Cafeteria költségvetési törvényben meghatározott maximumától való eltérés

Kérdés: A költségvetési törvény cafeteriára vonatkozó részét [59. § (4) bekezdés] decemberben módosították, és a bekezdésbe bekerült a "törvény eltérő rendelkezése hiányában" kifejezés. Önkormányzati hivatal lévén mint eltérő törvényi rendelkezés a Kttv. 151. §-ának (1) bekezdése véleményünk szerint eltérő összegben határozza meg a cafeteriaként adható juttatás összegét, mely az Szja-tv.-re hivatkozva bruttó 550 000 Ft összegben maximalizálja a juttatást (100 000 Ft készpénz cafeteria, 225 000 Ft SZÉP kártya szálláshely alszámla, 150 000 Ft SZÉP kártya vendéglátás alszámla, 75 000 Ft SZÉP kártya szabadidő alszámla). Szabályosan jár-e el az önkormányzati hivatal, ha a 2017. évi cafeteria összegét bruttó 268 440 Ft/fő összegben határozza meg (tekintettel a Kttv. eltérő rendelkezésére)?
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolódó, a juttatást teljesítő munkáltatót terhelő közterhek megfizetésére is. E rendelkezés tartalmában csak annyiban változott a tavalyi évhez képest, amennyiben azt az Szja-tv.-re történő hivatkozás szükségessé tette, tekintettel az Szja-tv....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. április 11.

Köztisztviselői illetményalap 2017-es változása

Kérdés: Változik-e az önkormányzatnál dolgozó köztisztviselők illetményalapja 2017-ben?
Részlet a válaszából: […] A Költségvetési tv. – 2017. január 1-jétől hatályos rendelkezései szerint – a közszolgálati tisztviselői illetményalap összege 2017-ben továbbra is 38 650 forint. Ugyanakkor a törvény 59. §-ának (6) bekezdése úgy rendelkezik, hogy a helyi önkormányzat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 13.

Költségvetési szerv megszűnése miatt a közalkalmazott jogviszonyának változása

Kérdés: 2013. július 1-jétől a létrehozott óvodafenntartó társulás fenntartása alá került az óvoda intézménye, önálló gazdálkodása megszűnt. Önállóan működő intézmény gazdálkodását 2013. július 1-jétől az önkormányzati hivatal látja el. Az óvodában dolgozó közalkalmazott jogviszonyát az intézmény közös megegyezéssel megszüntette, majd a hivatal köztisztviselőként kinevezte. A hivatal kérhette volna a közalkalmazott áthelyezését? Ha igen, hogyan érvényesíthető a tévedés? Mik a feltételei a közalkalmazotti jogviszonyból történő áthelyezésnek köztisztviselői jogviszonyba?
Részlet a válaszából: […] ...hatálya alá tartozó önkormányzati hivatalhoz, hogy a Kjt. 25/C. §-ának (4) bekezdése szerinti munkáltató személyében bekövetkező változásra kerül sor, akkor a munkáltató érintett szervezete vagy tevékenysége keretében foglalkoztatott közalkalmazott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 11.

Polgármesteri hivatal gazdasági vezetőjének pótszabadsága és illetménye

Kérdés: A községi önkormányzat gazdasági vezetőjének jár-e vezetői pótlék és vezetői többletszabadság?
Részlet a válaszából: […] ...törvényben meghatározott normatívtámogatásoknál figyelembe vett lakosságszám az irányadó. A lakosságszámtólfüggő illetményelemek változását a tárgyév január 1-jétől kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. október 11.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...számában 2009. december 11-én, péntekenkerült kihirdetésre. A 2009 decemberében elfogadott költségvetési törvényalapján 2010-ben sem változik a köztisztviselői illetményalap és aközalkalmazotti bértábla, tehát továbbra is a 2008. januári szinten...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Gazdasági szervezet, gazdasági vezető körjegyzőségnél

