Klíma számviteli elszámolása

Kérdés: Intézményünk arról döntött, hogy a nyári melegre való tekintettel, a munkafeltételek javítása érdekében gondoskodik a munkaterületek hűtéséről, klimatizálásáról (fűtésre nem használható). Miként történik majd a beruházás számviteli elszámolása?
Részlet a válaszából: […] ...létesítése, üzembe helyezése érdekében az üzembe helyezésig, a raktárba történő beszállításig felmerült, az eszközhöz egyedileg hozzákapcsolható tételek együttes összege. A bekerülési (beszerzési) érték az engedményekkel csökkentett, felárakkal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 24.

Összesítő feladások

Kérdés: Az Áhsz. 51. §-ának (3) bekezdése értelmében a részletező nyilvántartások vezetésének módját, azoknak a kapcsolódó könyvviteli és nyilvántartási számlákkal való egyeztetését, annak dokumentálását, valamint a részletező nyilvántartások és az egységes rovatrend rovataihoz kapcsolódóan vezetett nyilvántartási számlák adataiból a pénzügyi könyvvezetéshez készült összesítő bizonylatok (feladások) elkészítésének rendjét, az összesítő bizonylat tartalmi és formai követelményeit a számlarendben kell szabályozni. Az ASP-rendszer bevezetésével a követelések, kötelezettségek rögzítése számlánként történik, ezeknél tulajdonképpen nem készül összesítő feladás. Hogyan értelmezhető az összesítő feladás például a követelések, kötelezettségek, adott-kapott előlegek, előirányzatok nyilvántartása esetében? Az Önök véleménye szerint az ASP-rendszer alkalmazásával elegendő, ha az 1-es, 2-es számlaosztálynál kerül szabályozásra az összesítő feladás rendje, és a többinél nem? (Az 1-esben, amíg a KATI modull nincs összekapcsolva a KASZPER-rel, valóban készülnek negyedévente összesítő feladások.)
Részlet a válaszából: […] ...értékcsökkenési leírás, bérösszesítők.Az Áhsz. 53. §-ának (1) bekezdése szerint a könyvviteli zárlat során havonta, negyedévente és az éves zárlati munkák keretében el kell végezni a folyamatos könyvelés teljessé tétele érdekében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 27.

Polgármesteri költségátalánnyal szemben elszámolható költségek

Kérdés: Újonnan megválasztott főállású polgármester a Pttv. 18. § (1) bekezdés szerinti költségtérítést választja. 1. Melyek lehetnek azok a polgármesteri tisztség ellátásával összefüggő költségek, amelyek ily módon megtéríthetőek? 2. Létezik-e arra vonatkozó szabályozás, amely a kifizetés ütemezésére tartalmaz előírást? (Havi, negyedéves.) 3. Milyen bizonylatokkal szükséges alátámasztani a polgármesteri hivatalban az elszámolt kifizetést? 4. Kinél kell őrizni a költségek eredeti bizonylatait, és ki jogosult ellenőrizni azokat?
Részlet a válaszából: […] 1. A polgármesteri költségátalánnyal mint nem önállótevékenység bevételével szemben az Szja-tv. 3. számú melléklet I. Jellemzőenelőforduló költségek rész 25. pontjában költségként elszámolható kiadásokszámolhatók el, melyek a következők."25. az európai parlamenti,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 11.

Polgármesteri tisztség ellátásával összefüggésben felmerült költségek megtérítése

Kérdés: 2010. január 1-jétől a polgármester a részére kifizetett költségtérítés (költségátalány) felhasználását milyen bizonylatokkal igazolhatja? Lehet-e a bizonylatok között például ruházatról szóló számla? Elszámolható-e útnyilvántartás mellett utazási költség? Ezenkívül mi számolható el még? Amennyiben költségátalányt kap, kiküldetési rendelvény alapján lehet-e külön költségtérítést is fizetni részére?
Részlet a válaszából: […] ...érdekében használt tárgyi eszközök átalány-értékcsökkenése. Hogy mely költség számolható el a költségátalánnyal szemben,egyedileg kell megvizsgálni az összes körülmény ismeretében. Véleményem szerintnem tekinthető a tisztséggel összefüggő feladat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. május 18.

Tárgyi eszköz aktiválása

Kérdés: Hogyan kell állományba venni az intézményünk által vásárolt öt darab 100 ezer forint egyedi értéket meghaladó számítógépet?
Részlet a válaszából: […] ...ezer forint egyedi bekerülési érték feletti eszközesetén a nagy értékű tárgyi eszközöket egyedileg kell nyilvántartásba venniük,azaz minden egyes eszközről önálló bizonylatot kell kiállítaniuk. Intézményükesetében az öt darab számítógépről öt darab...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. május 20.