Személygépkocsi magáncélú használatával összefüggő szabályozási, nyilvántartási kérdések

Kérdés: A képviselő-testület a polgármester részére engedélyezte az önkormányzat tulajdonában lévő személygépkocsi korlátlan, magáncélra is vonatkozó használatát. Az üzemanyag-felhasználás költségét a töltőállomás által kiadott nyugta alapján számoljuk el. Kérdés, hogy kell-e az önkormányzat nevére kiállított számlát kérni a töltőállomáson, illetve hogy kell-e valamilyen nyilvántartást vezetni a megtett kilométerekről, illetve a gépkocsi használatáról? Helyes-e az a nyilvántartás, amely tartalmazza a havi induló, illetve záró kilométeróra-állást, a megtett kilométert, az üzemanyag számla/nyugta számát, összegét?
Részlet a válaszából: […] Az Ávr. 13. §-ának (2) bekezdése alapján a költségvetési szerv vezetőjének belső szabályzatban rendelkeznie kell a működéséhez kapcsolódó, pénzügyi kihatással bíró, jogszabályban nem szabályozott kérdésekről, tehát – többek között – a gépjárművek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. április 12.

Alanyi adómentes költségvetési szerv számlájában szereplő térítési díj és forgalmi adójának elszámolása

Kérdés: Intézményünk adóalanyisága a közhatalmi tevékenység, illetve a jelentéktelen bevétel miatt az Áfa-tv. 4/A. §-a alapján 2004. január 1-jétől megszűnt. A Főpolgármesteri Hivatal által kiadott tájékoztatóban foglalt térítési díjakat szedjük be az étkezést igénybe vevő növendékektől, illetve a dolgozóktól, ami a megjelölés szerint 15 százalék áfát is tartalmaz. Helyesen járunk-e el, ha a kibocsátott számlán bruttó összeget szerepeltetünk (nettó és áfamegbontás nélkül), "alanyi mentes" megjelöléssel?
Részlet a válaszából: […] Az Áfa-tv. 4/A. §-ában foglalt rendelkezések alapján az adóalanyiságát elvesztő szervezet áfa felszámítására, áthárítására, számla, nyugta kibocsátására nem kötelezett. Elégséges egy, a gazdasági esemény dokumentálására alkalmas bármilyen más számviteli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.

Szemétszállítási díj számlázása

Kérdés: A polgármesteri hivatal szedi be a lakosságtól a szemétszállítási díjat, amit csekken fizetnek be. Ki kell-e állítani minden befizetés mellé számlát, vagy esetleg lehetőség van bizonyos időszakonként összesítő számla vagy számlát helyettesítő okmány kiállítására?
Részlet a válaszából: […] A csekk nem elegendő bizonylat az Áfa-tv. hatálya alá tartozó szolgáltatás bizonylatolására, márpedig a díjért végzett szemétszállítás ilyen. Azt, hogy számlát vagy számlát helyettesítő okmányt kell-e kiállítani, az dönti el, hogy a szemétszállítás folyamatosan...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 24.

Részben önálló költségvetési intézmények közötti számlázás

Kérdés: Több, részben önálló költségvetési intézmény gazdasági feladatait (számlázását is) a polgármesteri hivatal vagy a GESZ látja el. Az intézmények közötti szolgáltatások (étkezés, karbantartás) számlázása megengedhető-e, és kell-e áfát fizetni a szolgáltatások után?
Részlet a válaszából: […] ...12%, javítás, karbantartás 25%) adózni is kell. Annak ilyenkor sincs akadálya, hogy a számlázást az intézmények helyett és nevében a polgármesteri hivatal vagy a GESZ végezze el, de a számlán szállítóként (beszerzés esetén vevőként) az intézményt kell feltüntetni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. november 12.