Köztisztviselő jubileumi jutalma

Kérdés: A polgármesteri hivatal egyik köztisztviselője az alábbi jogviszonyokkal rendelkezik:
1. Községi Tanács VB (GAMESZ) 1989. 08. 01. – 1990. 12. 31.;
2. Napközi otthonos óvoda (GYED ideje alatt, határozott idejű szerződése lejárt, nem volt jogviszonya) heti 20 óra, 1993. 02. 08. – 1993. 05. 31.;
3. Napközi otthonos óvoda 1994. 04. 01. – 1998. 09. 15. (közalkalmazott, dajka);
4. Polgármesteri hivatal 2000. 11. 10. – 2002. 06. 30. (közcélú foglalkoztatás keretében);
5. Polgármesteri hivatal 2002. 07. 01-től folyamatosan.
A jubileumi jutalom számításánál mely jogviszonyokat lehet beszámítani?
Részlet a válaszából: […] A jubileumi jutalomra jogosító idő megállapításánála) a Kttv., a Ktv. és a Ktjv. hatálya alá tartozó munkáltatónál munkaviszonyban, közszolgálati és kormánytisztviselői jogviszonyban eltöltött időt,b) a Kjt. hatálya alá tartozó szervnél munkaviszonyban, közalkalmazotti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. augusztus 8.

Jubileumi jutalom

Kérdés: Polgármesteri Hivatal köztisztviselője az alábbi jogviszonyokkal rendelkezik:
Községi Tanács VB (GAMESZ) 1989. 08. 01. – 1990. 12. 31.;
Napközi Otthonos Óvoda (GYED ideje alatt, határozott idejű szerződése lejárt, nem volt jogviszonya) heti 20 óra 1993. 02. 08. – 1993. 05. 31.;
Napközi Otthonos Óvoda 1994. 04. 01. – 1998. 09. 15. (közalkalmazott, dajka);
Polgármesteri Hivatal 2000. 11. 10. – 2002. 06. 30. (közcélú foglalkoztatás keretében);
Polgármesteri Hivatal 2002. 07. 01-től folyamatosan.
A jubileumi jutalom számításánál a fenti jogviszonyok közül melyiket lehet beszámítani?
Részlet a válaszából: […] A városi és megyei tanács végrehajtó bizottságánál töltött időt figyelembe kell venni a jubileumi jutalomra jogosító idő megállapításánál.A napközi otthonos óvodában töltött idők (amely alatt fennállt a jogviszony) szintén beleszámítanak a jubileumi jutalomra jogosító...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. július 19.

Munkába járás költségtérítése

Kérdés:

A polgármesteri hivatalnál vezetői pozíciót betöltő munkavállalónk 44 km-ről jár be dolgozni saját gépkocsival. Munkába járás címen, adómentesen, maximum 15 Ft/km számolható el (jelenleg ezt téríti neki a hivatal). Mivel a benzinárak jelentősen megnövekedtek, jelentős költségtöbblettel jár a dolgozó munkába járása.
1. Megállapodhatunk-e úgy, hogy munkába járásként, a kiküldetésként elszámolható módon határozzuk meg a költségtérítést (amortizáció + NAV szerinti normafogyasztás), és így az adómentesen elszámolható (munkába járás) feletti részt is megkapja a munkavállaló (természetesen bérként adózva és megfizetve utána a szochót)?
2. Ha az 1. pont kivitelezhető, lehetséges-e alacsonyabb vagy magasabb fogyasztás meghatározása is, eltérően a kiküldetésben meghatározott, cm³ után előírt NAV szerinti normafogyasztásnál?
3. A szabályzatunkba ezt a döntésünket bele kell-e foglalni, vagy ez lehet egy egyedi megállapodás a munkavállalónkkal? Ha a szabályzatba bele kell foglalni, akkor lehetséges, hogy ez az emelt összegű költségtérítés csak egyedi döntéssel és megállapodással, rendkívüli esetekben, egyedi (magasabb) felelősséget igénylő munkakörben áll fenn?
4. Ha ez a megállapodás járható út, milyen dokumentáció szükséges, hogy ez az emelt költségtérítés adható legyen a dolgozónak (pl.: szabályzaton átvezetés, munkáltatói intézkedés, valamilyen egyedi megállapodás stb.)?

Részlet a válaszából: […] A 39/2010. Korm. rendelet alapján a munkavállaló részére a tömegközlekedési jegy, bérlet térítése helyett az Szja-tv. 25. §-ának (2) bekezdésében munkába járás költségtérítése címén meghatározott összeg (15 Ft/km) 60 százaléka akkor jár, haa) a munkavállaló...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2023. március 7.