Költségvetési szerv tulajdonában álló busz üzemeltetése, bérbeadása

Kérdés: Önkormányzatunk 9, illetve 17 személyes kisbusszal rendelkezik. Szeretnénk a buszt bérbe adni. Milyen módon tehetjük ezt meg? Hogyan kell szabályozni a bérbeadást? Szükséges-e hozzá külön szabályzat, illetve milyen egyéb módon kell szabályozni a felelősséget, mely számviteli szabályokra kell odafigyelni?
Mi a helyzet abban az esetben, ha az önkormányzat saját közalkalmazott sofőrt is biztosít a bérbeadáshoz?
Részlet a válaszából: […] ...17 fős kisbuszt bérbe kívánja adni, részletesen szabályozni kell ennek feltételeit, a bérbeadásnál különös tekintettel kell lenni az üzemanyag-vételezés rendjére (pl. tele tankkal adható bérbe, és így is kell visszavenni), az átadás-átvétel technikai kérdéseire (pl...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. augusztus 30.

Hivatali személygépkocsi futásának nyilvántartása

Kérdés: Önkormányzat vezető tisztségviselőjének kötelező-e útnyilvántartást vezetnie az általa használt önkormányzati tulajdonban lévő személygépkocsi futásáról akkor, ha a járműre egyébként a cégautóadó megfizetésre kerül?
Részlet a válaszából: […] ...meghatározott formában és tartalommal – útnyilvántartást vagy menetlevelet vezetni, annak érdekében, hogy a megtett utak és az üzemanyag-fogyasztás, az egyes üzemanyag vételezésekor a kilométeróra-állás, illetve a hivatali és az esetleges magáncélú utak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. február 24.

Gépjárművek üzemanyag- felhasználásának elszámolása – városban és földúton történő vegyes üzemeltetés

Kérdés: Önkormányzatunk két személygépkocsit üzemeltet. Az egyik a tanyagondnoki szolgálaté, a másikat pedig egyéb utánfutóval történő szállításra és a tanyagondnoki jármű helyettesítésére használjuk. A tanyagondnoki szolgálat szállítja az ebédet a szociális étkezőknek, kül- és belterületen egyaránt. A tanyagondnoki személygépkocsi üzemanyag-fogyasztási normája (újonnan vásárolt) a forgalmazó által kiadott dokumentum alapján városi 10,2 l/100 km, városon kívüli 7,4 l/100 km, vegyes 8,4 l/100 km. Hogyan állapítsuk meg az üzemanyag-felhasználást, melyik normát alkalmazzuk a külterületi földúton, ahol kb. minden 100 m-en meg kell állni, és melyiket a szilárd útburkolaton, ahol megállás nélkül, folyamatosan közlekedik akár 50 km-t is? Ugyanezek a kérdések felvetődnek a másik gépjármű esetében is, ahol egyfajta fogyasztási normát ismerünk, ami 11,2 l/100 km. Amikor üzemanyag-felhasználást számolunk, a rendelkezésre álló fogyasztásinorma-adatok mikor hitelesek, milyen hatóság által kiadott fogyasztásinorma-adatok fogadhatók el?
Részlet a válaszából: […] ...gépjárművekkel kapcsolatos üzemanyagköltségek elszámolása a hatályos államháztartási, gazdálkodási és számviteli szabályok figyelembevételével, a 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendelet előírásai szerint, továbbá az Ávr. 13. §-ának (2) bekezdése alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. szeptember 17.

Cégautóadó

Kérdés: Önkormányzatunk – üzemeltetésre – személygépkocsikat adott át többségi tulajdonú gazdasági társaságainak. A személygépkocsik – hatósági nyilvántartás szerinti – tulajdonosa az önkormányzat. A személygépkocsik után ki kötelezett a cégautóadó megfizetésére (önkormányzat vagy a gazdasági társaságok)?
Részlet a válaszából: […] ...aszemélygépkocsi tulajdonlása, használata esetén felmerülő) költségekminősülnek. Így különösen idetartozik a személygépkocsi üzemanyag-, kenőanyagköltsége,az éven belül elhasználódó tartalékalkatrészek költsége, a javítás,karbantartás díja,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Személygépkocsi magáncélú használatának adókötelezettsége

Kérdés: Intézményünk kiegészítő tevékenységként, szabad kapacitását kihasználva mozgássérültek szállításával is foglalkozik. Hogyan szabályozzuk a gépkocsik parkolását? A sofőrök parkolhatnak-e a lakóhelyükön, ha a másnap reggeli szállítási cím közelebb van az otthonukhoz, mint az intézmény zárt udvara (ahol különben parkolniuk kell)? Elszámolhatunk-e üzemanyag-megtakarítást?
Részlet a válaszából: […] ...mértékéről – a személygépkocsi beszerzési évének és beszerzési árának függvényében – a 70. § (3) bekezdése rendelkezik.Az üzemanyag-megtakarítás szempontjából nincs jelentősége annak, hogy az adott gépkocsi után cégautóadó fizetésére kötelezett-e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 27.