Selejtezés, tárolási veszteség elszámolása

Kérdés: Milyen áron történjen a selejtezés, tárolási veszteség stb., illetve kivezethető-e tervezett önköltségen? Véleményünk szerint egyformán kellene kezelni az egyes növekedéseket és csökkenéseket is. Ha mégis tervezett önköltségi áron történik a kivezetés, akkor az év végi tényleges önköltség megállapításakor kell-e korrigálni a tervezett és tényleges önköltségi ár közötti különbség miatt?
Részlet a válaszából: […] ...vételkor, vagyis a termelési ciklus befejezését követően kell megállapítani, és az Áhsz. 53. §-ának (6) bekezdése szerint a negyedéves könyvviteli zárlat keretében kell könyvelni.A 38/2013. (IX. 19.) NGM rendelet VI. fejezete foglalkozik a saját...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. november 28.

Uniós pályázat számvitele

Kérdés: Önkormányzatunk uniós pályázaton nyert projekt keretében külső kivitelezővel beruházást valósít meg. Az elszámolható költségeknek, illetve annak alapján igénybe vehető támogatásnak részét képezi a projekt megvalósításában közreműködő önkormányzati dolgozók bérének és járulékának ráfordítással arányos része. Helyesen járunk-e el akkor, ha a projektmenedzsment elszámolható bérköltségét kiadásként az 5 számlaosztályban jelenítjük meg, és belső bizonylat alapján az 1 számlaosztály állományi számláin beruházásként mutatjuk ki? Az elszámolt menedzsmentköltségre jutó támogatás összegével pedig – a közgyűlés döntése alapján – megemeljük a bérelőirányzatot.
Részlet a válaszából: […] ...létesítése, üzembe helyezése érdekében az üzembe helyezésig, araktárba történő beszállításig felmerült, az eszközhöz egyedileghozzákapcsolható tételek együttes összege, tehát az üzembe helyezést megelőzőenfelmerült, beruházással...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Előző évben állományba vett tárgyi eszköz ellenértékének idei kifizetése

Kérdés: Intézményünk 2005-ben tárgyi eszközöket rendelt meg és vételezett be, majd térítésmentes átadással azokat másik költségvetési szervnek átadta. A számlák pénzügyi teljesítésére azonban csak 2006-ban került sor. Mivel a tárgyi eszközök kivezetése még 2005-ben megtörtént, kérdésünk az, hogy a pénzügyi rendezés (a beruházási kiadás) könyvelése hogyan történik 2006-ban?
Részlet a válaszából: […] ...értékét a rendelkezésre álló dokumentumok(szerződés, piaci információ, jogszabályi előírás) alapján kell meghatározni,és a negyedév végén állományba venni. Az így meghatározott érték és akésőbbiekben ténylegesen fizetett összeg közötti különbséggel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 27.