Épület és berendezések értékének szétválasztása

Kérdés: Intézményünkhöz tartozó napközis tábor területén önkormányzati beruházásból egy új ebédlőépületet építettek. A berendezési tárgyak között szerepel 1 db nagyméretű Inox hűtő, 2 db villanymelegítő zsámoly, melegen tartó pult és mosogatómedencék. A beruházási alapokmányon az ebédlő értéke egy összegben szerepel, és így az épület főkönyvi számlára kellett aktiválni. Mi a teendő a fent megjelölt berendezési tárgyakkal, melyeknek az értékcsökkenése 14,5%, hogyan kell nyilvántartani?
Részlet a válaszából: […] Az új ebédlő értéke a kérdés szerint nemcsak az új épületértékét, hanem egyes berendezési tárgyak bekerülési értékét is tartalmazza.A kérdésből nem derül ki egyértelműen, hogy ez az összevonáskizárólag a beruházási Alapokmányon szerepel egy tételben – így...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 25.

Gépvásárlás elszámolása, bizonylata

Kérdés: Intézményünk pénzmaradványból gépvásárlást eszközölt 2004-ben. Az áfa bevallásánál az arányosításba bevonva vettük figyelembe, mivel a pénzmaradvány saját bevételi megtakarításunkból képződött. Intézményünk bevételének 70%-a saját bevétel, 30%-a önkormányzati támogatás. Helyesen állapítottuk-e meg az eszközvásárlás áfáját? Milyen bizonylatok szükségesek a tárgyi eszköz állományba vételéhez, üzembehelyezéséhez?
Részlet a válaszából: […] ...konkrétan nem nevesített célra, azaz működésfinanszírozásként vagy egy meghatározott tevékenységhez (de nem beszerzésre) kapja az önkormányzati támogatást. Ez azt jelenti, hogy az Áfa-tv. 38. § (3) bekezdése értelmében a támogatás folyósítása miatt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Ingatlanok analitikus nyilvántartásának rendje

Kérdés: Az önkormányzat vagyonát a Vagyon Rt.-vel felértékeltette (az intézmény kezelésében lévő vagyont is). Az intézmény kezelésében lévő ingatlanok analitikáját az egyes intézmények vezetik, ám nem tüntetik fel a piaci értéket, mivel azt az önkormányzat nem adja meg. Helyes-e, ha a kartonon nincs feljegyezve a piaci érték?A törvényben előírt nyilvántartási kötelezettségnek nem tud maradéktalanul eleget tenni az intézmény. Pl. 1970-ben épült iskola szétbontása: telek, iskola, kerítés, kerékpártároló, garázs, számítástechnikai hálózat, riasztórendszer. Ebben az esetben ki a felelős a hiányosságért? A fenntartó, a gazdasági és kisegítő feladatokat ellátó GAMESZ vezetője, vagy a részben önálló intézmény vezetője? Az utóbbi kettőnek nincs anyagi lehetősége olyan szakember megbízására, aki ezt az értékelési feladatot elvégezné.
Részlet a válaszából: […] Az ingatlanok analitikus nyilvántartásának rendjét a költségvetési szerv saját hatáskörében alakítja ki. Ennek megfelelően az egyedi nyilvántartás tartalmát is maga határozza meg, erről jogszabály nem rendelkezik. A jogszabálynak nem minősülő, Pénzügyminisztérium által...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 16.
1
2