […] ...annak alapján, hogy az egyesület az Áfa-tv. 85.§-ának (4) bekezdésében foglaltak alapján közszolgáltatónak minősül, azegyesületet nem illeti meg adómentesség. Az Áfa-tv. 85. §-ának (4) bekezdésébenmeghatározott közszolgáltató minősülésnek csak az Áfa-tv...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. május 2.

Tagintézmény-vezető megbízása

Kérdés: Óvoda-tagintézmény (megbízott) vezetői posztja kötelezően pályáztatandó állás-e? A megbízásnak kötelező feltétele-e a pedagógus-szakvizsga, vagy csak előnyben kell részesíteni azt a pályázót, aki ezzel rendelkezik?
Részlet a válaszából: […] ...alkalommal történő vezetőimegbízáshoz a 2015/2016. tanítási évtől kezdődően kell megkövetelni azintézményvezetői szakképzettség meglétét.A közoktatási intézmények vezetőiről rendelkezik még aKözoktatási tv. 54-55. §-a is.A közoktatási intézmény vezetője...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.

Könyvviteli szolgáltatás nyújtása

Kérdés: Önkormányzatnál dolgozó két köztisztviselőnk esetén szeretnénk megtudni, hogy jogosultak-e a mérlegképes könyvelői regisztrációra, illetve nyilvántartásba vételre gyakorlatuk és végzettségük alapján, ha igen, milyen szakon? 1. eset: 1997. novemberi Pénzügyi és Számviteli Főiskola (Budapest) által kiadott diploma pénzügyi szakon, vállalkozási szakirányon, valamint több mint 10 éves államháztartási gyakorlat. 2. eset: 1999. júniusi Széchenyi István Főiskola (Győr) által kiadott közgazdászdiploma, gazdálkodási szakon, pénzügy szakirányon, majd kiegészítő egyetemi képzés keretében 2001. júliusban Széchenyi István Főiskola (Győr) által kiadott diploma (okleveles közgazdász) gazdálkodási szakon, pénzügybiztosítás szakirányon, valamint 9 éves államháztartási gyakorlat. További kérdésünk a témával kapcsolatban: Egyik kollégánk jelenleg vállalkozási szakon regisztrált mérlegképes könyvelő, aki azonban több mint 10 éves államháztartási gyakorlattal rendelkezik, és a kötelező mérlegképes továbbképzéseket is államháztartási szakon végezte idáig. Végzettsége: 1988. Pénzügyi és Számviteli Főiskola (Zalaegerszeg) ipar szak. Megkaphatja-e az államháztartási szakos regisztrációt? Ha igen, mit kell tennie?
Részlet a válaszából: […] ...a mérlegképes könyvelő az engedélyben, illetve azigazolványban és a nyilvántartásban korábban megjelölt szakképesítésiszakterületétől eltérő második, illetve további szakterületen szakképesítéstszerzett, akkor ezen adatváltozás alapján kérelmezheti az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 12.

Közalkalmazotti besorolás

Kérdés: Közalkalmazottként milyen besorolási osztályba tartozik az az 1965-ben született férfi, aki hivatásos jogosítvánnyal (B, C, E kategória, PÁV II. vizsga) és nehézgép-kezelői OKJ-s vizsgával rendelkezik? Az érintettnek 27 éves munkaviszonya van, jelenleg gépkocsivezetőként alkalmazzák.
Részlet a válaszából: […] Sajnos a pontos besorolás megállapításához nem állrendelkezésre elég információ, hiszen ahhoz szükséges ismerni, <br>– hogy pontosan milyen ágazatban dolgozik az érintettközalkalmazott (oktatás, egészségügy, szociális terület stb.),<br>– kinevezése szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 21.

Ellenjegyzési jogosultság

Kérdés: Önkormányzat hivatalaként a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet vonatkozik működésünkre. A hivatkozott jogszabály 19. § (1) bekezdésnek megfelelően az ellenjegyzési feladatokat olyan személy láthatja el, aki felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel rendelkezik. Ugyanezen jogszabály 74. § (2) bekezdés f) pontja alapján helyi önkormányzati szervnél ellenjegyző a jegyző, vagy az általa írásban kijelölt, az önkormányzati hivatal állományába tartozó köztisztviselő. Amennyiben a jegyző akadályoztatva van, és ellenjegyzési feladatainak nem tud eleget tenni, úgy az ő feladataiban helyettesítheti az aljegyző akkor is, ha nem rendelkezik megfelelő pénzügyi-számviteli végzettséggel?
Részlet a válaszából: […] ...feladatokat, de rá is alkalmazni kell a fentemlített minimum középfokú iskolai végzettség és emellett pénzügyi-számviteliképesítés meglétét. A jegyző, aki e feltételekkel rendelkezik, megfelel azellenjegyzési jogkörnek. Abban az esetben, ha nincs ellenjegyzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Gazdasági vezetők képesítési követelménye

Kérdés: Az új Ámr. [292/2009. (XII. 9.) Korm. rendelet] hatálybalépésével változott-e 2010-től a gazdasági vezetők képesítési követelménye a régi Ámr. szabályaihoz képest?
Részlet a válaszából: […] ...történő kinevezéseknél (megbízásoknál) kell alkalmazni. Az új Ámr.249. § (2) bekezdés c) pontja az említett kormányrendeletet teljes egészébenhatályon kívül helyezte 2010. január 1-jétől, ezért ez az átmeneti szabály2010-től nem tud érvényesülni. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.
1
2