Kérdés: A községi önkormányzatunk egy másik községi önkormányzattal körjegyzőséget alapított. A gesztor (irányító szerv) a mi önkormányzatunk. A körjegyzőség – a leendő változásokat tekintve (2008. évi CV. tv.) – önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A szerv vezetője a körjegyző. Gazdasági vezetője a körjegyzőségnek nincs. A költségvetést, beszámolót én készítem el. Az iskolai végzettségem Pénzügyi és Számviteli Főiskola, adótanácsadó, és közigazgatási szakvizsgát tettem le, jelenlegi besorolásom: I/16. Kérdéseim a következők: Aláírhatom-e a költségvetést és a beszámolót a gazdasági vezető megjelölésnél, vagy azt inkább hagyjuk üresen? Tekintettel a várható változásokra, kötelező lesz-e, vagy csak lehetőség gazdasági vezetőt kinevezni a körjegyzőségnél, ha igen, mikortól, mi az előírás a végzettségre, és a kinevezés kinek lesz a hatásköre, és kié lesz a munkáltatói jog? A köztisztviselői illetményben mit jelent a gazdasági vezetői kinevezés (pótlék, illetménykiegészítés stb.)?
Részlet a válaszából: […] A 2008. évi CV. törvény (státusztörvény) alapján akörjegyzőség (önkormányzati hivatal) egy közhatalmi, gazdálkodásijogosítványait (a feladatellátáshoz gyakorolt funkcióit) tekintve önállóanműködő és gazdálkodó, helyi önkormányzati költségvetési szerv, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. szeptember 29.

Jegyző jogviszonyának megszüntetése

Kérdés: Kinevezett jegyzőnk 2005 júniusától GYES-en van, előreláthatólag 3 évig, munkaviszonya 1996-ban létesült, előzőleg költségvetési szervnél dolgozott közalkalmazottként, és áthelyezéssel került a Ktv. hatálya alá. Ebben az évben körjegyzőséget hozunk létre a szomszédos községgel. Jegyzőnknek is lehetősége lesz a körjegyzői állás megpályázására. Amennyiben nem él ezzel a lehetőséggel, fizethető-e számára végkielégítés? Ha igen, a közalkalmazotti munkaviszonyát is figyelembe kell venni? Mikor kell a végkielégítést kifizetni (a körjegyzőség megalakulásakor, vagy a GYES lejártakor)?
Részlet a válaszából: […] ...c) pontjára hivatkozással afelmentési jog gyakorolható, ha a körjegyzőség megszűnik, illetve akörjegyzőségbe tartozó önkormányzatok megváltoznak, és e változás következtébena körjegyzői tisztségre új pályázatot írnak ki, vagy a polgármesteri hivatal megszűnik,és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 18.

Vezetői pótlék

Kérdés: A megyei és városi művelődési központ fenntartója a város. A szűkös költségvetésre hivatkozva az igazgatóhelyettes pótlékát meg akarják szüntetni. A feladatkör marad, csak a pótlékot kívánják elvonni. Törvényes ez az eljárás? Mi a teendő?
Részlet a válaszából: […] ...a Kjt.2003. évi módosítása óta a mindenkori költségvetési törvény állapít meg. Ez aszabályozás szükségtelenné tette a pótlékalap változása miatti folyamatosKjt.-módosítást.A Kjt. taxatíve kimondja, hogy a magasabb vezetőt, valaminta vezető állású...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 9.

Túlmunka díjazása

Kérdés: A pályázatokat önkormányzatunk számára a polgármesteri hivatal köztisztviselői írják, általában munkaidőn kívül. A nyertes pályázatok után milyen módon tudnánk a köztisztviselőinket díjazni, hogy az önkormányzat költségvetésére nézve az ne jelentsen indokolatlan terhet. Megbízási szerződést köztisztviselővel köthetünk-e pályázatírásra?
Részlet a válaszából: […] ...leírásban rögzíti. Egy adott munkakörhöz tartozó feladatleírást semtekinthetünk napjainkban olyan kőbe vésett előírásnak, amely nem változtatható,hiszen a folyamatosan változó feltételek és körülmények is azt követelik amunkáltatótól, hogy azoknak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. április 26.

13. havi, ún. különjuttatás

Kérdés: A 2003. évi XCV. tv. módosította a Ktv. 49. §-t. 2004. év közben a jogviszony megszűnésekor időarányosan jár-e az egyhavi különjuttatás a dolgozó részére?
Részlet a válaszából: […] ...az év végi kifizetéskor szintén a munkavégzési kötelezettség szerinti időarányos rész illette meg a köztisztviselőt.Ezen a helyzeten változtatott a 2003. évi XCV. törvény – mely tárgyát tekintve a Magyar Köztársaság 2001. és 2002 évi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 31.
1
2