Pénzmaradvány jutalom formájában történő kifizetése

Kérdés: 2010. évre az önkormányzat megállapította a köztisztviselőknek adható cafeteriajuttatás összegét, melyet szabályzatban rögzítettünk. Az önkormányzat elfogadta a 2009. évi pénzmaradványt. Határozatában rendelkezett a pénzmaradvány egy részének jutalom formájában történő kifizetéséről. A jóváhagyott jutalom cafeteriajuttatásként adható-e a dolgozóknak kedvezményes adókulccsal az szja-ban rögzített korlátokat figyelembe véve, és a cafeteriaszabályzatban rögzített összegen felül?
Részlet a válaszából: […] ...irányítószerv megállapítja, illetve jóváhagyja az irányítása alá tartozó költségvetésiszervek és fejezeti kezelésű előirányzatok pénzmaradványát,előirányzat-maradványát, egyidejűleg meghatározva a kötelezettségvállalássalnem terhelt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 2.

Természetbeni juttatás a cafeteriaszabályzatban rögzítetten túl

Kérdés: 2010. évre az önkormányzat megállapította a köztisztviselőknek adható cafeteriajuttatást, melyet szabályzatban rögzítettünk. Az önkormányzat elfogadta a 2009. évi pénzmaradványt. Határozatában rendelkezett a pénzmaradvány egy részének jutalom formájában történő kifizetéséről. Kérdésem, hogy a jóváhagyott jutalom cafeteriajuttatásként adható-e a dolgozóknak kedvezményes adókulccsal az szja-ban rögzített korlátokat figyelembe véve, és a cafeteriaszabályzatban rögzített összegen felül?
Részlet a válaszából: […] ...személyi juttatások jóváhagyott előirányzata év közben módosítható aszemélyi juttatásoknak az előző évi megtakarítása terhére a pénzmaradvány,előirányzat-maradvány, vállalkozási maradvány jóváhagyását követően."<br>A 214. § (1) bekezdés szerint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 21.

Utófinanszírozott pályázatok

Kérdés: Az alábbi pályázatból megvalósított útfelújítás könyvelésére kérem szíves válaszukat:
Kódszám Projekt összköltsége Igényelt támogatás Önrész
KDOP-2008-4.2.1/B 98 057 981 67 883 467 30 174 514
Az útfelújítás 2009. év novemberében befejeződött, az utat használatba vettük. A felújítást végző vállalkozás részére a teljes összeget közvetlenül átutaltuk. A támogatási program pályázata, illetve a szerződés szerint előlegben nem részesültünk, a támogatás utófinanszírozású. A támogatási összeg visszaigénylését a banki kivonatok megérkezése után tudjuk elindítani. A támogatási szerződés szerint az összeg közvetlen szállító részére történő kifizetés esetén 30 naptári napon belül, melybe nem számít bele a kedvezményezett által hiánypótlásra igénybe vett időtartam, utalják át a visszaigényelt támogatást. A pályázati támogatás visszaigénylésére, a pénz beérkezésére már csak a 2010. költségvetési évben kerül sor. A kiadások közé ebben az esetben csak az önrész összegét könyveljük, az igényelt támogatás pedig mint utólag finanszírozott nemzetközi támogatási program kiadása átfutó kiadványon marad, annak ellenére, hogy a felújítást aktiválnunk kell, mivel a használatbavétel megtörtént? Az önrészen felüli támogatási részt pedig 2010-ben vezetjük át a tényleges kiadások közé, akkor képzünk előirányzatot mind a támogatási összeg bevételének, mind a kiadásnak? Könyvelése?
Részlet a válaszából: […] ...megtervezett kiadások között jelenik meg, ezek a kiadások apályázat, projekt kiadásai, ezért év végén kötelezettséggel terheltpénzmaradványként kerül kimutatásra. Ezért év közben és év végén is, ha azutófinanszírozás áthúzódik a következő évre, akkor...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Munkaadókat terhelő járulékok maradványának felhasználása

