Érvényesítés, ellenjegyzés

Kérdés: Önkormányzatunknál az alábbi gazdálkodási ügyekkel foglalkozó munkatársak dolgoznak a következő végzettséggel:
"A" dolgozó pénztáros, regisztrált mérlegképes könyvelő vállalkozói szakon.
"B" dolgozó banki ügyek intézése, illetve pénztár­ellenőr, képesített könyvelő középfokú iskolai végzettséggel.
"C" dolgozó könyvelési feladatok végzése, képesített könyvelő középfokú végzettséggel és emelt szintű gazdaságinformatikus képesítéssel.
"D" dolgozó könyvelési, havi adatszolgáltatási feladatok, illetve helyettes pénztáros vállalkozói és államháztartási mérlegképes könyvelői végzettséggel, regisztráció nélkül.
Melyik dolgozó írhatja alá a pénztári és banki ki­adásokat, bevételeket érvényesítőként, pénzügyi ellenjegyzőként? Hogy alakul az aláírási jogosultság akkor, ha a pénztáros szabadsága miatt a pénztárosi teendőket a helyettes látja el?
Részlet a válaszából: […] Az Ávr. 55. §-ának (3) bekezdése alapján a kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett gazdasági szakképzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. január 13.

Polgármesteri hivatal gazdasági ügyintézőjére vonatkozó képesítési előírások

Kérdés: Az új Ámr. szerinti képesítési előírásokkal kapcsolatban tenném fel kérdésemet. Iskolai végzettségem közgazdasági érettségi, közgazdász gazdasági informatika szakon főiskolai diploma, illetve OKJ-s mérlegképes könyvelői szakképesítés vállalkozói szakon. 1997 júliusától dolgozom polgármesteri hivatalnál köztisztviselőként, gazdálkodási területen, a diplomát 2004. év végén, a mérlegképes szakképesítést 2007 áprilisában szereztem meg. 2010 májusában vettek fel a regisztrált mérlegképes könyvelők névjegyzékébe, mivel a hároméves gyakorlat is szükséges a regisztrációhoz. A polgármesteri hivatalnál mint gazdálkodási ügyintéző dolgozom, végzem a könyvviteli szolgáltatás körébe tartozó feladatokat (könyvviteli feladatok, kontírozás, beszámolókészítés stb.), de vezetői kinevezésem nincs. A hivatal végzi az önállóan működő intézmények gazdálkodási feladatait a munka- és bérügyi feladatok kivételével. Kérdésem, hogy a 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (Ámr.) 18. § (1) bekezdése szerinti képesítési előírás vonatkozik-e rám, vagyis szükséges-e a mérlegképes könyvelő államháztartási szak elvégzése, vagy az csak az új kinevezésekre értendő, illetve hogy polgármesteri hivatal esetében ki minősül gazdasági vezetőnek, amennyiben nincs arra vonatkozóan konkrét kinevezés?
Részlet a válaszából: […] ...a kérdésében leírtakat figyelembe véve – véleményem szerintlegalább e követelménynek eleget kell tennie (szerepelnie kell a regisztráltmérlegképes könyvelők nyilvántartásában), illetve a pénzügyi-gazdaságifeladatokat ellátó személyekre vonatkozó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.

Gazdasági vezető besorolása

Kérdés: Intézményünkben a gazdasági vezető mérlegképes könyvelői végzettséggel rendelkezik. Jelenleg főiskolán gazdaságiinformatikus-képzésben vesz részt, a harmadik évfolyamot végezte el, még két félév hátra van. Amennyiben a főiskolát elvégzi, az államvizsgát leteszi, de nyelvvizsga hiánya miatt diplomát nem kaphat, az F kategóriába jövőre besorolható lesz-e?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben a közalkalmazott olyan munkakört tölt be, melytöbb fizetési osztályba is tartozik, akkor mindig a közalkalmazott végzettségedönti el osztályba sorolását, de minimum olyan iskolai végzettséggel,képzettséggel kell rendelkezni, mely a legalacsonyabb osztályba...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 9.