Eljárás körjegyzőség megszűnése esetén

Kérdés: 1. Egy körjegyzőség mint költségvetési szerv megszűnése/megszüntetése jogutódlással történő vagy jogutód nélküli megszűnésnek minősül-e, esetleg az határozza ezt meg, hogy a gesztor csatlakozik-e valahova, vagy önálló marad? Van-e erre előírás? A megszűnés következményeit a körjegyzőségnek mint költségvetési szervnek és mint jogi személynek is viselnie kell? A körjegyzőséget (A) alkotó három önkormányzat közül kettő döntött a körjegyzőségből való kiválásról január 1-jétől, és csatlakozási szándékukról egy másik (B) körjegyzőséghez. A harmadik önkormányzat (mely a gesztor volt) – mivel önállóan nem tud fenntartani hivatalt – szintén január 1-jétől csatlakozik egy harmadik (C) körjegyzőséghez. A döntéseket határidőben meghozták.
2. Az 1. pontban írt (A) körjegyzőség december 31-vel történő megszűnése miatt az ott dolgozó köztisztviselők közül 2 fő áthelyezéssel átkerülne (B) körjegyzőséghez, 2 fő (C) körjegyzőséghez, 2 fő közszolgálati jogviszonya megszűnik. Amennyiben a körjegyzőség megszűnése a Ktv. 15. § (1) bekezdésének g) pontja szerinti jogutód nélküli megszűnésnek tekintendő, akkor nem felmentéssel kell megszüntetni a közszolgálati jogviszonyt, hanem az említett g) pont alapján. Ezért nem beszélhetünk felmentési időről sem, azonban a tovább nem foglalkoztatott köztisztviselők részére a Ktv. 15. § (5) bekezdés alapján járó összeget és a Ktv. 19. § (1)-(5) bekezdés szerint járó végkielégítést kell kifizetni december 31-én. December 31-én megszűnik a közszolgálati jogviszonyuk, a költségvetési szerv megszűnését követően nem merülhet fel "felmentési idő" sem. Ebben az esetben – mivel a munkáltató körjegyzőség megszűnik – január 1-jétől már nem terhelheti semmilyen kötelezettség sem az önkormányzatokat, sem (B) és (C) körjegyzőséget. Helyes-e ez az eljárás és következtetés?
3. A körjegyző közszolgálati jogviszonyának megszűnése szintén a Ktv. 15. § (1) bek. g) pontja szerinti jogutód nélküli megszűnéssel történhet-e?
Részlet a válaszából: […] ...kerülhet sor. Ez természetesen nem zárja ki, hogy amásik két-két fő – feltéve hogy annak a Ktv.-ben rögzített feltételeifennállnak – áthelyezésre kerüljön. A Ktv. 14. § (2) bekezdés alapján azonbanerre csak akkor van lehetőség, ha a közigazgatási szerv [jelen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. november 22.

Gyermekélelmezés vállalkozásba adása esetén történő munkajogi változások

Kérdés: Egy gyermekélelmezéssel foglalkozó intézményt az önkormányzat vállalkozásba ad át, ezért a dolgozók közalkalmazotti jogviszonya megszűnik. Milyen módon szüntethető meg ez a jogviszony: áthelyezéssel vagy a közalkalmazotti jogviszony megszűntetésével?
Részlet a válaszából: […] ...közalkalmazotti jogviszonya az átadás időpontjában megszűnik. Amegszűnés ezen módja (Kjt. 25/A. §) esetén nem jön szóba az áthelyezés, mivelaz csak a Kjt. 25. § (2) bekezdés b) pontja szerinti feltételek eseténlehetséges.Az átadó és az átvevő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. február 5.

Közalkalmazott nyugdíjazása

Kérdés: 2006. július 21-én töltöm az 57. életévemet. 2006. június 25-én 38 év közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkezem. Munkahelyet minden esetben "áthelyezés" bejegyzéssel változtattam. Milyen juttatásokat kaphatok, ha megállapítják részemre az előrehozott öregségi nyugdíjat? Milyen juttatásokat kaphatok akkor, ha kezdeményezem nyugdíjazásomat? Megkaphatom-e a 40 éves jubileumi jutalmat?
Részlet a válaszából: […] A köztisztviselő a jogosító életkor betöltése után – azaz akérdésben felvetett esetben 2006. július 21-e után – kezdeményezheti előrehozottöregségi nyugdíja megállapíttatását. Ehhez első lépésként a szolgálati időtkell megállapíttatni. A Tny. vonatkozó előírásai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. augusztus 9.