Kérdés: Önállóan gazdálkodó költségvetési intézmény a járulék maradványát mire használhatja fel? Kérhet-e átcsoportosítást például a táppénz 1/3 maradványa terhére dologi kiadás növelésére?
Részlet a válaszából: […] ...kérdésre az Áht-vhr. 66. §-a (6) bekezdésének e) pontja akövetkező iránymutatást adja:"A pénzmaradványból, illetve az előirányzat-maradványból aköltségvetési szervet nem illeti meg ... a munkaadókat terhelő járulékokelőirányzat-támogatással fedezett,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Intézményi beruházási előirányzat-maradvány felhasználása dologi kiadásokra

Kérdés: Az intézményi beruházási előirányzat-maradványt fel lehet-e használni a következő évben dologi kiadások teljesítésére?
Részlet a válaszából: […] ...Ámr. 67. § (1) bekezdése alapján lehetőség van arra, hogyaz előirányzat-maradvány és a pénzmaradvány személyi juttatási megtakarításátmár kiemelt előirányzatokhoz igénybe lehessen venni. A fordított helyzet mártilos, tehát a dologi maradvány nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 6.

2002. évi pénzmaradvány felhasználása

Kérdés: Intézményünk 2002. évi pénzmaradványában 1 956 000 forint személyi juttatás szerepel. Szeretnénk tudni, hogy ez az összeg 2003-ban jutalom címén kifizethető-e? Ha igen, beleszámít-e a 2003. évben előírt 8 százalékos felhasználásba?
Részlet a válaszából: […] ...2002. évi pénzmaradvány személyi juttatásra elkülönített részéből az Áht-vhr. vonatkozó előírása szerint kizárólag a rendszeres személyi juttatások és a munkavégzéshez kapcsolódó nem rendszeres személyi juttatási előirányzatoknak a költségvetési beszámoló...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 16.

Kötelezettségvállalás nyilvántartása

Kérdés: Egy tanfolyamon hangzott el, hogy a kötelezettségvállalást a 0-s számlaosztályban kell könyvelni az analitikus feladás alapján. Kérem, hogy gyakorlati példán keresztül szíveskedjenek az 50 ezer forint feletti és az 50 ezer forint alatti kötelezettségvállalás nyilvántartását bemutatni. A 8. lapszámban olvastam, hogy a nyilvántartásra nincs központi szabály, de mégis jó lenne, ha mintát közölnének, valamint gyakorlati példa alapján levezetnék a kötelezettségvállalással kapcsolatos tennivalókat, könyvelési tételeket, mert ez sokunknak gondot okoz.
Részlet a válaszából: […] ...a 0. számlaosztályban kimutatott kötelezettségvállalások együttes összegének meg kell egyeznie a 42. Előirányzatmaradvány, illetve a 29. Pénzmaradvány kimutatás űrlapok kötelezettségvállalással terhelt maradványával.A kötelezettségvállalási nyilvántartásnak az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. augusztus 5.

Üres álláshely értelmezése

Kérdés: A 217/1998. Korm. rendelet 2. § 29. pontjában definiálja a tartósan üres álláshely fogalmát. Hogyan kell ezt értelmezni: az életben vannak olyan helyzetek, mint pl. tartós betegállomány, dolgozó nő esetében a szülési szabadság, a dolgozó fizetés nélküli szabadsága. A távollévő dolgozó esetében hogyan kell vizsgálni, hogy üres és betöltetlen-e az állás? Egybefüggően kell-e nézni, eléri-e a 4 hónapot, vagy éves viszonylatban össze kell adni azokat az időszakokat, amikor betöltetlen az álláshely?
Részlet a válaszából: […] ...rendelet, hogy mit tekint tartósan üres álláshelynek, mivel ennek a ténynek hatása van a költségvetési szerv gazdálkodására. Ugyanis a pénzmaradványból, illetve az előirányzat-maradványból a költségvetési szervet nem illeti meg az az összeg, amely a tartósan, 4...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 1.