Polgármester jogállása

Kérdés: A polgármester beleszámít a Polgármesteri Hivatal létszámába? A Költségvetési tv. 2. sz. melléklete szerinti önkormányzati hivatal működésének támogatása elismert hivatali létszám alapján, e szerint megállapított létszám tartalmazza-e a polgármestert? A polgármester bérét (főállású) és költségtérítését a hivatal vagy az önkormányzat költségvetésében kell szerepeltetni?
Részlet a válaszából: […] ...létszámába.A hivatal működésének támogatását a költségvetési törvényben előírtak szerint lehet igényelni. A költségvetési támogatások elszámolásához a Magyar Államkincstár évente útmutatót, illetve segédletet ad ki. Az elszámolást a Kincstár ellenőrzi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. február 24.

Utalványozás

Kérdés: Körjegyzőséghez tartozó önkormányzat házipénztárából kifizetett, a Szoc-tv. alapján megállapított, alanyi jogon járó juttatásokat (időskorúak járadéka, rendszeres szociális segély, FHT, lakásfenntartási támogatás), melyek megállapítása a jegyző hatásköre, kinek kell a pénztárbizonylaton/utalványrendeleten utalványozni? Korábban a 292/2009. Korm. rendelet erre külön kitért, de a 368/2011. Korm. rendelet (Ávr.) szerint önkormányzat esetében alapvetően a polgármester jogosult utalványozni, bár a jogszabályban van meghatározott kivétel. Ez kivételnek minősül, és a jegyző utalványoz? Esetleg ha a jegyző megbízza az osztályvezetőt, akkor az osztályvezetőnek kell utalványozni? Más a helyzet a polgármesteri hivatal esetében, ahol a költségvetésében kell megtervezni, és ilyenkor egyértelműen a jegyző utalványoz, de önkormányzatnál – szerintünk – nem egyértelmű az utalványozás. A meghozott határozat kötelezettségvállalásnak minősül, melyet ellenjegyezni szükséges?
Részlet a válaszából: […] ...történik.A helyi önkormányzatok tervezik meg a helyi önkormányzati bevételeket, a helyiadó-bevételeket, a normatív hozzájárulásokat, a támogatásokat, a központi költségvetésből származó egyéb költségvetési támogatásokat, elkülönítetten az európai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Szakfeladatrend

Kérdés: Szakfeladatrend-tervezéssel kapcsolatban a következő a kérdésem. Körjegyzőség esetében eddig egy szakfeladatra terveztük az összes dolgozót, jegyzőt, szociális-pénzügyi ügyintézőt, takarítót. 2010-től az új szakfeladat száma 841126. Továbbra is tervezhetjük ezen a szakfeladaton az összes dolgozót (kistelepülés – nincsenek osztályok, csoportok), vagy szét kell bontani 692000, 811000, 841901 szakfeladatokra? Könyvtár esetén, ahol eddig egy szakfeladat volt, most kb. 4 szakfeladatot kell alkalmaznunk 1 fő közalkalmazottal. A rezsiköltségtől kezdve mindent négyfelé kell arányosítani?
Részlet a válaszából: […] ...költségvetésiszervnél.A 841129 szakfeladaton kell elszámolni valamennyi közhatalmitevékenységgel és az önkormányzati szociális támogatások kifizetésévelkapcsolatos pénzügyi igazgatási feladatot.A munkaügyi előadó és a titkárnő feladatainak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.