Tojótyúkok és tojások nyilvántartása

Kérdés: Önkormányzatunk a mezőgazdasági START munka keretén belül tojótyúkokat vásárolt. Hogyan tartsuk nyilván a tyúkokat, a termelt tojásokat? Hogyan könyveljük a hozzákapcsolódó költségeket (tápot, gyógyszert... stb.), ha nincs raktár? Kell-e hozzá raktár? A tojásokat hogyan adjuk át/átadhatjuk-e az iskola-óvoda konyhára vagy magánszemélynek? Kell-e, és ha igen, milyen engedély? Ha tojóládát készítenek a közmunkások, akkor azt hogyan vegyük be a nyilvántartásunkba? Van-e valamilyen formanyomtatvány, milyen kötelező elemei vannak, hogyan könyveljük?
Részlet a válaszából: […] ...nyilvántartását. Ebben az esetben az értékelést csoportonként kell elvégezni. A csoportos értékelést addig lehet alkalmazni, amíg az egyedi eszköz nyilvántartási értékében elkülönült változás nem következik be. Ez a megoldás alkalmazható egyidejűleg, azonos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. november 3.

Start munkaprogram

Kérdés: Hogyan történik a Start munkaprogram keretében, a saját előállítású mezőgazdasági növénytermesztésnek, a megtermelt termények készletre vételének számviteli elszámolása?
Részlet a válaszából: […] ...kell nyilvántartani, a készletváltozást az analitikus nyilvántartásból történő – változási jogcímenkénti – feladás alapján negyedévenként a tőkeváltozás számlával szemben kell könyvelni.= készlet állományba vétel(készlet-előállítás)T 25 – K...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 29.

Bérelt ingatlanon végzett beruházás és felújítás elszámolása, valamint első beszerzésű készletek állományba vétele

Kérdés: 1. Költségvetési intézmény által bérelt ingatlan építési, beruházási, felújítási munkáit – amennyiben azokat a bérlő fizeti – hogyan lehet a nyilvántartásban megjelentetni, tekintettel arra, hogy az intézmény vagyonkezelőként nem jegyezhető? 2. Új hivatal létesítésekor első beruházásként beszerzett eszközt az 1-es számlacsoportban kell-e nyilvántartásba venni, ha annak az értéke 50 000 forint alatti, de a beruházásra kapott pénzügyi keret nem tartalmaz dologi előirányzatot? Hogy történik a könyvelés?
Részlet a válaszából: […] ...ha az erre vonatkozó számlákat a bérlő fizeti, az adott intézménynél beruházási, ill. felújítási kiadásként kell elszámolni, és egyedileg kell állományba venni (bérbe vett eszközön végzett beruházás v. felújítás megjelöléssel).A számviteli elszámoláshoz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 9.