Költségvetési szerv tulajdonában álló busz üzemeltetése, bérbeadása

Kérdés: Önkormányzatunk 9, illetve 17 személyes kisbusszal rendelkezik. Szeretnénk a buszt bérbe adni. Milyen módon tehetjük ezt meg? Hogyan kell szabályozni a bérbeadást? Szükséges-e hozzá külön szabályzat, illetve milyen egyéb módon kell szabályozni a felelősséget, mely számviteli szabályokra kell odafigyelni?
Mi a helyzet abban az esetben, ha az önkormányzat saját közalkalmazott sofőrt is biztosít a bérbeadáshoz?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben a buszt sofőrrel adják bérbe, akkor közúti személyszállítási szolgáltatásról van szó, melynek részletes feltételeit a 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet tartalmazza. Közúti közlekedési szolgáltatási tevékenység csak a közlekedési hatóság által kiadott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 30.

Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...kérdés megválaszolásához először is azt kell tisztázni,hogy azt a feladatot, amelyhez a kisbuszt vásárolják, az önkormányzat vagy apolgármesteri hivatal látja-e el. Az önkormányzati feladatokat általában nemközvetlenül látja el az önkormányzat, hanem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.

Gépjármű bérbeadási feltételei

Kérdés: Községi önkormányzat vagyunk. Tulajdonunkban van egy 16 személyes kisbusz, amelyet szeretnénk bérbe adni más intézményeknek, magánszemélyeknek, cégeknek, személyszállítás céljából. Milyen feltételekkel tehetjük ezt meg?
Részlet a válaszából: […] ...költségvetési szervek, ezen belül az önkormányzatok esetibérbeadási tevékenységére a gazdálkodási szabályok nem tartalmaznak különspeciális előírásokat.A kérdést nem a bérbeadási feltételek oldaláról kellvizsgálni, hanem magának a tevékenység végzésének...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 27.

Különféle működési kiadások könyvelése

Kérdés: A tűzoltóságunk tevékenysége tárgyi mentes tevékenység (Sz75). Mint önkormányzati felügyelet alá tartozó költségvetési szerv, így közhatalmi tevékenységet végző szervnek is minősül. Melyik számlákra kell könyvelni az alábbi tételeket: – koszorúvásárlás temetésre, – számítógép-alkatrészek (pl. videokártya, winchester, egér, billentyű), – autópályamatrica-kifizetés, – tanfolyami étkezés költsége, – Mikulás-csomag?
Részlet a válaszából: […] A koszorú vásárlásának kiadása az 562. Egyéb dologi kiadásokközött számolható el. Az elszámolás feltétele, hogy a fizetésről szóló számláta tűzoltóság nevére és címére állítsák ki.A kérdésben felsorolt számítástechnikai eszközöket atűzoltóságnak számviteli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 10.